Začínal jako dětský herec, ale uchvátila ho režie. V Sarajevu natočil svůj debut Mladí muži poznávají svět, za nějž v Karlových Varech získal Cenu ekumenické poroty. Jeho další film Rychlé pohyby očí však úplně nezazářil a Špaček za něj získal Plyšového lva. Později se věnoval televizní tvorbě, kde dělal pořady jako Etiketa nebo Q a v dokumentu Bezesné noci zaznamenal krizi, která v letech 2000 a 2001 vypukla v České televizi. Podepsaný je i pod seriálem Letiště.

K hraným filmům se vrátil ve velkém stylu. Jeho drama Pouta získalo několik Českých lvů a byla mezi nimi i cena v kategorii Nejlepší film. Ovládl také Ceny české filmové kritiky. Teď si můžete do kina zajít na jeho novinku Místa. Často a rád navštěvuje Indii a má prsty ve Festivalu bollywoodského filmu, jehož dvanáctý ročník proběhne 22. až 26. října v Praze.

1. Panelstory (Československo 1979, režie: Věra Chytilová)
Film, který naprosto převrátil naruby mé vnímání světa a kinematografie. To odpolední představení v kině Oko na podzim 1987 mě utvrdilo v přesvědčení, že porušování pravidel a konvencí se může stát životním postojem, který mi bude vyhovovat.

2. Blázni a děvčátka (Československo 1989, režie. Karel Kachyňa)
Mé nejdůkladnější seznámení se s filmem během dospívání, zatím ještě před kamerou. Karel Kachyňa mě obsadil do hlavní role a já se během natáčení rozhodl seknout s herectvím a stát se režisérem.

3. Vojtěch, řečený sirotek (Československo 1989, režie: Zdeněk Tyc)
Úžasný debut Zdeňka Tyce a mé první setkání s kameramanem Jaromírem Kačerem. Koho by tenkrát napadlo, že se o dvacet let později potkáme na place znovu.  

4. Mé srdce touží (Indie 2001, režie: Farhan Akhtar)
První bollywoodský film, který mě dostal na kolena. Moderní sebeironizující podívaná s písněmi a tanci, která se ovšem nebojí ukazovat tabuizovaná témata. A tenhle song je kapesním průvodcem dějinami Bollywoodu.

5. Láska shora (Česko 2002, režie: Petr Marek)
Nejlepší film nejlepšího filmaře a muzikanta a bezva kámoše Peti Marka. Štve mě, že neumím točit filmy jako on.

6. Stalker (Sovětský Svaz/Západní Německo 1979, režie: Andrej Tarkovskij)
Andreje Tarkovského nemůžu vynechat, jeho filmy jsou opravdu unikátní a ve své době pro mě hodně znamenaly. Stalker je navíc snad jediná adaptace knihy, která je lepší než předloha.

7. 12 opic (USA 1995, režie: Terry Gilliam)
A na závěr aspoň trochu té "komerce" - ovšem spojením sci-fi, Terryho Gilliama a Brada Pitta vznikl film, ke kterému se budu vracet celý život.

Tak co na to říkáte?