Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Mlčení: Trailer

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek

JFL

Protože Hollywood tentokrát nekopíruje Asii, ale Scorsese si adaptuje jemu blízké téma....
367495
Protože Hollywood tentokrát nekopíruje Asii, ale Scorsese si adaptuje jemu blízké téma....
JFL
0 0
reagovat
Asi jsem z jiného světa, ale když tady panuje unisono nadšení nad klasickou filmařinou a tématem, proč si prostě nepustíte vynikající adaptaci téže japonské předlohy od Masahira Šinody Silence / Chinmoku z 1971? A co to, že u tohohle filmu nikdo neláteří nad tím, jak zase Hollywood kopíruje Asii?
367491
Asi jsem z jiného světa, ale když tady panuje unisono nadšení nad klasickou filmařinou a tématem, proč si prostě nepustíte vynikající adaptaci téže japonské předlohy od Masahira Šinody Silence / Chinmoku z 1971? A co to, že u tohohle filmu nikdo neláteří nad tím, jak zase Hollywood kopíruje Asii?
0 0
reagovat

Jak dopadla jezuitská mise v Číně

O třicet let později vstoupil na císařský dvůr v Pekingu jistý jezuita, Matouš Ricci. Pro své znalosti v matematice si jej cenili jako "moudrého muže ze západu", ale byl také skvělým a pravým misionářem. Jeho snahou bylo stát se Číňanem, za účelem získat Čínu pro křesťanskou víru. On i jeho jezuitští pomocníci pochopili, že je životně důležité představit církev jako tolerantní a sympatizující s tradicemi Číny. Nikde na světě neexistoval větší smysl pro "synovskou" zbožnost, pro úctu k zákonným autoritám a tradicím zděděným po předcích. Když Ricci po téměř třiceti letech práce zemřel, zanechal po sobě tři sta kostelů, jeden v samotném Pekingu. Následovali jej další jezuité, jediný řád, který papež Řehoř XIII. touto misí pověřil.

V roce 1631 bylo dominikánům dovoleno připojit se k jezuitské misi. Zanedlouho však dominikán, otec Morales, obvinil jezuity z obracení lidí na víru i za cenu, že Číňanům dovolují uchovat se své starodávné "modlářství". Od dob Ricciho měli jezuité k čínským obřadům tolerantní přístup. Prohlásili, že jejich úcta k dřevěným deskovým zápiskům předků, svíce, kadidlo, jídlo a peníze, které jim nabízeli, byly projevem zdvořilosti a vděčnosti. Úcta, kterou projevovali mandaríni Konfuciovi, starověkému učiteli moudrosti, nebyla na překážku šíření křesťanství. Byla součástí jejich kultury, která je bohatá a stojí za to, aby byla uchována.

V roce 1643 poslal Morales do Říma na jezuity udání a žádal, aby je odsoudili. Inkvizice, v jejímž čele stáli jako vždy dominikáni, jej podpořila. Papež Inocenc X. souhlasil, aby jezuité odstoupili z mise, dokud nebude celá záležitost prošetřena. Jezuita Martini namítal, že jejich praktiky jsou čistě občanské. Když je odsoudí, znemožní to v Číně konverzi ke křesťanství. Řekl, že odborné zkoumání prokázalo, že Číňané chápou pojem jednoho Boha, který ve své čistotě nemá mezi pohanskými obdobu.

Spor trval mnoho let. Jezuité byli okamžitě povoláni do Říma.
Rok 1692 byl významným rokem. Jezuité v Číně dosáhli prudkého vzestupu moci, o který usilovali, více než jedno století. Císař Kang Hi jim dal svolení kázat křesťanské evangelium po celé své říši a převrátit na víru kohokoli si budou přát. Jezuité byli přesvědčeni, že Kang Hi, se svou obrovskou mocí a věhlasem, se stane čínským Konstantinem (římský císař 272-337 n.l., ukončil pronásledování křesťanů, zaručil náboženskou svobodu). Byl schopen složit celou říši k nohám Kristovým. Jezuité byli bohužel až do této doby povinni řídit se příkazy římských papežů, kteří se však stavěli k jejich misi nepřátelsky.

