Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Nové Star Wars brutálně rozsekaly Willa Smithe


ikona
imf
box office
U Disneyho mohou slavit, další filmový vesmír už zase šlape na plné obrátky. 

Uplynulý víkend se nesl ve znamení jednoduché matematiky. Rogue One totiž odstartoval v nejvyšším počtu kin ze všech dosavadních prosincových releasů, oproti předchozímu filmu ze světa Hvězdných válek navíc navýšil počet 3D sálů a skončil těsně za Epizodou VII i v počtu předprodaných lístků. Proto už stačilo jenom nastřelit přiměřeně vysoký odhad a čekat. Už půlnočkami první Star Wars spin-off trumfnul duel Batmana se Supermanem i marvelovskou Občanskou válku, načež si za celý víkend došel pro 155 milionů dolarů. Ano, obrovský boxoffice rekord plnokrevné Epizody VII se nekoná, stejně tak nelze očekávat její výdrž, ale mise byla splněna a Disney dokazuje, že investicí do Lucasfilmu určitě neprohloupil. Druhý nejvyšší prosincový otvírák a bezmála třísetmilionový globální víkend přinesl samotný brand, nikoliv hvězdy v hlavních rolích.

 

Pro budoucnost značky to znamená jen to nejlepší a ačkoliv se nepovede zopakovat loňské dvě miliardy z návratu starých známých, návratnost dvousetmilionového spektáklu odehrávajícího se před Epizodou IV bude mnohonásobná, zvlášť pokud započítáme i tuny prodaného merche. Film navíc koncem roku startuje v Asii (hlavně 6. ledna v Číně), takže se té kulaťoučké miliardy dočkáme rychle a Disney zas v celoročním účtování poodskočí svým rivalům.

PRVNÍ VÍKENDY HVĚZDNÝCH VÁLEK

Žádné jiné vítěze jsme o tomto víkendu ani nečekali, ale stejně nás překvapila krutá a hořká porážka Willa Smithe. Collateral Beauty neměla být návratem černošské hvězdy na výsluní, o zůstatkové hodnotě jeho star-power velmi pravděpodobně rozhodnou až třetí Mizerové (a nebude to hezký pohled, to nám věřte). Hvězdně obsazené drama Collateral Beauty bylo spíše dalším marným pomrkáváním po Oscarech, ačkoliv jeho premisa byla o poznání banálnější než v případě předchozího Smithova pokusu o uznání jménem Diagnóza: Šampion. Collateral Beauty měl být hladivým snímkem s agendou, tak trochu jako netříděný odpad z Hallmark TV, akorát s větším rozpočtem, ambicemi a hlavně hereckým ansámblem, který ale už v trailerech trousí velmi bizarní repliky. 

Nechceme film odstřelovat, protože jsme ho ještě neviděli, ale americké publikum to v podstatě udělalo za nás - Collateral Beauty odstartovala až na bramborové pozici se směšně nízkými sedmi miliony dolarů. To je na snímek za 36 milionů dolarů, navíc s poměrně rozsáhlou kampaní, trestuhodně málo. Před Smithe se dostala nejen trvalka Odvážná Vaiana (i tváří v tvář další silné hrdince z vlastního studia utržila 11,6 milionu), ale i rychle vysychající Pařba o Vánocích, která bude mít vzhledem ke své sezónnosti příští týden definitivní útrum a zmizí za Top 10 horizontem. Na její místo se totiž razantně hrnou horká oscarová želízka. Za ustupujícím spinoffem Harryho Pottera, který už nasbíral krásných celosvětových 717 milionů, se totiž hlásí o slovo expandující La La Land Manchester by the Sea. Zatímco snímek s Caseym Affleckem už útočí v 1200 kinech a vydělal za víkend 4,2 milionu dolarů (relativně o fous za pětimilionovými Fantastickými zvířaty), La La Land s pouhými 200 kinosály udělal podobný výsledek - rovné čtyři miliony. Muzikál Damiena Chazelleho provází samé chvalozpěvy a já s Civalem se můžeme unisono přidat, recenzi očekávejte již velmi brzy, stejně jako premiéru snímku v českých kinech. Jen doufejme, že se podaří udržet buzz a snímek expanduje směrem k vysokým tržbám - zaslouží si je, stejně jako většinu důležitých nominací oscarové sezóny.

NEJVĚTŠÍ OTVÍRÁKY WILLA SMITHE

Příchozí na osmém a Doctor Strange na devátém už pomalu krvácí do zapomnění a trousí kina po stovkách, ale pořád to stačilo na přisypání pár miliónků. Cumberbatch už má se 650 celosvětovými miliony splněno, ale Amy Adams je za vytrvalost své sci-fi jistě vděčná. 135 milionů celosvětově je zhruba trojnásobkem rozpočtu, což znamená, že se Denis Villeneuve o svou kariéru a především o zachování tvůrčí volnosti nikterak bát nemusí. Tahle sázka na nejistotu mu vyšla královsky. 

 

Trochu líto je mi Nočních zvířat na desátém místě, podobné filmy si přeci jenom zaslouží větší pozornost a Jake Gyllenhaal je pořád v mnoha myslích zařazen hlavně jako Donnie Darko a Prince z Persie, přičemž jeho filmy z posledních několika sezón jsou opravdovým zjevením a měl by je vidět každý, kdo fandí totálním hereckým proměnám. Své diváky si ale postupem času tenhle film najde, i díky množícím se nominacím. Jsou na světě i větší tragédie, třeba Zemeckisovi Spojenci, mířící do proklatě nízkých čísel. O kvalitách snímku to nikterak nevypovídá, ale moderní pocta Casablance zkrátka ze Spojenců nikdy nebude. A Brad Pitt bude muset v dalším blockbusteru našlapovat zatraceně opatrně, aby jeho mihotavá image komerčního taháku nezhasla úplně. Pořád ještě má blíž ke Cruisovi než k Smithovi, ale podobná zakopnutí se nesmí množit...

Kompletní žebříček tržeb zde.

 

Vánoční týden je v amerických kinech už tradičně velmi zalidněným obdobím, protože rodinky jdou od vánočních stromků za zábavou v kompletním složení, proto asi nepřekvapí, že největším počtem kin bude kromě Rogue One disponovat i animovaná verze pěveckých reality show, ve které se zvířátka za mikrofonem budou snažit pobavit. Animák Zpívej startuje ve 4000 kinech, převážně ve 3D, zatímco ambiciózní sci-fi Pasažéři s Chrisem Prattem a Jennifer Lawrence budou sázet spíš na dospělejší publikum a ždímat star-power dvou aktuálních trendy hvězdiček. A podle recenzí jde zatím opravdu spíš o prodej hvězdného lesku, než o ty hvězdy za oknem kosmické lodi. Zapomínat nesmíme ani na Assassin's Creed, což je útok na diváky někde mezi (čti teenagery), který zas na pár let rozhodne o osudu videoherních adaptací. Ruku do ohně bychom za výsledek nedali, nezbývá než napjatě čekat. 

Kromě zmíněných filmů se do kin před koncem roku hrne i spousta oscarových čekatelů - Pod rouškou noci s Affleckem nebo Patriots Day s Wahlbergem. Ale aby to nebylo tak vážné a seriózní, v pátek také startuje řachanda Proč právě on? s Jamesem Francem a Bryanem Cranstonem. Zpovykaní nápadníci a přísní tatínci totiž k Vánocům tak nějak patří, Stiller s De Nirem by mohli vyprávět, režírující John Hamburg má ostatně coby scenárista na kontě kompletní Fotr je lotr trilogii. Jak nečekané...

Komentáře
VŠECHNY KOMENTÁŘE (8)
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace