...ale zas toliko slávy provolávat nemusíte. Zejména v případě lupičské romantiky Focus není situace tak úžasná, jak by se mohlo zdát z titulku. Tentokrát totiž stačilo na první příčku v kasovním žebříčku pouhých 19 milionů dolarů, suma, jíž by za starých časů Will Smith nebral ani jako svůj honorář. 

Jenže doba se nám trochu změnila a Will Smith už není největší hvězdou Hollywoodu, jejíž star-power oslňuje diváky všech etnik a z každého blockbusteru dělá zaručený hit. Will se bohužel tak dlouho věnoval kariérám svých ratolestí a okázale kašlal na velké popcornovky i sequely svých hitů (v tomto směru výjimeční Muži v černém 3 navíc nedopadli příliš dobře), až se jeho věhlas a popularita poněkud rozmělnily. Po sračkoidní sci-fi Po zániku Země se teď nechal naverbovat do příjemné heist-romance Focus, která je prý fajn, ale kdovíjaký hit z ní nebude. V Americe zjevně utrží okolo 55 milionů dolarů, což je na Smithovy poměry velká bída. Chtělo by to nějaké rozmáchlé nakopnutí. Tvůrci dvojky Dne nezávislosti teď určitě žhaví telefonní dráty...

TRŽBY FILMŮ WILLA SMITHE

 

Neurvalá comicsovka Kingsman: Tajná služba je na tom o poznání líp. Bondovské variace od Matthew Vaughna se udržely na druhém místě, tentokrát za jedenáct milionů. Z Ameriky se jich už přikutálelo 85 a stovka padne bez problémů, dalších 126 si drzí agenti stihli vymoct ze zbytku světa. Tedy ekonomicky výhodný podnik. Chtěli bychom dvojku, a to i při vědomí, že ji bude točit nejspíš někdo méně talentovaný než král Vaughn.

Fantastické výsledky má i nadále pokračování SpongeBoba. Houba rozhodně není na suchu, protože dalších 11 mega vytáhlo americké výdělky už na 140 milionů. A téměř kilo už přílítlo z dalších kontinentů, takže člověk zrovna nemusí mít doktorát z ekonomie, aby si spočítal, že případný brzký vznik třetího dílu by se nejspíš sakramentsky vyplatil.

 

Zatímco víkendové výnosy Kingsmana a SpongeBoba klesly jen o třetinu, erotická nuda Padesát odstínů šedi znovu klesala výrazněji, rovnou o polovinu. Na kontě nicméně přistálo dalších 11 milionů (z Ameriky jich je zatím 147), díky poněkud vytrvalejšímu zájmu v Evropě se ale globální zisky přehouply už přes fantastickou půlmiliardu. Ano, možná jde o nudnou a zbytečnou srágoru, podíly z jejích zisků bychom ale rozhodně nepohrdli. U dvojky a trojky jakbysmet.

Víc jak deset milionů zvládla utržit i druhá novinka týdne, totiž hororový thriller The Lazarus Effect. Napínák s Olivií Wilde (a s českým názvem Vzkříšení démona) se odpíchl slušně - vyhlídky na americké tržby přes 25 milionů dolarů jsou s ohledem na desetkrát menší rozpočet úctyhodné. Paradoxně jde ale o jeden z nejméně úspěšných projektů producenta Jasona Bluma, jenž se už zvládl mistrovsky trefit do poptávky publika se všemi možnými Paranormálními aktivitami, Sinisterem, Inisidous nebo výnosným hororem Ouija. Ten pán možná produkuje slátaniny, jimž se kritika vysmívá, ale zjevně je umí prodat líp než Radim Uzel Arginmax.

TRŽBY FILMŮ PRODUCENTA JASONA BLUMA

 

V druhé půlce žebříčku se tyčí mezi solidním dramatem McFarland, USA s Kevinem Costnerem a výdělečnou teenagerskou komedií The DUFF nadále veleúspěšný Americký Sniper. Eastwoodovo válečné drama přepočítává už 470 milionů celosvětově! Neuvěřitelné!

Jediným filmem v rámci první desítky žebříčku, jemuž výrazně pomohli Oscaři, se pak stalo drama Still Alice neboli Pořád jsem to já s oceněnou Julianne Moore. Expanze do třinácti stovek kin se vyplatila, protože na konto připluly necelé tři miliony (triumfujícímu Birdmanovi, jenž už je k dostání na blu-rayích, stačila obnovená premiéra za dva miliony dolarů na dvanáctou příčku).

 

Nejrychleji z celého pelotonu pak klesá bláznivá komedie To byl zítra flám 2. Pokračování, které nikoho nezajímalo a nikdo o něj ani moc nestojí, padlo na desátou příčku a za mořem utrží sotva usmrkanou patnáctku.

Kompletní žebříček víkendových tržeb zde.

Za týden zkusí robotická akčně-komediální podivnost Chappie Neilla Blomkampa trumfnout komedii s Vincem Vaughnem Nepovedenej kšeft a důchodcovskou oddychovku Druhý báječný hotel Marigold.