I na film s ženskou hrdinkou po třicítce můžou přijít diváci. A ne málo. Na Dívku ve vlaku dorazilo rovnou tolik platících čumilů, že se adaptace globálního bestselleru vyhoupla na první pozici kasovního žebříčku. A naprosto suverénně. Stačilo na to solidních 24,6 milionu dolarů...

Dívka ve vlaku se přitom dočkala velmi rozpačitých recenzí, neměla kdovíjak hlučnou kampaň a ani ohlasy diváků nejsou bezmezně nadšené. Kniha je však natolik známá, že to stačilo na nadstandardní otvírák. Ten sice jasně zaostává za podobně laděnou Zmizelou (start za 37 mega) a vůbec nehrozí, že by film měl i srovnatelnou výdrž (Zmizelá dala 167 milionů jen v Americe, to Dívka ve vlaku nejspíš nedá ani kilo), pro studio Universal však jde o úspěšný počin. Je třeba za něj pochválit hlavně Emily Blunt, jejíž star-power potvrdil už několikátý zajímavý a kasovně výrazný projekt v řadě za sebou (z poslední doby Looper, Sicario, Na hraně zítřka, Čarovný les...). Tahle šarmantní kráska má na hlavní role, i na přední pozice na plakátech!

TRŽBY FILMŮ EMILY BLUNT

 

Stříbrnou příčku si zajistil Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Burtonovu fantasy s Evou Green doběhly průměrné ohlasy, a tak její zisky klesly o polovinu a konto nabobtnalo "jen" o 15 milionů, na průběžných 51 melounů. Filmu zachraňuje kejhák hlavně zbytek světa, odkud přitekla už skoro stovka. Koneckonců i v Čechách se kina utěšeně plní - když jde o fantasy, není platící publikum nějak extra náročné a zaběhne i na rutinu bez otisku kdysi zlatých Burtonových ručiček.

TRŽBY FILMŮ TIMA BURTONA

Bronz patří povedenému katastrofickému dramatu Deepwater Horizon: Moře v plamenech. Velkoprodukce s Markem Wahlbergem klesla o slušných 41% a připočetla si 13 milionů, průběžných 38 mega z domoviny je ale příliš slabých. Studio Lionsgate těžce prodělá.

Rozpaky panují i na čtvrtém a pátém stupínku: Sedm statečných i animák Čapí dobrodružství sice překlenuli globální stomilionovou metu, přesněji hlásí 134, resp. 106 mega, oběma titulům se ale minimálně v centrálách distributorů věřilo mnohem víc. Budou se hasit ztráty.

Ještě výraznějším zklamáním je z hlediska očekávání na trhu přijetí vyhroceného otrokářského dramatu Birth of a Nation aka Zrození národa. Po nadšených reakcích ze Sundance se o snímku mluvilo jako o jednom z favoritů na nejrůznější ocenění, sedmimilionový otvírák je ale hořkým zklamáním, jež bere nezávislé filiálce studia Fox poměrně hodně větru z oscarových plachet. Kritici snímek pochválili v 79% recenzích, ovšem při nikterak extrovním ratingu 7,2 z 10 - mnohem větší patálií je ale skutečnost, že na film nedorazily houfy ani černošských diváků. Velká událost podzimu se jaksi nekoná.

 

Ještě hůř pak dopadla třetí novinka v pořadí, nevýrazná a podle dostupných reakcí skrz naskrz průměrná školní komedie Middle School: The Worst Years of My Life. Na ní se spálilo znovu studio Lionsgate, které musí zkousnout necelých sedm milionů vytěžených ze skoro tří tisícovek kin. Holt bolestivá bída pro teenagery, kterou u nás ani nepoznáme na vlastní promítačky...

Do desítky se vešla ještě Eastwoodova hitovka Sully: Zázrak na řece Hudson, která jen z Ameriky vytěžila 113 milionů, k tomu i mizerně přijatá bláznivá komedie Zilionáři aka Masterminds a nenápadné etnodrama Queen of Katwe.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se zkusí prosadit Affleckovo drama The Accountant aka Zúčtování. Soupeřit bude s mizerně vypadajícím Maxem Steelem a talk-show černošského melhuby Kevina Harta s podtitulem What Now?