Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Které hollywoodské studio vyhraje rok 2017? (2/2)


ikona
TedGeorge
tématržby
Souboj titánů pokračuje. Vyhrají nakonec Warneři, nebo všem vypálí rybník Sony? 

Vítejte zpět. Právě jste klikli na druhou část tématu rozebírajícího letošní sled premiér TOP 6 největších hollywoodských studií. V pondělí jsme si rozebrali Disneyho, Universal a Foxy. Zbývají nám tedy Warneři, Sony a Paramount. Že zapomínám na Lionsgate, STX, A24 a další menší studia? Netřeba klesat na mysli, plánuji bonusový článek, který se jim bude věnovat. Úvod není nutné zbytečně natahovat, vše podstatné už bylo řečeno minulý týden. Ke čtení si otevřete červené víno Zweigeltrebe 2015 z Vinařství Špalek a jdeme na to.

Dodatek: Článek je psaný 20.2. odpoledne, a právě k tomuto datu jsou čísla v článku aktuální.

Moje milované studio poslalo a pošle letošní rok do kin hned 18 filmů. Minimálně 7 z nich budou velké blockbustery a jasné je tedy následující – Warneři bojují a snaží se navrátit na ztracenou pozici nejvýdělečnějšího studia. Je samozřejmě otázkou, jestli se jim to podaří.

Filmový „dreamhouse“, založený už dlouho mrtvými bratry, cpal poslední roky do produkcí suverénně největší množství zelených papírků a ztráty z kin často musela pokrývat neskutečně zisková knihovna tisíců a tisíců filmů, které studio během těch desítek let nashromáždilo. Tak to ale nemůže jít donekonečna. Zlomí se situace už letos? Bude tou záchranou Wonder Woman a Justice League? Čtěte dál.

Jaro

Warneři si dali na čas a jaro odpálili až před dvěma týdny LEGO Batmanem. Pokud by všechny filmy studia měly předvést stejnou ziskovost, jakou předvádí zničehonic na zadních stojící LEGO značka, tak bude u Warnerů blaze. LEGO Batman je spin-off LEGO příběhu a očividně se chystá napodobit tržby a zisky svého staršího bratříčka. K rozpočtu 80 milionů si musíme připočítat 120 mega na celosvětovou reklamu, ale to vůbec nevadí.

Kostičkami oživený Temný rytíř míří za 400 milionů dolarů celosvětově a k tomu si musíme připočítat i sekundární zisky, které budou v tomto případě velmi solidní. Děti a geekové budou chtít nový film vlastnit na Blu-rayi, nemluvě o útratách v hračkářstvích. Na tomto místě nesmíme zapomínat na smlouvu s Hasbrem, které si uzme většinu zisků z výše zmiňovaného penězovodu. Kolem a kolem jde však o neoddiskutovatelný sukces, který Warneři sakra potřebovali.

Jarní optimismus trochu kalí komedie Na férovku pane učiteli, která v multiplexech odstartovala minulý týden. Rozpočet 25 mega (Ice Cube nehraje zadarmo a bral prý milióny předem) podpořila reklamní kampaň, která prý jenom v Americe spolknula dalších 30 mega. Tím pádem je otvírák 12 melounů zklamáním, které film posílá do červených čísel.

Výše jmenovaný průšvih se bude už 10. března snažit napravit Kong: Ostrov lebek a já si nejsem jistý, jestli se mu to povede. Když se podíváte na sledovanost trailerů na MovieZone, tak vás jistě naplní optimismus, ale v Americe je to prý jiná káva. Warneři sice v kampani zařazují pátou rychlost, ale první odhady tuší zámořský otvírák pouhých 40 mega a celkem nějakých 110 kulatých. Svět sice (hodně) pomůže, ale na víc než 400 milionů celkově bych to neviděl. To studiu u velmi nákladného projektu jistě stačit nebude. Ale třeba se budu v odhadech mýlit. Pro úplnost ještě musím zmínit motorkářskou taškařici CHiPs v režii Daxe Sheparda. Do kin půjde na konci března a doufám, že propadne. Vypadá totiž naprosto odporně.

