Válka pořád může táhnout. A pořád může vydělávat slušné peníze. Tentokrát se jí chopil David Ayer, specialista na drsné policejní thrillery, jenž jako scenárista dotlačil Denzela Washingtona k Oscarovi za Training Day a z pozice režiséra oslnil sugestivní Patrolou. A teď se vrhl na drama z druhé světové, v níž posádka jednoho amerického tanku brázdí německé území. A lítají u toho nejen kulky...

Lákavě vyhlížející válečné dobrodružství Fury neboli Železná srdce, v němž s hipsterským účesem rozdává povely Brad Pitt, si vydobylo dost chvály od amerických kritiků. Pozitivních recenzí je 80% a zmiňují se v nich výborné herecké výkony i syrová atmosféra, která sice nestačí na mocný biják oscarových parametrů, na povedenou válečnou podívanou ale ano. A na tržbách se to pozitivně projevilo, protože Železná srdce si vydobyla první místo v kasovním žebříčku. Sice za 23,5 milionu, což není kdovíjak úžasná pálka, i tak by si ale tenhle chválený biják mohl vybojovat 70 mega z Ameriky, tedy sumu odpovídající rozpočtu - zbytek by pak mohl být proplacen z ostatních kontinentů. Takže cajk.

 

Mnohem větším, už stomilionovým hitem je Zmizelá Davida Finchera. Po třetím víkendu v americké distribuci má na kontě 107 milionů. Sedmnáct z toho připlulo od pátku do neděle, a to při extrémně nízkých třetinových propadech – zkrátka trvalka jako ze žurnálu. A vlastně už i jasný kasovní trhák, který Foxům přivál už přes dvě stě milionů celosvětově.

TRŽBY FILMŮ DAVIDA FINCHERA 

Bronzový animák The Book of Life aka Kniha života si připsal taky 17 milionů. Na poměry hispánsky rozjívené produkce jde o slušný počin, který naznačuje, že do hledáčku diváků se může vecpat lecjaký pestrobarevný kousek. I pro originalitu je tu místo. Guillermem Del Torem produkovaný animák vytěží z Ameriky nějakých padesát milionů - a to se cení...

 

Na čtyřce vidíme klasický snímek Steva Carella, tj. chytrou rodinnou pohodu, která má v kinech výdrž. Tentokrát jí je novinka Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day, která klesla na tržbách o třetinu a připočetla si dalších 12 milionů. Skromný disneyovský projekt má oficiální rozpočet 28 milionů, tržby zatím o osm mega vyšší. A ještě něco přisype... takže ani tentokrát se nebude na Carellovi tratit.

Naopak těžkým zklamáním je nová romantika podle předlohy Nicholase Sparkse Best of Me, u nás s názvem Co s láskou. Další zamilovaný cukrkandl od autora, podle jehož písmenek vznikla klasika Zápisník jedné lásky nebo kasovní trefy Milý Johne a Bezpečný přístav, bohužel „nepotvrdila“ solidní trailery – podle ohlasů jde o brutální srágoru, která vás uspí rychleji než zpravodajská relace televize Barrandov. A na výdělcích se to projevilo, protože desetimilionový otvírák je s ohledem na látku velká slabota.

 TRŽBY FILMŮ PODLE PŘEDLOH NICHOLASE SPARKSE

 

Pátý Drákula: Neznámá legenda na první pohled taky nevypadá kdovíjak slavně. Rozmáchlá fantasy si totiž vymohla z Ameriky čtyřicet milionů při dvojnásobných nákladech, takže žádné terno. No jo, jenže z ostatních kontinentů zacinkala už skoro stovka, takže Drákula Universalu přeci jen nějaký ten peníz přinese.

Takový Downeyho Soudce je na tom mnohem hůř: Vysněný oscarový kandidát nepochodil ani co se týče kvality, ani nezaujal tržbami. Průběžných 26 milionů je na Downeyho poměry slaboučkým výsledkem.

Desítku uzavírají tři hitovky s devíticifernými světovými tržbami: Annabelle hlásí 166 milionů, Equalizer 158 a Labyrint: Útěk rovnou úctyhodnou čtvrtmiliardu.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se o dolary porvou horor Ouija a velebený akčňák John Wick.