Na Ameriku udeřila sněhová bouře a na východním pobřeží se tak trochu přestalo chodit do kina. Když už na něco diváci zašli, byla v tom taky spousta sněhu, nějaká ta vánice, omrzliny, krev... prostě nejčastěji úpící Leonardo DiCaprio v Revenantovi.

TRŽBY FILMŮ LEONARDA DiCAPRIA

Ostrý survival, který díky úspěchu v pokladnách i na Zlatých glóbech rázem vykvetl v největšího favorita blížícího se oscarového cermoniálu, obhájil první pozici kasovního žebříčku. Stačilo na to šestnáct milionů, které vytáhly průběžné americké zisky na 119 mega. Riskantní (protože velmi nákladná a náročná produkce) se jasně vyplácí - průběžné celosvětové zisky za 223 milionů dolarů půjdou ještě výrazně nahoru.

Druhou příčku drží i nadále Hvězdné války. Dalších čtrnáct milionů vytáhlo Epizodu 7 už na 879 milionů jen ze zámoří. Star Wars jsou tam jednoznačně nejúspěšnějším filmem historie a každým dnem posouvají své maximum na novou, ještě nedostižnější úroveň.

FILMY S NEJVYŠŠÍMI SVĚTOVÝMI VÝDĚLKY

Celosvětová bilance je prozatím 1,94 miliardy dolarů a je tudíž zjevné, že pro Star Wars není metou nejspíš jednou provždy nepřekonatelný Avatar, ale dvoumiliardová hranice a 2,19 miliardy Titanicu. Ten je, pravda, nasbíral v kinech nadvakrát, ale i tak poněkud odplouvá. Každopádně nejde o zrovna málo haléřů, u Disneyho budou jádat ještě dlouho předlouho...

Bronzový stupínek tentokrát okupuje Poldův švagr alias Ride Along 2. Propad o 60% na třináct milionů je pro studio zklamáním, a pokud v tom nemá prsty jen počasí, tak naznačuje, že tentokrát tržby magické kilo nepřekročí. I tak jsou ale Kevin Hart a Ice Cube černošské komerční jistoty, které bude chtít každý hollywoodský kujón zlákat do jakékoliv nové komedie.

Z novinek sice nominálně nejvíc uspěla bláznivá komedie Dirty Grandpa, v Lionsgate si ale od přisprostlého výplachu se Zacem Efronem a zpustlým Robertem De Niro slibovali mnohem víc. Efron umí překvapit, viz jeho megahitoví Sousedi, ve filmografii má ovšem i spoustu propadáků a pozapomenutých projektů. Dirty Grandpa se bude řadit do druhé kategorie už kvůli naprosto zdrcujícím recenzím, které tuhle buranskou zábavu řadí mezi to úplně nejhorší, co je v žánru k mání. A jedenáctimilionový otvírák není žádné terno.

TRŽBY FILMŮ ZACA EFRONA

 

Slabé odezvy kritiků se dočkal i horor The Boy. Spotřební bubáčina o slečně, která hlídá synka, toho času připomínajícího spíš děsivou loutku, si vystrašila taktéž jedenáct mega. S ohledem na skromný rozpočet a nezávislou distribuci jde mluvit o relativním úspěchu, velké studio by ale i s takovou srágorou nejspíš zmáklo větší věci.

No a abychom ty tři sobě bezmála rovné premiéry měli za sebou, je tu ještě desetimilionová Pátá vlna. Taky sračka, taky bez valného komerčního výsledku. Pátá vlna ale byla dražší (oficiální rozpočet je 38 milionů dolarů) takže o záchranu zadku bude hodně bojovat ve zbytku světa. Průměrně vyhlížející apokalyptické scífko ale kdovíjaký virvál neudělá, i když se snaží naoko cílit i na teenagery a čtenářky young-adult románků.

 

Paradoxně nejmíň z celého pelotonu klesal válečný akčňák 13 hodin Michaela Baye. Testosteronový military fetiš expandoval do dalších pěti stovek kin a potvrdil velmi dobré reakce amerických diváků, které zmiňoval imf ve své recenzi. Čerstvých 10 milionů posouvá Bayovy mariňáky na aktuálních 33 mega, uvidíme, jak se bude dařit dál...

 TRŽBY FILMŮ MICHAELA BAYE

Do desítky se vešla ještě superúspěšná crazy komedie Daddy´s Home, animovaný průšvih Ledová sezóna a oscarovou fazónu těžící konverzačka Sázka na nejistotu.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden zkusí kina trochu provětrat disneyovský námořnický retro napínák Do posledního dechu, animák Kung Fu Panda 3 a šílená parodie Padesát odstínů černé.