Klement XI. nastoupil na papežský trůn. Dlouho se nemohl rozhodnout, co dělat. Jeden den v týdnu si vyhradil pro studium problému čínské misie a obřadů. Povšiml si císařova přesvědčení, že v nich není ani nejmenší známka modlářství. Kang Hi prohlásil, "že nikdo skutečně nevěří, že duše mrtvých jsou přítomny v pamětních destičkách svých předků".

Klement vyslal do Pekingu biskupa jako svého osobního vyslance, aby na místě zjistil, jak se věci mají. Jeho Lordstvo odsoudilo velice neprozřetelně obřady na veřejnosti jako modlářské. Císař, rozzlobený a zmatený, že křesťané nejsou jenom rozděleni, ale nenávidí jeden druhého, uvrhl biskupa do vězení. Klement na to odpověděl tím, že z něj těsně před tím, než v daleké cizině roku 1710 statečně zemřel, udělal kardinála. Uvěznění svého legáta bral Klement jako osobní urážku. Jeho nerozhodnost jej vedla k ukvapenému závěru. Ve značném hněvu schválil všechny dekrety inkvizice namířené proti postupu jezuitů. Nyní v roce 1715 musel každý misionář, vyslaný do Číny, přísahat, že nesouhlasí s čínskými obřady, a slíbit, že je nikdy nebude tolerovat. Klement prohlásil, že tato zarytá intolerance vyčistí zemi od plevele a učiní čínskou půdo pro křesťanství úrodnější. Církev musí být římská, dokonce i v Pekingu.
Bylo to řešení na papíře, které nic neřešilo tisíce mil od místa, kterého se to týkalo. Žádný papež se zřejmě nikdy nedopustil strašnějšího omylu. Podle buly Ex illa Die, byla křesťanská mise do Číny odsouzena k záhubě.

Téhož roku 1715 poslal Giuseppa Castigliona,mladého sedmadvacetiletého jezuitu, jeho nadřízený do Pekingu. Číňané si jej vážili jako jednoho z nejmoudřejších a nejosvícenějších cizinců, kteří tam kdy přišli. Jeho slávu nezpůsobilo jeho kázání, ale jeho umělecké nadání.

Dne 16. dubna roku 1717 se "Devět nejvyšších", poradců císaře, doslechlo o papežské bule Ex illa Die. Poradili Jeho Veličenstvu, aby vzhledem k urážkám, kterým se Číně dostalo od křesťanů, a k jejich naprostému nedostatku úcty k předkům, byli všichni misionáři vykázáni ze země, jejich kostely zbořeny, lidé, které obrátili na svoji víru, přinuceni se této své nové víry vzdát. Císař zdráhavě jejich rozsudek potvrdil. "Copak by papež řekl tomu, kdyby mu císař Číny nařizoval, jak má uctívat božské mocnosti v Římě?" ptal se. Sám si vyhradil právo udělovat "piao" neboli zvláštní povolení Evropanům, kteří by byli jeho říši užiteční, prospěšní.

Mezi těmi, jimž bylo piao uděleno, byl Castiglione, který se stal oficiálním malířem císařského dvora. Pouze špičkovým malířům a hodinářům bylo dovoleno volně se procházet po Letním paláci. Castigliovi dali palác, aby v něm mohl malovat. Císař jej chodil navštěvovat téměř každý den a obdivoval přirozenost jeho děl, obvzláště koně, v nichž jezuita, nyní jménem Lang Šining, vynikal. Většinu svých obrazů maloval uvnitř paláce. Když chtěl namalovat něco ze života, kráčel za doprovodu císařských eunuchů po špičkách jako lupič, bez ohledu na císaře. Tímto způsobem žil Lang Šining u císařského dvora padesát let. Kdyby tak v té době mohl vyučovat laskavé Číňany něčemu jinému než jen technice malování koní.

Uplynula dvě staletí. V roce 1939, když byla mise v Číně mrtvá a pohřbená, Kardinálská kongregace pro šíření víry prohlásila, že se časy změnily. Číňané je ujistili, že v jejich obřadech není nyní nic náboženského. Číňané obrácení na víru se nemusejí vzdávat uctívání svých předků.
Tato kongregace, aniž by to připustila, změnila Klementovo rozhodnutí. Protože papežova rozhodnutí se však nikdy nemění, museli najít pro tuto úplnou změnu názorů záminku. Císař Kang Hi, který mohl být asijským Konstantinem, již objasnil, že na obřadech není nic tmářského ani nekřesťanského, jezuité měli od začátku pravdu. Jestliže Kang Hiovi špehové, řekli, že lidé v Římě líbají papežovi nohu, dokonce i nohu sochy, mohlo jej to svádět, pohlížet na katolíky rovněž jako na modláře.

Následky Ex illa Die byly a jsou nedozírné. Čína dnes mohla být stejně katolická, jako Irsko nebo Polsko.

Z hlediska nesouhlasu římskokatolické církve s plánovaným rodičovstvím mohly být dnes v Číně místo miliardy čínských komunistů dvě až tři miliardy katolíků. Dva ze tří katolíků na celé zeměkouli mohli mít čínskou tvář a hovořit čínsky. Na druhou stranu se problémy lidstva, jako nedostatek životního prostoru, přírodních zdrojů či hladomor, mohly stát neřešitelnými v katolickém světě. Tím, že papež Klement XI. zbavil Čínu katolicizmu, zachránil svět před katastrofou přelidněním.

