Tak nějak by mohl znít název životopisu J. J. Abramse, ke koupi někdy okolo roku 2008. Chce to tak málo – stačí aby se nekorunovaný král současného seriálu s podobnou pompou prosadil i na filmovém plátně. Pokud se mu to na sto procent nepodaří s trojkou Mission: Impossible, má Abrams luxusní příležitost na složení reparátu. Krycí název zní Star Trek XI.

Paramount dobře ví, čím se stupňuje předpremiérová horečka. Zprávy o tom, že se Abrams ujme pohřbené filmové série a spolu se svým „losťáckým“ produkčním týmem nakousne druhé desatero, stoprocentně obletí všechny filmové weby, časopisy i běžné zpravodajské agentury. Za normálních okolností by mě takováhle zpráva nevzrušovala, jelikož 1) u Star Trek filmů usínám, 2) z televizní verze přeblikávám na AZ kvíz a 3) žádného trekkieho jsem nikdy v životě osobně nepotkal (to neznamená, že mě za to máte rozbombardovat v diskuzi pod článkem :-). Spojení Abrams – Star Trek mi přesto voní jako skvělé nakopnutí série. Už pouze z hlediska marketingu. Přesně takovýhle impuls filmový Star Trek potřebuje, protože po ekonomické blamáži s Star Trek: Nemesis, si už studio nechce lajsnout drahou hračku pro „pár“ fanoušků.

Abrams má díky svému jménu šanci vytáhnout jedenáctý Star Trek (dosud nepojmenovaný) před periskop obyčejných, tedy kapitánem Picardem neoblouzněných diváků. Úkol se má splnit v kooperaci se scenáristy M:I:III Alexem Kurtzmanem a Robertem Orcim. Podle prvních zvěstí se mají skutečně vrátit do raných star-trekovských fázích, po bok mladistvého admirála Jamese T. Kirka a kapitána Spocka. Za dva roky se tak bezmála osmdesátiletého Williama Shatnera na velícím můstku pravděpodobně nedočkáme. Škoda. :-)

Tak. A teď děti držte palce, ať si to strejda J. J. nepokazí už za čtrnáct dní na rande s Tomem Cruisem. A doufejte, že jsme všichni neskočili na kachnu v rámci PR k Mission: Impossible.