Diskuze k článku Tohle je náš svět: Recenze

příspěvky 1 - 4 Napsat příspěvek

9/10

Nechapu ten obcasny nekompromisni hate, ktereho se tomuto filmu dostava.

Pravdou je, ze tolik tech indie filmu nakoukanejch nemam, ale tohle me prislo naprosto... jaky je to slovo... uz vim, fantasticky. Clovek s tim modelem vychovy nemusi souhlasit, ale film se ho ani nesnazi presvedcit. Prave naopak, chvilema scenar hodne silne kope za druhou stranu barikady.

Me to sedlo jako dlouho zadnej film. Originalni, zabavny, sebejisty, podnetny, nezapomenutelny.

372754
Nechapu ten obcasny nekompromisni hate, ktereho se tomuto filmu dostava. Pravdou je, ze tolik tech indie filmu nakoukanejch nemam, ale tohle me prislo naprosto... jaky je to slovo... uz vim, fantasticky. Clovek s tim modelem vychovy nemusi souhlasit, ale film se ho ani nesnazi presvedcit. Prave naopak, chvilema scenar hodne silne kope za druhou stranu barikady. Me to sedlo jako dlouho zadnej film. Originalni, zabavny, sebejisty, podnetny, nezapomenutelny.
9/10
0 0
Gavin Belson jako režisér mě také zaskočil :D

Jinak bych si dovolil polemizovat s tím, že film nechává diváka vytvořit si vlastní názor. Resp. záleží, na co se vlastně ptáme. Pokud je otázka, zda takovýto alternativní způsob života může za určitých okolností fungovat, tak pak asi ano. Film předloží modelovou situaci, nějaké plusy a mínusy a nechť se rozhodne divák. Pokud se ale posuneme do obecnější roviny a budeme řešit, zda tento alternativní způsob života je skutečně lepší než ten konvenční, tak v tom okamžiku se film stává silně tendenčním, protože srovnává na jedné straně výjimečnou rodinu s naprosto výjimečným otcem se skrz na skrz průměrnou americkou rodinou na straně druhé. Svým způsobem by se dalo říci, že ty děti prosperují takto zdatně (fyzicky i intelektuálně) navzdory tomu alternativnímu způsobu, nikoliv kvůli. Rozhodující je postava otce, který do fyzické i intelektuální výchovy svých nadaných dětí věnuje enormní úsilí, což by podle mě fungovalo, i kdyby žili mnohem konvenčnějším způsobem života. Ok dobře, asi by měli zakázanou televizi :D Zajímavý by byl film, kde by to byla ta veskrze průměrná americká rodinka, která by (z nějakého důvodu) žila takto alternativně v lese. Pak by se možná ukázalo, že když prostě v sobě někdo tu touhu po vzdělání nemá, tak ji nezíská tím, že bude zavřený někde mimo civilizaci. Pravděpodobně místo čumění do televize bude čumět do stromů :D
358494
Gavin Belson jako režisér mě také zaskočil *:D* Jinak bych si dovolil polemizovat s tím, že film nechává diváka vytvořit si vlastní názor. Resp. záleží, na co se vlastně ptáme. Pokud je otázka, zda takovýto alternativní způsob života může za určitých okolností fungovat, tak pak asi ano. Film předloží modelovou situaci, nějaké plusy a mínusy a nechť se rozhodne divák. Pokud se ale posuneme do obecnější roviny a budeme řešit, zda tento alternativní způsob života je skutečně lepší než ten konvenční, tak v tom okamžiku se film stává silně tendenčním, protože srovnává na jedné straně výjimečnou rodinu s naprosto výjimečným otcem se skrz na skrz průměrnou americkou rodinou na straně druhé. Svým způsobem by se dalo říci, že ty děti prosperují takto zdatně (fyzicky i intelektuálně) navzdory tomu alternativnímu způsobu, nikoliv kvůli. Rozhodující je postava otce, který do fyzické i intelektuální výchovy svých nadaných dětí věnuje enormní úsilí, což by podle mě fungovalo, i kdyby žili mnohem konvenčnějším způsobem života. Ok dobře, asi by měli zakázanou televizi *:D* Zajímavý by byl film, kde by to byla ta veskrze průměrná americká rodinka, která by (z nějakého důvodu) žila takto alternativně v lese. Pak by se možná ukázalo, že když prostě v sobě někdo tu touhu po vzdělání nemá, tak ji nezíská tím, že bude zavřený někde mimo civilizaci. Pravděpodobně místo čumění do televize bude čumět do stromů *:D*
0 0
Hmmmm nevěděl jsem, že je to autorský projekt Gavina Belsona, hned mne to začíná zajímat o moc víc :+
358414