Reportáž: Pět hodin na place Doctora Strange

benedict cumberbatchdoctor strangeimfmarvelmoviezonemzredakce
Benedict Cumberbatch natáčel pět ulic za imfovým bejvákem. A tak se šlo povinně na obhlídku.

Konečně vím, jak to vypadá, když člověku exploduje Twitter. Stačí postnout pár fotek Cumberbatche v kostýmu z nové marvelovky a mix Sherlockových fanynek a marveláckých fandů už se postará o zbytek. Těch patnáct minut slávy zaručila ale hlavně epizoda, ve které jsem se naprostou náhodou ocitnul ve stejném komiksovém krámku jako Cumberbatch a jeho stand-in, přičemž jsme plus mínus stáli u jednoho regálu. A jestli je to i v reálu sympaťák? Jo, dokonce se i podíval a pozdravil, komplet v kostýmu a s krvavým šrámem na obočí. V tu chvíli jsem neměl ty nervy vytáhnout foťák s teleobjektivem a vyždímal jsem z mobilu jen mírně rozostřenou fotku, ale zážitek se počítá, zvlášť jako třešnička na dortu tradičního natáčení, kde se většinu času čeká, přesouvá, případně hraje na schovávanou se štábem.

Doctor Strange se natáčel pod krycím názvem Checkmate, ale stačilo se podívat na čepice chlápků s vysílačkami a bylo jasno - někdo měl Daredevila (speciální kšilt z druhé sezóny), jiný hučku s logem Punishera a pan režisér měl černou čapku s nápisem Doctor Strange - Nepal 2015. To, že stojím asi metr vedle Scotta Derricksona, mi došlo asi po dvou minutách, když jsem odposlechnul konverzaci a viděl ho konečně z profilu. O půl hodiny později kolem mne naprosto anonymně prošel Mads Mikkelsen, s celoobličejovým make-upem. Inu, klasické minely, ale ono člověk musí mít oči na stopkách a vědět, kdy se kam může vrtnout, takže nemá čas každého lustrovat pozorně, protože má zacíleno na hlavní hvězdu show. Když jsem se byl na place podívat dopoledne, měl jsem na sobě červenou bundu a byl jsem vidět víc než bylo záhodno. Skoro pokaždé se ke mě přitočil někdo z nekonečné armády asistentů a vykazoval mou maličkost mimo chodník, mimo křižovatku, mimo město.

Přesto se nám povedlo udělat pár hezkých fotek během natáčení scén, ve kterých Benedict Cumberbatch jako Strange a Chiwetel Ejiofor jako Baron Mordo utíkají po Manhattanu před něčím, co buď nevidíme v záběru, nebo to tam bude teprve dokresleno. Nebudu si teď domýšlet, co a jak se ve filmu stane, jenom mohu potvrdit, že kostým vypadá pěkně a zblízka je plný detailů. Přesto naživo samozřejmě působí obyčejněji, ale o to už se postprodukce a color grading postarají.

Na odpoledne už jsem se vydal poučen předchozími nezdary - vzal jsem si černý kabát, foťák ukryl do něčeho méně zjevného než je fotobrašna a navíc se utábořil vedle profi fotografů. Ti si stěžovali, že propásli kaskadérskou scénu, ve které Benedictův double přehazoval nějakého nebožáka přes auto (u toho jsem bohužel taky nebyl), ale jinak byla jejich konverzace celkem zajímavá. Prý letos nežijí ani tak z fotek (zatím v New Yorku nebyla moc sezóna co se týče natáčení velkých trháků), ale z žalob proti lidem, kteří jim fotky tu a tam ukradnou. To prý docela sype. Inu, Amerika...

V černém kabátě s anonymní brašnou se pak podařil průnik opravdu husarský, když jsem se usadil za kamerovou jízdou před komiksovým obchůdkem, který měl za výlohou nejnovější vydání Doctora Strange a jehož majitelé evidentně vůbec netušili, co se na ulici děje. Strategická poloha, protože jsem v případě vyhoštění plánoval ústup do krámku. Chlápek přede mnou toho věděl o filmu hodně, jak už jsem naznačil, vyklubal se z něj režisér Scott Derrickson. V jednu chvíli si mě hlavouni ze štábu začali nějak víc prohlížet. Moment paniky vystřídalo uvolnění, protože se bavili o té obálce Doctora Strange, která byla přímo za mojí hlavou. Do krámku jsem se pak šel ohřát až ve chvíli, kdy se tam vydali stand-ini Benedicta a Chiwetela. Dožadovali se nějaké sběratelské edice Doctora Strange na památku a vyprávěli, jak už se štábem putují dobrých šest měsíců.

A pak se to stalo. Když jsem sám začal uvažovat, jestli si něco z krámku neodnesu, rozrazily se dveře a dovnitř vstoupil Cumberbatch, následován asi deseti členy štábu, včetně režiséra, kameramana a dalších. Derrickson si celou epizodu točil na iPhone, byla u toho i kamera dokumentárního štábu, prostě klasická fan service, v rámci které se hlavní hvězda přijde podívat na svoje komiksové alter-ego. Tolik nerdgasmů se vidí jen málokdy, ostatně fotka s Cumberbatchem vedle obálky komiksové předlohy právě teď koluje po sociálních sítích. A já mám ten okamžik vyfocený od boku. Doslova.

O deset minut později Benedict s Chiwetelem natočili poslední scénu newyorského natáčení, opět běhací, načež se začali všichni objímat, protože Sherlock mířil zase zpátky za velkou louži. V tu chvíli jsem udělal pár hezkých fotek a mimochodem zjistil, že se mi před foťákem objímá Cumberbatch s Mikkelsenem. Jo, člověk se pořád učí. Já se třeba naučil, že v New Yorku začíná jaro, což kromě Tribeca Film Festival znamená, že se tu začne víc točit. Takže foťák musí být nabitý, nohy připravené a oči vycvičené. Člověk nikdy neví, na koho zas narazí příště.

---

Vytáhni v hospodě: Derrickson imfa nakonec povýšil na kolegu!

A tady je důkazní materiál!