Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

TOP 11: Tržební postřehy z letní sezóny 2017


ikona
TedGeorge
margot robbietedgeorgetom cruisetop 11tržby
Má Hollywood problémy, nebo je vše v nejlepším pořádku? 

Vítejte u dalšího tématu, vítejte u další Top jedenáctky. Minulý rok se vám (čtenost nelže) docela pozdával můj článek bilancující právě končící letní sezónu v kinech. Jelikož jsem zapšklý oportunista, který nechce riskovat, nabízím vám letos něco podobného – rozumějte osvědčeného. Na úvod víc vědět nepotřebujete, tak se pohodlně usaďte, podrbejte čerstvě umytého mazlíčka za ušima a ke čtení si otevřete Beaujolais Villages Nouveau Baronne – ročník 2016. Jdeme na to.

8. Piráti z Karibiku zklamali

… a dopadlo to zle. Těžko říct, kde leží ten zakopaný pes. Asi se shodneme na tom, že Johnny Depp má, co se kariéry týče, nejlepší roky za sebou. Po sérii úspěchů v Pirátech, Burtonovské Alence a Rangovi přišli v roce 2012 zklamavší Temné stíny, následované o rok později neskutečně nákladným propadákem Jerryho Bruckheimera Osamělý jezdec. Další rok se v multiplexech zjevila sra_ka Transcendence, další rok Mortdecai, pokračování Alenky v říši divů (tady Depp dokázal to, co se za poslední roky nepovedlo skoro nikomu – poslat do kin propadák v režii Disneyho) a zraky všech přítomných se obrátili na Piráty z Karibiku 5. Právě tahle značka totiž vždy dokázala (přes klesající americké tržby) spolehlivě překonat miliardu dolarů po celém světě.

 

Tisíc milionů čekali skoro všichni a ono ne. V tuto chvíli to vypadá, že se dost možná poslední dobrodružství věčně podnapilého desperáta zastaví pod hranici 800 milionů dolarů v celosvětových tržbách. To nejsou až tak tragická čísla, ale je třeba věnovat zvýšenou pozornost americkým číslům. Právě v zámoří totiž současných (a konečných) 172 mega jasně ukazuje, že diváci mají pirátského tajtrdlíkování s nemrtvými tak akorát dost. Trochu mě to mrzí, protože jsem se v kině královsky bavil (2x!) a další díl pod vedením talentovaného dua norských režisérů bych si klidně nechal líbit. Něco mi říká, že těch chybějících 300 mega bude Disneymu v jejich probíhajícím boji o korunu nejúspěšnějšího studia za rok 2017 hodně chybět. Ale nepředbíhejme.

 

7. Tom Cruise je v Americe prokletý

Jakoby ostatní studia (až na výjimky) jenom přihlížela souboji studiových titánů. Universal na zaškobrtnutí Disneyho zareagoval se suverénností sobě vlastní a do kin poslal už osmý (uff) díl Rychlých a zběsilých řidičů. Na Krásku to sice nestačilo, ale i tak je výsledných 1,24 miliardy dolarů nádherný výsledek, který očividně poblbnul Vina Diesela. Ten podle posledních zpráv připravuje kočovnou live show právě ze světa pitomých zlodějů aut. Zpátky k Universalům. Ti v tuto chvíli drží všechny trumfy. Můžou totiž radostně sledovat nekončící pouť třetího pokračování animáku Já, padouch za miliardou. Jak to ze začátku vypadalo, že to na čím dál méně magický milník tentokrát nebude, Mimoni o sobě dávají vědět i měsíce po premiéře a já si myslím, že bude současných 920 milionů (i vzhledem k očekávané premiéře v Itálii) na miliardu stačit.

