Moc radosti uplynulý víkend hollywoodským účetním zjevně neudělal. Hlavně proto, že ani jedna ze dvou nákladných novinek, jejichž oficiální rozpočty se shodně udávají za 110 milionů dolarů, si na sebe v amerických kinech nevydělá.

 

Ještě jakž takž z té šlamastiky vyvázl Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Hlavně proto, že se podařilo uchvátit první místo žebříčku a díky tomu získat nejen pozitivní PR, ale i 28 milionů dolarů. Není to žádná extra pálka, Foxové si určitě slibovali mnohem víc od bizarní fantasy adaptace populární knížky s rukopisem Tima Burtona a schopností evokovat leccos od X-Menů až po Twilight. Jenže žádné kasovní terno z toho nebude.

TRŽBY FILMŮ TIMA BURTONA

O stomilionových tržbách si může studio nechat leda vyprávět – a snad jim tuhle pohádku bude přeříkávat někdo výrazně zábavnější a aktuálně schopnější než právě vyšeptalý Burton, jenž vyrukoval s další přetrikovanou průměrností. Naděje na pořádný comeback kdysi báječného režiséra rychle zhasly.

TRŽBY FILMŮ EVY GREEN

 

To katastrofický velkobiják Deepwater Horizon: Moře v plamenech se může pochlubit alespoň výraznější přízní kritiků. Málokdo asi čekal 82% pozitivních recenzí, spokojení jsou navíc i diváci. Jestli to ale bude stačit na trochu větší výdrž v pokladnách, je záhadou. Moc tomu ovšem nevěřím. Amíci sice mají rádi tyhle patetické a třaskavé báchorky o hrdinech všedního dne, zvlášť když je hraje Mark Wahlberg, ale Moře v plamenech je celkově příliš málo atraktivní.

TRŽBY FILMŮ MARKA WAHLBERGA

Problém téhle produkce nicméně tkví hlavně v tom, že kdejaký zákulisní hlas špitá o útratě přesahující 150 milionů dolarů. Chabý dvacetimilionový otvírák je v tomhle směru potvrzením, že v Lionsgate obchodní aspekty projektu úplně nedomysleli a že režisér Peter Berg tak dál prodlouží svou sérii střídání tref (Na život a na smrt, Hancock, Světla páteční noci) s kasovními propadáky (Bitevní loď, Království, Vítejte v džungli). Štěstí pro něj, že už v zimě se bude víc mluvit o jeho novince Patriots Day o teroristických útocích během bostonského maratonu, která má být jedním z favoritů oscarové soutěže. Taky v ní mimochodem hraje Wahlberg…

TRŽBY FILMŮ PETERA BERGA

Bronzovou příčku si jistí Sedm statečných. Z westernové předělávky klasika nebude, i když se Denzel a Chris Pratt celkem snaží. Připočtených 15 milionů každopádně tahá tenhle průměrný remake na aktuálních 61 mega z Ameriky a přes stovku celosvětově. Na ostatních kontinentech se kina zrovna neplní, takže slušný zájem v zámoří bude v tomhle směru pro Sedm statečných ještě spásný.

Výraznější výdrž a třetinové propady si tak připisují až Čapí dobrodružství na čtvrtém místě a Sully na pátém. Jenže zatímco rodinný animák se díky třinácti milionům posunul teprve na 38 mega a hraje v rámci obchodně velmi vděčného žánru druhé housle, Sully díky dalším osmi milionů přelétl už hranici sta milionů a globálně jich dokonce hlásí už 151. Hanks s Eastwoodem frčí!

 

Naopak několikrát odkládaná bláznivá komedie Masterminds aka Zilionáři vyhořela. Těžko pochopit umanutost studia Relativity, které nevýrazný projekt, o nejž dlouhé měsíce nikdo nestál, vecpalo do tří tisícovek kin. Zbytečná investice. Slaboulinká taškařice s Owenem Wilsonem, Kristen Wiig, Zachem Galifianakisem nebo Jasonem Sudeikisem (obsazení tedy super!) naprosto vyhořela na šestém místě s 6,6 miliony. Tohle v kinech vůbec nemělo být.

Pěkné sedmé místo, i když jen za 2,6 milionu, si vysloužila disneyovská feel-good etno produkce pro černošské publikum s Lupitou Nyong'o Queen of Katwe. Rasové kvóty půjde i letos na Oscarech hravě naplnit, když kritici film jednohlasně chválí, na vyložený zázrak to ale nevypadá.

 

Zázrakem je naopak 84 milionů pro horor Smrt ve tmě, nastřádaných jen z Ameriky. Celosvětově to dělá už 129 mega. Jen o fous nižší sumu hlásí globálně Dítě Bridget Jonesové. Ta v zámoří moc lidí nezlákala, ale Evropa ji živí vydatně. Desítku uzavírá Stoneův Snowden, jenž bohužel nikoho moc nezajímá, přestože asi pár mocipánů rozzuřit zvládl.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se představí jeden z největších oscarových favoritů, otrokářské drama Birth of a Nation neboli Zrození národa. K tomu adaptace bestselleru Dívka ve vlaku a teenagerská komedie Middle School. Zaboduje někdo?