Jaro mají Warneři vskutku nabité. Pokračujeme totiž Loupeží ve velkém stylu. Název značí událost, ale ta pravděpodobně nepřijde. Zach Braff bude s pomocí kmetů Morgana Freemana, Alana Arkina a Michaela Caina loupit, a já bych se velmi divil, kdyby z toho byl otvírák větší než 15 mega a celkových 40 v USA. Další dva týdny si fanoušci tatínků Bugse Bunnyho odpočinou. Až 21. dubna jde do kina odkládaný thriller Unforgettable. Hraje v něm Katherine Heigl a vzhledem k jejím předchozím filmům se dá vcelku s jistotou předpokládat, že i tady nás čeká propadák.


Léto

Léto bude moje oblíbené studio startovat Králem Artušem v režii Guye Ritchieho. Trailery ukazují, že se kdysi geniální rejža britských gangsterek utrhl z řetězu a produkce mu k tomu poskytla více než 100 milionů dolarů. V hloubi duše si trochu přeji, aby z toho byla pecka vábící diváky k návštěvě multiplexu, ale všichni tušíme, že tomu tak úplně nebude.

Marketingová kampaň nemá tvář a diváci budou mít v květnu tolik jiných možností, jak utratit svoje těžce vydělané penízky, že Legenda o meči pravděpodobně propadne. Do jednoho odstavce ještě nacpu nudně vypadající romantiku Všechno úplně všechno. Rozumíte tomu správně, tuším už třetí průšvih studia v řadě.

Trochu toho optimismu do žil nám naleje až 2. června Wonder Woman. Vidím to světle na všech frontách. Jako kdybych před sebou měl prvního Kapitána Ameriku. Trailery před námi rozprostřely zajímavý (a pro komiksové DC universum jistě důležitý) příběh, který snad bude sázet na silný příběh a romanci Amazonky s kapitánem Kirkem a ne přehnaný digibordel. Říkal někdo americký otvírák 100 mega? Ne? Ale 80 v MovieZone šatlavách jistě zaznělo. Tuším celosvětových 600 melounů a vytoužený úspěch. To naznačují i první spokojené reakce.

Fakticky celý červen si dáme pauzu. Až 30. se komedií The House připomenou Will Ferrell a Amy Poehler. Rozjedou projekt zvaný: „Nelegální kasino financující drahé vysokoškolské studium naší milované dcery“ a trailer napovídá, že by to mohla být docela legrace. Že by před námi byla jedna z těch letních komedií, které překvapí a v Americe si dojdou pro více než 100 mega? Já myslím, že ano. Dostáváme se do července a tam mají Warneři pouze jednu premiéru. Ale ta stojí za to.

21.7. jde do totiž do kin další film Christophera Nolana, a to je pokaždé událost. Chrisovi chlebodárci by se jistě nezlobili, kdyby si rejža pro svůj nejnovější film vybral tržebně atraktivnější téma než největší evakuaci vojáků v dějinách známou jako Dunkerk, ale nám divákům to může být jedno. Nolan do to zase šlape trochu jinak a v kině se potkáme všichni. Už jenom kvůli té fantastické kameře Hoyte van Hoytemy.

Léto zakončíme 11. srpnem. Do multiplexů zamíří další ze spin-offů vycházející z Jamesem Wanem stvořeného světa. Pokračování duchařiny Annabelle o té panence, kterou má ve své skříni zamknutou vymítačské duo manželů Warrenových, může v kinech znovu překvapit.

Jednička si v roce 2014 došla pro první místo v mém článku rozebírajícím největší hollywoodské finanční trefy roku. Jak by také ne, když výroba stála zanedbatelných 6,5 milionů dolarů a celosvětově tahle rekvizita známých vymítačů ďábla (a geniálních byznysmanů) obrala diváky o více než čtvrt miliardy. Dvojka takové numero jistě nenapodobí, ale na stovku z USA se určitě útočit bude.