 

A přece ještě nemá Universal vyhráno. Vsadil totiž opravdu hodně peněz na špatnou kartu. Celý svět před pár měsíci obletěla tato fotka oznamující start tzv. Dark Universe. Následovala premiéra Mumie v kinech a studio rychle poznalo, že svoje ambiciózní plány trochu uspěchalo. V plné nahotě se totiž ukázalo, že Tom Cruise začíná být v amerických kinech stejně (ne)populární jako Depp (toho mimochodem Disney nasadil jako škůdce do konkurenčního studia – Johnny by si totiž měl zahrát doktora Griffina v Neviditelném muži, tedy v jednom z dalších Dark Universe filmů). Od pohromy Cruise a Universal zachraňuje svět v čele s Čínou, ale stejně je výsledných 400 mega pro studio velkým zklamáním a bude to znamenat odepisování desítek milionů dolarů. Na stopnutí nové filmové série je samozřejmě příliš pozdě, ale tenhle škraloup bude producenty ještě nějakou dobu bolet.

 

6. Míří díky Wonder Woman Warneři ke hvězdám?

Víte, jak to chodí – když se dva perou, třetí se směje. Mluvím samozřejmě o v pozadí (doslova) stojících Warnerech. Ti totiž všem vypálili rybník s Wonder Woman. Já osobně sice už dlouho dopředu prorokoval slušný úspěch a celkových 700 mega z kin, ale spolu se zbytkem světa jsem nemohl tušit, že na poli blockbusterů debutující režisérka Patty Jenkins pošle do kin trvalku, která úvodních amerických 103 mega přetaví v naprosto neskutečně silných 400 mega. Nemluvě o světových tržbách, kde Gal Gadot dohromady přepočítává už 800 mega. A to jí ještě čeká premiéra v Japonsku.

 

Po vyloženě špatném Batman vs. Superman (nehádejte se) a průměrném Sebevražedném oddílu (nápodobně) jsme v kinech viděli dost možná nejlepší DC komiksový film stavějící hlavně na povedené chemii mezi Gal Gadot a Chrisem Pinem. Nebudu první ani poslední, kdo vysloví domněnku, že u Warnerů se teď stříhá jako o život a sexy amazonka s magickým bičem bude nově jedním ze stavebních kamenů produkčními problémy pronásledované Justice League. Slyšeli jste to? To právě spadnul Warnerům pořádně těžký kámen ze srdce. Jsou totiž zpátky ve hře a dávají rychle zapomenout na vyloženě smutný krach Krále Artuše. Ale o tom až na následujících řádcích.

 

5. Michael Bay, Transformeři a studio Paramount narazili na dno

Jak už jistě tušíte, současná letní sezóna je plná překvapení. Míša Bay se po monstrózním úspěchu prvních Transformerů v roce 2007 uvrtal ve smutném statusu quo. Bezesporu talentovaný režisér totiž ucítil vůni miliard a s příslibem tučných šeků z kapes šéfů Paramountu nám servíroval posledních deset let (až na výjimky) jenom hračkářské orgie. Zatímco Američané chodili do multiplexů v čím dál menších davech, Asie v čele s mocnou Čínou vždy popostrčila Optima Primea a spol. za hranici miliardy dolarů v celkových tržbách. Až letos se robotí perpetum mobile zadrhlo. Pětka s podtitulem Poslední rytíř v USA naprosto propadla a současný účet vystavený na 600 mega (z toho je celých 230 právě z Číny!) je smutnou vizitkou pro kdysi kulervoucí blockbusterovou sérii.

 

No a Paramounti jsou v p... nejsou na tom dobře. Studio, které pro Hollywood vychovalo Stevena Spielberga, pronásledují problémy už nějaký ten rok. Poslední dobou začalo být jasné, že jediné značky, které tomuto studiu něco vydělávají, jsou Mission: Impossible a právě Transformeři. Situace se má tak, že si Tom Cruise nedávno v Londýně pochroumal nohu a roboti (podle tržeb) už nikoho nezajímají. Do rovnice si přidejte zklamavší Pobřežní hlídku, kterou nezachránil ani většinou úspěšný Dwayne „The Rock“ Johnson, a další propadáky, a já si začínám být skoro jistý, že legendární studio brzy zavře krám. Nebo ho koupí čínská Wanda.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace