Tom Hanks doběhal. Jako symbololog Robert Langdon sice odhodil směšné tupé, kolaps své nové mise tím ale ani trochu neodvrátil. Třetí adaptace bestselleru Dana Browna jménem Inferno totiž v amerických kinech naprosto vyhořela a najisto uzavřela tuhle trudnou kapitolu hollywoodských dějin. Patnáctimilionový otvírák je zcela k smíchu, zvlášť když uvážíme, že Šifra mistra Leonarda startovala na 77 milionech a Andělé a démoni na pořád snesitelných 46 melounech. Sledujeme totální kolaps série.

 

I v Sony přitom věděli, že Langdonova kondice není nic moc, a tak snížili rozpočet na střídmých 75 mega a kdovíjak nesypali ani do kampaně. Přesto bude úhrnných čtyřicet milionů z Ameriky považováno za jeden z největších provarů roku. Tahle pohroma tvrdě zasáhla i hvězdnou auru Toma Hankse i režiséra Rona Howarda.

 TRŽBY FILMŮ TOMA HANKSE

Problémem Inferna je nicméně (kromě dost mizerných kvalit) i to, že film přišel dlouhé roky poté, co Brownovy konspirační bláboly zažívaly největší boom. Inferno sice trochu zachrání zbytek světa, odkud se zatím stihlo přikutálet 132 milionů – v porovnání s 756 melouny Šifry mistra Leonarda z před deseti let ale jde jen o lovení pár zakutálených drobáků.

TRŽBY FILMŮ S LANGDONEM

 

Infernální přijetí Inferna nejvíc potěšilo Tylera Perryho. Jeho nová transsexuální eskapáda Boo! A Madea Halloween si mohla v klidu připočíst dalších 16,7 milionu a vytáhnout se už přes průběžnou padesátku. Dlouho se zdálo, že Perryho éra v kinech končí, veliký úspěch téhle halloweenské taškařice ale naznačuje pravý opak, protože její výnosy tlačí černošského Trošku na nové maximum. Au.

TRŽBY FILMŮ TYLERA PERRYHO

Bolí i pohled na Jacka Reachera. Cruiseův sequel totiž nepříjemně tápe. O druhém víkendu mu na konto přibylo slaboulinkých 9,5 milionu, což vede k průběžným 39 melounům z Ameriky a 93 celosvětově. Z tohohle by třetí díl nevymáčkl ani Jirka Pomeje, jenž dokázal trilogii vyrobit i z Kameňáku.

Čtvrtou příčku drží Ben Affleck s thrillerem Zúčtování. Warnerovská produkce se prosadila, její hlavní hvězdné želízko bylo vidět a průběžných 61 milionů dolarů je uspokojivých.

 

Na pětce bojuje prequel hororu Ouija. Ani halloweenské hemžení tomuhle nevyžádanému dojení jednoho slušného žánrového úspěchu ke kdovíjaké slávě nepomohlo, aktuálních 24 mega je tak cenných hlavně v kontextu skromného devítimilionového rozpočtu. Ani tady to ale na trojku nevypadá.

O poznání pozitivněji lze vnímat přijetí Dívky ve vlaku, která na šesté příčce hlásí čtyři miliony. Pečlivým sběrem dolarů se vytáhla už na 122 mega celosvětově. Druhá Zmizelá se nekoná, ale na skromnou knižní adaptaci bez velkého jásotu slušná bilance.

Do desítky se vešel ještě komediální propadák Keeping Up with the Joneses, už globálně čtvrtmiliardová fantasy Sirotčinec slečny Peregrinové od Tima Burtona a animák Čapí dobrodružství. Do žebříčku se ale kupodivu vtěsnala i bollywoodská romance Ae Dil Hai Mushkil s důstojně stárnoucí exotickou sexbombou Aishwaryou Rai. Stačily jí k tomu dva miliony dolarů z pouhých tří stovek kin a název, jemuž nikdo nerozumí.

 

Naopak naprosto srozumitelný a taky plně očekávatelný je úspěch comicsového Doctora Strange mimo Ameriku. Už tradiční předsunutý start se povedl za 86 mega z prvního víkendu. Podařil se tedy víc než třeba u Ant-Mana, což při nadstandardních blockbusterových kvalitách nového marvelovského originu jasně naznačuje, že výnosy ze zbytku světa znovu půjdou v pohodě přes 400 milionů, ne-li přes půlmiliardu. Zavedení Doctora Strange na hollywoodskou mapu proběhne po obchodní stránce jednoznačně úspěšně, klobouk dolů před Marvelem. A z Cumberbatche bude definitivně velká světová hvězda.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden zkusí Doctor Strange zaválet i v amerických kinech a rozmetat Gibsonovu válečnou řežbu Hacksaw Ridge a animák Trollové.