- Peter de Rosa - Temné papežství
367489
O třicet let později vstoupil na císařský dvůr v Pekingu jistý jezuita, Matouš Ricci. Pro své znalosti v matematice si jej cenili jako "moudrého muže ze západu", ale byl také skvělým a pravým misionářem. Jeho snahou bylo stát se Číňanem, za účelem získat Čínu pro křesťanskou víru. On i jeho jezuitští pomocníci pochopili, že je životně důležité představit církev jako tolerantní a sympatizující s tradicemi Číny. Nikde na světě neexistoval větší smysl pro "synovskou" zbožnost, pro úctu k zákonným autoritám a tradicím zděděným po předcích. Když Ricci po téměř třiceti letech práce zemřel, zanechal po sobě tři sta kostelů, jeden v samotném Pekingu. Následovali jej další jezuité, jediný řád, který papež Řehoř XIII. touto misí pověřil. V roce 1631 bylo dominikánům dovoleno připojit se k jezuitské misi. Zanedlouho však dominikán, otec Morales, obvinil jezuity z obracení lidí na víru i za cenu, že Číňanům dovolují uchovat se své starodávné "modlářství". Od dob Ricciho měli jezuité k čínským obřadům tolerantní přístup. Prohlásili, že jejich úcta k dřevěným deskovým zápiskům předků, svíce, kadidlo, jídlo a peníze, které jim nabízeli, byly projevem zdvořilosti a vděčnosti. Úcta, kterou projevovali mandaríni Konfuciovi, starověkému učiteli moudrosti, nebyla na překážku šíření křesťanství. Byla součástí jejich kultury, která je bohatá a stojí za to, aby byla uchována. V roce 1643 poslal Morales do Říma na jezuity udání a žádal, aby je odsoudili. Inkvizice, v jejímž čele stáli jako vždy dominikáni, jej podpořila. Papež Inocenc X. souhlasil, aby jezuité odstoupili z mise, dokud nebude celá záležitost prošetřena. Jezuita Martini namítal, že jejich praktiky jsou čistě občanské. Když je odsoudí, znemožní to v Číně konverzi ke křesťanství. Řekl, že odborné zkoumání prokázalo, že Číňané chápou pojem jednoho Boha, který ve své čistotě nemá mezi pohanskými obdobu. Spor trval mnoho let. Jezuité byli okamžitě povoláni do Říma. Rok 1692 byl významným rokem. Jezuité v Číně dosáhli prudkého vzestupu moci, o který usilovali, více než jedno století. Císař Kang Hi jim dal svolení kázat křesťanské evangelium po celé své říši a převrátit na víru kohokoli si budou přát. Jezuité byli přesvědčeni, že Kang Hi, se svou obrovskou mocí a věhlasem, se stane čínským Konstantinem (římský císař 272-337 n.l., ukončil pronásledování křesťanů, zaručil náboženskou svobodu). Byl schopen složit celou říši k nohám Kristovým. Jezuité byli bohužel až do této doby povinni řídit se příkazy římských papežů, kteří se však stavěli k jejich misi nepřátelsky. Klement XI. nastoupil na papežský trůn. Dlouho se nemohl rozhodnout, co dělat. Jeden den v týdnu si vyhradil pro studium problému čínské misie a obřadů. Povšiml si císařova přesvědčení, že v nich není ani nejmenší známka modlářství. Kang Hi prohlásil, "že nikdo skutečně nevěří, že duše mrtvých jsou přítomny v pamětních destičkách svých předků". Klement vyslal do Pekingu biskupa jako svého osobního vyslance, aby na místě zjistil, jak se věci mají. Jeho Lordstvo odsoudilo velice neprozřetelně obřady na veřejnosti jako modlářské. Císař, rozzlobený a zmatený, že křesťané nejsou jenom rozděleni, ale nenávidí jeden druhého, uvrhl biskupa do vězení. Klement na to odpověděl tím, že z něj těsně před tím, než v daleké cizině roku 1710 statečně zemřel, udělal kardinála. Uvěznění svého legáta bral Klement jako osobní urážku. Jeho nerozhodnost jej vedla k ukvapenému závěru. Ve značném hněvu schválil všechny dekrety inkvizice namířené proti postupu jezuitů. Nyní v roce 1715 musel každý misionář, vyslaný do Číny, přísahat, že nesouhlasí s čínskými obřady, a slíbit, že je nikdy nebude tolerovat. Klement prohlásil, že tato zarytá intolerance vyčistí zemi od plevele a učiní čínskou půdo pro křesťanství úrodnější. Církev musí být římská, dokonce i v Pekingu. Bylo to řešení na papíře, které nic neřešilo tisíce mil od místa, kterého se to týkalo. Žádný papež se zřejmě nikdy nedopustil strašnějšího omylu. Podle buly Ex illa Die, byla křesťanská mise do Číny odsouzena k záhubě. Téhož roku 1715 poslal Giuseppa Castigliona,mladého sedmadvacetiletého jezuitu, jeho nadřízený do Pekingu. Číňané si jej vážili jako jednoho z nejmoudřejších a nejosvícenějších cizinců, kteří tam kdy přišli. Jeho slávu nezpůsobilo jeho kázání, ale jeho umělecké nadání. Dne 16. dubna roku 1717 se "Devět nejvyšších", poradců císaře, doslechlo o papežské bule Ex illa Die. Poradili Jeho Veličenstvu, aby vzhledem k urážkám, kterým se Číně dostalo od křesťanů, a k jejich naprostému nedostatku úcty k předkům, byli všichni misionáři vykázáni ze země, jejich kostely zbořeny, lidé, které obrátili na svoji víru, přinuceni se této své nové víry vzdát. Císař zdráhavě jejich rozsudek potvrdil. "Copak by papež řekl tomu, kdyby mu císař Číny nařizoval, jak má uctívat božské mocnosti v Římě?" ptal se. Sám si vyhradil právo udělovat "piao" neboli zvláštní povolení Evropanům, kteří by byli jeho říši užiteční, prospěšní. Mezi těmi, jimž bylo piao uděleno, byl Castiglione, který se stal oficiálním malířem císařského dvora. Pouze špičkovým malířům a hodinářům bylo dovoleno volně se procházet po Letním paláci. Castigliovi dali palác, aby v něm mohl malovat. Císař jej chodil navštěvovat téměř každý den a obdivoval přirozenost jeho děl, obvzláště koně, v nichž jezuita, nyní jménem Lang Šining, vynikal. Většinu svých obrazů maloval uvnitř paláce. Když chtěl namalovat něco ze života, kráčel za doprovodu císařských eunuchů po špičkách jako lupič, bez ohledu na císaře. Tímto způsobem žil Lang Šining u císařského dvora padesát let. Kdyby tak v té době mohl vyučovat laskavé Číňany něčemu jinému než jen technice malování koní. Uplynula dvě staletí. V roce 1939, když byla mise v Číně mrtvá a pohřbená, Kardinálská kongregace pro šíření víry prohlásila, že se časy změnily. Číňané je ujistili, že v jejich obřadech není nyní nic náboženského. Číňané obrácení na víru se nemusejí vzdávat uctívání svých předků. Tato kongregace, aniž by to připustila, změnila Klementovo rozhodnutí. Protože papežova rozhodnutí se však nikdy nemění, museli najít pro tuto úplnou změnu názorů záminku. Císař Kang Hi, který mohl být asijským Konstantinem, již objasnil, že na obřadech není nic tmářského ani nekřesťanského, jezuité měli od začátku pravdu. Jestliže Kang Hiovi špehové, řekli, že lidé v Římě líbají papežovi nohu, dokonce i nohu sochy, mohlo jej to svádět, pohlížet na katolíky rovněž jako na modláře. Následky Ex illa Die byly a jsou nedozírné. Čína dnes mohla být stejně katolická, jako Irsko nebo Polsko. Z hlediska nesouhlasu římskokatolické církve s plánovaným rodičovstvím mohly být dnes v Číně místo miliardy čínských komunistů dvě až tři miliardy katolíků. Dva ze tří katolíků na celé zeměkouli mohli mít čínskou tvář a hovořit čínsky. Na druhou stranu se problémy lidstva, jako nedostatek životního prostoru, přírodních zdrojů či hladomor, mohly stát neřešitelnými v katolickém světě. Tím, že papež Klement XI. zbavil Čínu katolicizmu, zachránil svět před katastrofou přelidněním. - Peter de Rosa - Temné papežství
Jak dopadla jezuitská mise v Číně
0 0
reagovat

Disketa1

kdo by se netěšil na Jarmuschova Patersona..........JA!!!!!!8)
367488
kdo by se netěšil na Jarmuschova Patersona..........JA!!!!!!*8)*
Disketa1
0 0
reagovat
Je to nádhera, samotné téma je samozřejmě více než skvělé, herecké obsazení výborné. Je jenom dobře, že Marty obsazuje mladé herce. Nehrozí mu tak stagnace. Andrew Garfield je velmi dobrý herec a doporučuji s ním hlavně britská sociální dramata a Adam Driver se stává novým hereckým miláčkem, kterého budou chtít obsazovat všichni, ostatně kdo by se netěšil na Jarmuschova Patersona, že ano. :)
367486
Je to nádhera, samotné téma je samozřejmě více než skvělé, herecké obsazení výborné. Je jenom dobře, že Marty obsazuje mladé herce. Nehrozí mu tak stagnace. Andrew Garfield je velmi dobrý herec a doporučuji s ním hlavně britská sociální dramata a Adam Driver se stává novým hereckým miláčkem, kterého budou chtít obsazovat všichni, ostatně kdo by se netěšil na Jarmuschova Patersona, že ano. *:)*
0 0
reagovat

sirHumphrey

Presne toto som chcel napísať. :+
367482
Presne toto som chcel napísať. *:+*
sirHumphrey
0 0
reagovat

KARLOS

Nemůžu víc souhlasit :):+
367478
Nemůžu víc souhlasit *:)**:+*
KARLOS
0 0
reagovat
mno, aspoň, že tam není Redmayne....8)
367465
mno, aspoň, že tam není Redmayne....*8)*
0 0
reagovat
Je to výborné. Garfield mi nikdy nevadil a tady to nijak nestahuje, Cival si nemusí hrát na hysterku ;).
Vizuál mňamka (a točeno na analog, tj veliký Crorseseho návrat ke "klasice" a dnes již vyjímečná událost), hudební podkres skvěle zvolený. Materiál mě zajímá milionkrát víc, jak Leo fetující ze zadnice.
5/5*.
367460
Je to výborné. Garfield mi nikdy nevadil a tady to nijak nestahuje, Cival si nemusí hrát na hysterku ;). Vizuál mňamka (a točeno na analog, tj veliký Crorseseho návrat ke "klasice" a dnes již vyjímečná událost), hudební podkres skvěle zvolený. Materiál mě zajímá milionkrát víc, jak Leo fetující ze zadnice. 5/5*.
0 0
reagovat