Podzim

Warnerácký podzim odpálí další adaptace legendární novely Stephena Kinga. Jaké To bude tentokrát? Na světlo světa sice prosvítaly produkční problémy, ale je třeba si uvědomit, že na scénáři pracoval (mimo jiné) i Cary Fukunaga. Kvalita by tu tedy mohla být přítomná. Trochu se však obávám, že dnešní diváci u hororů hledají trochu jiné věci než děsivé klauny, které se už Hollywood v minulosti pokoušel zadaptovat na stříbrné plátno. Zapomenout na To dá velmi rychle další LEGO.

Ninjago si to do multiplexů zamíří už za necelý půlrok – konkrétně 22. září. Není to trochu brzy, ptám se? Značka, kterou máme dodnes všichni zafixovanou nechutně chytlavým popěvkem „Everything is awesome“, je pro Warnery rázem jedním ze stavebních kamenů jejich sezóny. Je třeba uznat, že zareagovali hodně rychle. S Batmanem jim to vyšlo, nepokazí jim však bilanci právě Ninjové? Uvidíme. Pro mě osobně je nejzajímavější premiéra studia nachystaná až na 6. října.

V režii dost možná nejtalentovanějšího režiséra současného Hollywoodu – Denise Villeneuva, jde do kin Blade Runner 2049. Vrací se Harrison Ford, k ruce bude mít Ryana Goslinga a producentsky na film dohlédne Ridley Scott. Do rovnice si přidejte i zkazky o výborném scénáři. Nečekám nějaké překonávání tržebních rekordů, ale kvality se na 99% v multiplexech dočkáme.

To už se nedá říct o Geostormu. Název je všeříkající. Gerard Butler bude bojovat s větrnými (respektive vesmírnými) mlýny a průšvih je předpokládaný už od roku 2015. To měl jít film původně do kin, ale po tragických testovacích projekcích se přetáčelo a katastrofického filmu s namakaným Skotem se dočkáme až 20. října 2017.

Vás už ale jistě zajímá poslední podzimní film námi rozebíraných hollywoodských bafuňářů. Liga spravedlnosti si to se vší pompou zamíří do kin 17. listopadu a sázky jsou pořádně vysoko. Po zklamavším Batman vs. Superman se režisér Zack Snyder pokusí o reparát. Jsem si naprosto jistý, že z toho bude pro studio nejvýdělečnější film roku.

Podívejte se, já taky tuším další snyderovsky kvalitativní průšvih a digitální bordel, který většinu z nás bude v kině dvě a půl hodiny trápit. Ale Warneři si reklamní kampaň pohlídají a budou chtít útočit na otvírák Batmana zápolícího se Supermanem, tedy 170 mega. Svět to prostě tentokrát na miliardu vyžene. Otázkou je, jestli po závěrečných titulcích ještě někoho budou zajímat připravované sólovky Aquamana a Batmana.


Zima

Je třeba první kapitolu nějak zakončit. Námi sledované studio si vystřílelo náboje už v předchozích měsících a stejně jako ostatní nebude chtít v prosinci konkurovat mohutnému nástupu Posledního Jedie (nebo snad Jediů?). Proto u nich v kolonce premiér svítí jenom zatím nepojmenovaná, mládeži přístupná komedie. Ta by měla startovat 22. prosince a víc toho zatím není známo. Jak už jsem zmínil na začátku kapitoly, studio do svých filmových projektů znovu narvalo miliardy dolarů a bude spoléhat hlavně na zájem diváků o filmové zpracovaní DC komiksů.

Vidím tu hned několik problémů. Zaprvé – všimli jste si, že na rozdíl od Disneyho, Universalů a dalších se Warneři nemohou spolehnout na svoji vlastní animovanou filiálku? S tím souvisí druhý bod -  kde jsou nějaké pohádky a vůbec filmy zacílené na děti? No a konečně za třetí - pauzu si dávají filmy ze světa Harryho Pottera a Froda Pytlíka. Warneři mají problém, protože se jim tyto značky nepodařilo naplno nahradit a Fantastická zvířata jednou za 2-3 roky na tom moc nespraví. Budoucnost je tedy namalovaná spíše temnými barvami a hodně bych se divil, kdyby byli účetní po skončení roku 2017 spokojení. To u Sony už by se možná mohlo slavit. Další kapitola vám napoví.

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (50)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace