Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Hollywoodská studia pod drobnohledem


ikona
TedGeorge
tržby
Všechno, co jste chtěli vědět o Warnerech a spol., a báli jste se zeptat! 

Vrány si ještě pořádně nezačaly pochutnávat na mršině mého posledního článku "Vše co jste kdy chtěli vědět o filmových tržbách" a už jsem tu s pokračováním. Volba padla na hollywoodská studia, která nám každý rok nabízí na stříbrném podnose to nejlepší z jejich dílen.  Asi to poslední, co by popcornu chtiví čtenáři MovieZone na tomto místě chtěli číst, je suchý úvod zaobírající se vděčnými hollywoodskými časy počátku dvacátého století. Slyším vás. Nebojte, k hetero–filmovému spojení Christophera Nolana se studiem Warner Bros. se brzo dostaneme a článek bude především o současné situaci. Na začátek si ale dáme trochu té historie.

Weinsteini podplatili autora článku

Velkou šestku máme hotovou, nabízelo by se napsat něco o tom dalším vzadu. Tedy o studiu zodpovědném za superúspěšné Hunger Games. V Lionsgate ale zapomněli poslat obálku, proto mě nezajímá, že už v polovině účetních ukazatelů předstihli tragické Paramounty. Budu se raději věnovat legendám Hollywoodu, pánům s buřinkou a šarmem na rozdávání.

Harvey a Bob Weinstein jsou šedé eminence zodpovědné za polovinu oscarových fláků let minulých. Dříve zástupci studia Miramax, dnes skromní majitelé jakože nezávislého labelu Weinstein. Čím jsou tak výjimeční? Proč by měli být asociováni s úplatky? Které filmy z poslední doby mají na svědomí? A co na to Dobrý Will Hunting?

Zapomeňme teď na chvíli na Quentina Tarantina, který točí výhradně pro Weinsteiny a od úspěšných Bastardů operuje jako jediný s blockbusterovými rozpočty. Weinsteini jsou v Hollywoodu tam, kde jsou, kvůli tomu, že dokáží vytěžit z minima maximum.

 

2010 – Králova řeč – rozpočet 15 milionů dolarů – tržby celosvětově 414 milionů dolarů
2011 – The Artist – rozpočet 15 milionů dolarů – tržby celosvětově 133 milionů dolarů
2012 – Terapie láskou – rozpočet 21 milionů dolarů – tržby celosvětově 236 milionů dolarů
2013 – Komorník – rozpočet 30 milionů dolarů – tržby celosvětově 176 milionů dolarů
2014 – Kód Enigmy – rozpočet 14 milionů dolarů (!) – tržby celosvětově 219 milionů dolarů

Co z těch čísel vyplývá? Kromě toho, že Weinsteini začínají každý den lázní ve stodolarovkách, je jasné, že se tu někdo naučil jak vytěžit maximum z tzv. oscarové sezóny. Bratrům bylo jasné, že poslat nízkorozpočtový a myšlenkově bohatý (ticho tam!) film do rozjeté a hlučné letní sezóny, není zrovna dobrý nápad. Občas si maximálně počkají na Quentina, ten jim jednou za dva až tři roky nějaký blockbuster dodá. Místo toho se ale raději soustředí na Vánoce. V omezeném počtu kin a ve vší tichosti pustí film do kina. Tržby nejsou nijak velké, ale lidem se snímek líbí. Často se jedná o tragický životopis, který diváky nutí vytáhnout kapesníček. Weinsteini teprve teď začínají s reklamou. Na nám dobře známých filmových webech se začínají objevovat klasické spoty začínající pověstným: „For your consideration“. Lidé si šuškají, že se jedná o film, který je potřeba vidět, protože bude usilovat o Oscara. Akademici si šuškají o tom, že si lidé šuškají o tom, že je ten film potřeba vidět, protože bude usilovat o Oscara.

 

Film se oficiálně uchází o nominaci na Oscara. Bratři pořádají večeře. Velké večeře. Je na ně pozvaný každý, kdo v Hollywoodu něco znamená. Oficiálně se můžete dočíst, že nikdo pořádně neví, kdo je jedním z 6000 členů Akademie, zodpovědné za hlasování. Pokud ale někdo aspoň tuší, tak to jsou samozřejmě nám dobře známí sourozenci. Každý rok jsou obviňování z nekorektního jednání, lobbingu překračujícího veškeré hranice a obvinění z úplatku už v minulosti také padlo. No, abych řekl pravdu, mít při rozpočtu 15 milionů tržby 414 milionů, také se nechám obvinit. Samozřejmě není všechno zlato, co se třpytí, i Weinsteini mají na kontě nějaký ten přešlap (Nine, nedávné Big Eyes). V konečném součtu to je ale nic!

Jo a málem bych zapomněl…

---

Vytáhni v hospodě: Weinsteinovská společnost Miramax se v devadesátých letech pokoušela natočit Pána prstenů. Práva už vlastnila, nepodařilo se jí ale sehnat dostatek peněz na natáčení. Prodala tedy možnost filmy natočit společnosti New Line Cinema (později vlastněnou Warner Bros.). Výměnou za to dostala 5 procent čistých celosvětových výdělků. Po natočení prvního Hobita to dělalo nějakých 100 milionů dolarů, takové drobné jsou pro bratry urážkou, a tak před premiérou druhého Hobita žalovala studio Warner Bros. o dalších 75 milionů. Takhle se dělá byznys!

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace