Když se oslavuje americká kinematografie a Hollywood se vecpe do obýváků půlky světa s oscarovým ceremoniálem, neženou studia do multiplexů velké pecky. Ona taky v únoru není kdovíjaká sezóna - zvlášť když víte, že před týdnem byl Valentýn a premiéru si odbyla tutovka o síle 50 odstínů šedi, je jasné, že mocné blockbustery se vyskladňovat nebudou.

 

A tak zatímco se Neil Patrick Harris chystal na svůj běh ve slipech napříč Kodak Theatre a Michael Keaton ještě doufal, že mu na římse přistane jedna naleštěná soška navíc, kina se spíš vyprazdňovala. Nezaujala totiž žádná z premiér. Nejlíp na tom bylo sportovně-buditelské drama McFarland, USA, v němž Kevin Costner učí běhat chudý kluky vopálený. Kritici dávají snímku palec nahoru, Disney chtěl ale vytěžit z projektu asi o fous víc než 11 milionů dolarů o prvním víkendu. Start ze čtvrtého místa není kdovíco, celkové tržby se budou tlačit k třiceti milionům...

Z dvou a půl tisícovek kin pak vytáhla 11 mega i teenagerská oddychovka The DUFF. Nepříliš výrazná blbina ze školního prostředí se u recenzentů taky dočkala pochopení, takže u Lionsgate Films můžou být celkem spokojeni. Nový Protivný sprostý holky se nezrodily, většina zástupců subžánru ale v současnosti vyhoří a mizí v zapomnění, takže v tomhle směru je komedie o hašteření holčin mezi školními skříňkami v cajku.

 

Regulérně pak zkolabovala dvojka Hot Tub Time Machine neboli To byl zítra flám. První podání téhle bláznivé komedie nebylo kdovíjakým trhákem, šlo ale o pohodovou taškařici, která si na sebe i při celosvětových tržbách za 64 milionů dolarů vydělala. A tak se u Paramountu rozhodli vyrobit sequel... což tedy nebyl zrovna dobrý nápad, protože recenze jsou naprosto katastrofální, znuděné ohlasy se navíc promítly do pětimilionového otvíráku. Dvojka To byl zítra flám nenastřádá v amerických kinech ani patnáct milionů, takže zoufalost. Na trojku ani nemyslete.

Na deficitu kinovýdělků oproti minulému týdnu se nicméně nejvíc podepsal sešup 50 odstínů šedi. Erotický kasaštyk se stal velkou událostí minulého týdne, jakmile ale vyšlo najevo, že jde o uondanou prázdnotu a uspokojily se davy nejnadrženějších fanynek, šla celá ta mánie do kopru. Propad zisků o 72% je brutální a navedl film na víkendových 23 milionů a průběžných 130 mega z Ameriky. Nic monumentálního. Výdrž ve zbytku světa je nicméně větší, a tak může poměrně levná výplachovka přepočítávat po dvou týdnech 410 milionů celosvětově. A na tom už se dají vyvařit slušné peníze a koupit pár bičíků.

 

Kingsmanovi a SpongeBobovi se v delším horizontu vede o poznání líp. Zisky těchle úspěšných popcornovek oproti minulému víkendu klesly jen o polovinu. A tak si Kingsman mohl připsat dalších 17 mega a v mezisoučtu vykazovat solidních 67 milionů z Ameriky a už 153 celosvětově.

 TRŽBY FILMŮ MATTHEW VAUGHNA

SpongeBob si takovouhle sumu zvládne nastřádat jen v zámoří. Jde o velkej hit - tržby ze zbytku světa naopak tak epesní nebudou. Ale už teď má Houba na suchu na kontě globální dvoukilo, takže dobrá práce.

Za McFarland, USA a The DUFF se vecpal Americký sniper, jenž si i o svém šestém víkendu zvládl připočíst bezmála deset mega. Aktuálně příběh válečného hrdiny z amerických diváků vyždímal už 319 milionů. A jede dál!

 

Do desítky se pak vešel ještě propadák Jupiter vychází, oscarovka Kód Enigmy a vytrvalý méďa Paddington. I imf si na něj zašel!

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden zkusí výnosy kin zahýbat The Lazarus Effect neboli Vzkříšení démona. Will Smith by ale hlavně chtěl potvrdit, že jeho hvězdné dny ještě neskončily, a zabodovat s romantickým heist-movie Focus.