Herní série Onimusha, ve které se vžijete do role samuraje a likvidujete všechno živé, co vám přijde do cesty, má mezi hráči obrovskou spoustu fanoušků a to i díky úchvatným in-game filmečkům. Třetí díl se v tomhle ohledu může pochlubit neuvěřitelným intrem, o kterém se kdysi tvrdilo, že by nebyl hřích ho rozpracovat do celovečeráku. S tím se dá jenom souhlasit, navíc trojka měla k filmové branži ještě blíž díky tomu, že se v ní objevily zdigitalizované celebrity - Jean Reno a Takeshi Kaneshiro. Kdyby šli tihle dva i do celovečerní hrané adaptace, byla by kontinuita bez chybičky a navíc jsou to oba dost fajn týpci, co nejdou pro ostrou ránu daleko. Jinými slovy... zfilmování Onimushy vůbec není nereálné.

Osobně bych to raději nechal na Asiatech, protože valná část hry je o japonském prostředí, mýtech a sekání hlav, což jsou záležitosti, ve kterých např. takový Ryuhei Kitamura (Versus, Azumi) vyniká. Však se o něm taky jeden čas uvažovalo, ale to ještě projekt patřil spíše ke zbožným přáním. S úspěchem Silent Hillu se však dost věcí změnilo a do hry vstoupil Christophe Gans.

Ten si samurajskou poetiku vyzkoušel už v adaptaci kultovního Crying Freemana (s jeho dvorním hercem Markem Dacascosem v hlavní roli) a tak nemá k tématu daleko. Jeho Silent Hill navíc sklízí pochvaly i u hardcore hráčů a vypadá to, že jde konečně o herní adaptaci bez dětských nemocí. Nad tím by mohli pookřát i další japonští vývojáři. Proslýchá se, že Gans se pokusí práva na Onimushu získat v nejbližších týdnech či měsících, protože jeho další projekty (především adaptace comicsu Rahan, opět s Dacascosem) byly z různých důvodů uloženy k ledu.

Očekávat podobné "peklo" jako v onom linknutém intru (jedna z nejlepších CGI sekvencí vůbec, radím vám, dlouho s jejím zhlédnutím neváhejte ;) by bylo naivní, ale pokud se podaří zachytit byť jen jeho střípek, mohlo by to stát za ono dlouhé čekání. Gans je totiž pověstný tím, že nikam nespěchá a rád přebíhá od jedné celuloidové květinky k jiné (počet jeho zrušených projektů už pomalu dosahuje dvojciferné hodnoty). Takže pamatujte: Trpělivost přináší růže.