Když Hotel Transylvánie poprvé otevřel své brány na plátnech kin, kdovíjaké pozdvižení z toho nebylo. Start v amerických kinech za 42 milionů a celosvětově vytěžená třístovka, to nejsou příznaky úplného animovaného megahitu. Jenže u Sony Pictures Animation si byli moc dobře vědomi, že jiná potenciálně hitová látka (po pádu dvojky Šmoulů) na skladě není a že první Hotel je v absolutních číslech z Ameriky pořád nejúspěšnějším animákem divize. Přičtěte k tomu Adama Sandlera, pro něhož jde o jednu z posledních kasovních jistot, a vytrvale rostoucí popularitu jednotky, i s jejím ohromným merchandisingovým potenciálem, a je jasné, proč se musela dělat dvojka...

TRŽBY ANIMÁKŮ OD SONY

 

...a že to nebude špatné rozhodnutí bylo zřejmé a teď je to i jisté. Hodnocení jsou sice jen solidní a Hotel Transylvánie 2 nemá šanci třeba v oscarové soutěži, rodinky ale svou lehkou zábavu dostaly a taky za ni pořádně utratily. Díky tomu mohly tržby z prvního víkendu vzrůst z 42 na 47 milionů dolarů, což je nový zářijový rekord (ten předchozí držela právě jednička).

NEJVYŠŠÍ ZÁŘIJOVÉ OTVÍRÁKY

Jestli můžeme na hollywoodských hráčích posledních letech něco ocenit, je to snaha vyplňovat i slabší měsíce silnými značkami a nosnými blockbustery. Léto díky tomu začíná už v dubnu, vánoční dolarové žně trvají prakticky od začátku listopadu, hity se daří upéct i pro březen, Valentýn nebo půlku října. Díky tomu nemusíme mimo top sezóny sušit hubu (a oči) a můžeme si užívat trvalého přísunu áčkových hollywoodských fláků, pročež se i v slabší měsíce objevují velkobijáky s potenciálem lámat kasovní rekordy - tak jako se to povedlo právě Hotelu Transylvánie 2, jenž si po víkendovém zářijovém maximu poběží ke 150 milionům z Ameriky. Ani ve zbytku světa přitom ostudu neudělá, takže do tří let bych to viděl na trojku.

 

Na stříbrné příčce se slušně uvedla dramedie The Intern aka Stážista. Robert De Niro tentokrát nehraje v úplném béčku a Anne Hathaway je pořád oblíbená, proto se povedlo nepříliš výrazně promovanému titulu urvat alespoň 18 milionů dolarů. Víc jsem rozhodně nečekal a Warneři navzdory velkorysému nasazení do 3300 kin nejspíš také ne.

Dalších 14 milionů si připsala young-adult série Labyrint. Sequel s podtitulem Zkoušky ohněm je aktuálně na 51 milionech, takže je zřejmé, že americké tržby půjdou oproti stomilionové jedničce dolů. Nové pokračování ale velmi dobře jede ve zbytku světa, takže globálních 350 milionů dolarů by se mělo znovu povést vytěžit a brzký vznik trojky by neměl být nijak ohrožen...

 

Zklamáním jsou pro mě ale víkendové výnosy dramatu Everest. Adrenalinová velehorská show se vecpala už do tří tisícovek kin, přesto z nich tentokrát vytěžila jen třináct milionů dolarů. Průběžných 23 milionů se ještě podaří znásobit, na kdovíjaký trhák to ale nevypadá, což je trochu škoda. Ve zbytku světa se totiž Everestu hodně daří (už víc jak 70 mega) a zvládá lákat na herecké hvězdy i 3D atrakce.

Na pátém místě si nadále obstojně vede hvězdně obsazená gangsterka mj. s Johnny Deppem Black Mass. Dalších 11 milionů tlačí film na 42 mega z Ameriky, rozpočet byl nicméně ještě o deset míčů vyšší... ale na filmu je to prý naštěstí vidět.

Výborné výsledky nadále vykazuje found-footage strašák The Visit. Málokdy se stane, aby horor měl z celého pelotonu skoro největší výdrž, Shyamalanově novince se to ale daří - šest milionů vytahuje průběžné zisky už na 52 mega, což je desetinásobek rozpočtu. Pro Universal další krásný výsledek, pro Shye povedený comeback.

 

Za nízkorozpočtovými hitovkami The Perfect Guy a The War Room, které stály málo, za moc zjevně nestojí, ale šikovně si našly svoji cílovku a pozici na trhu, se derou ještě dvě novinky:

The Green Inferno od Eliho Rotha si vyprosilo tři a půl milionu z patnácti stovek kin, což je i na kanibalský horor nic moc. Podle recenzentů navíc Roth zjevně natočil další srágoru, vhodnou jen pro pár svých krvežíznivých fanoušků.

Parádním reakcím se ale naopak těší akční thriller Sicario: Nájemný vrah, jenž na úvod vytěžil skoro dva miliony dolarů z 59 kin. Uvidíme, jak film pojede dál, po nabrání dalších pozitivních referencí. Vy jej každopádně můžete vidět ani ne za měsíc v rámci narozenin MovieZone.

 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden si IMAXy zkusí podmanit Muž na laně aka The Walk od Roberta Zemeckise- Konkurovat mu ale bude nejen Marťan Ridleyho Scotta (první dojmy zde), nýbrž i (v dalších klasických multiplexech hrající) zmíněný thriller Sicario.