Cival

Mně by jako větší fail přišel Bernal.
367430
Mně by jako větší fail přišel Bernal.
Cival
0 0
reagovat
Tak Garfield už náhodou minimálně jednou náboženskýho fanatika uhrál tak, že byl sympatický (což považuji za velký výkon) a Driver se pro podobnou roli snad narodil :) Neříkám, že bych se proto na "ně" kdo ví jak rád koukal :)
367425
Tak Garfield už náhodou minimálně jednou náboženskýho fanatika uhrál tak, že byl sympatický (což považuji za velký výkon) a Driver se pro podobnou roli snad narodil *:)* Neříkám, že bych se proto na "ně" kdo ví jak rád koukal *:)*
0 0
reagovat
Mne tam ten kocour tentokrat dost sedi
367420
Mne tam ten kocour tentokrat dost sedi
0 0
reagovat
Vypadá to nádherně a fakt se těším.
367417
Vypadá to nádherně a fakt se těším.
0 0
reagovat
Bude to dobry. Ale Garfielda nebrat :)
367416
Bude to dobry. Ale Garfielda nebrat :)
0 0
reagovat
Je to hezký, ale v kině se mnou nepočítejte..
367415
Je to hezký, ale v kině se mnou nepočítejte..
0 0
reagovat
Vzhledem ke Scorsesemu mi prijde fakt skoda, ze to zabili uz obsazenim. :(
Na Garfielda s Driverem bych se asi vic nez par minut divat nevydrzel.
367414
Vzhledem ke Scorsesemu mi prijde fakt skoda, ze to zabili uz obsazenim. :( Na Garfielda s Driverem bych se asi vic nez par minut divat nevydrzel.
0 0
reagovat
S financovanim Vlka to podle me nema nic spolecnyho. Ono asi neni zadna prdel chtit prachy na film o sireni krestanstvi v Japonsku, ktery nebude tak akcni jak to vypada z traileru. Kniha je hodne pomala a spis filozoficka. Osobne jsem dost zvedavy jak to dopadne po financni strance, ale prachy na Irishmana ma uz Scorsese odklepnuty, takze by ho pripadny financni neuspech nemel ovlivnit.

Skoda toho, ze to Day Lewis kvuli preprodukcnim prutahum nakonec vzdal, ale Nesson je slusna nahrada.
367409
S financovanim Vlka to podle me nema nic spolecnyho. Ono asi neni zadna prdel chtit prachy na film o sireni krestanstvi v Japonsku, ktery nebude tak akcni jak to vypada z traileru. Kniha je hodne pomala a spis filozoficka. Osobne jsem dost zvedavy jak to dopadne po financni strance, ale prachy na Irishmana ma uz Scorsese odklepnuty, takze by ho pripadny financni neuspech nemel ovlivnit. Skoda toho, ze to Day Lewis kvuli preprodukcnim prutahum nakonec vzdal, ale Nesson je slusna nahrada.
0 0
reagovat
A je ten rozpočet tak nízký kvůli kontroverznímu financování Vlka z Wall street? Něco jako, že si král filmu řekl... "umím točit i za drobný a nějaký handrkování o kredibilitě sponzorů nemám zapotřebí?" V každém případě ten film musím vidět! Vypadá to vážně úžasně a i téma mě zajímá.:+
367403
A je ten rozpočet tak nízký kvůli kontroverznímu financování Vlka z Wall street? Něco jako, že si král filmu řekl... "umím točit i za drobný a nějaký handrkování o kredibilitě sponzorů nemám zapotřebí?" V každém případě ten film musím vidět! Vypadá to vážně úžasně a i téma mě zajímá.*:+*
0 0
reagovat
Moc pekny. Vic takovejch filmu.
367401
Moc pekny. Vic takovejch filmu.
0 0
reagovat
Výborné téma, a jak říká Joker, cítit z toho tu klasickou filmařinu. Sem s tím.
367399
Výborné téma, a jak říká Joker, cítit z toho tu klasickou filmařinu. Sem s tím.
0 0
reagovat
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se