Z Kevina Harta je ještě větší hvězda než z Tylera Perryho. V době, kdy se už dávno zapomnělo na Chrise Rocka, Martina Lawrence nebo Chrise Tuckera, se tenhle našinci neznámý a celkově ne-až-tak-výrazný komik etabloval v afroamerickou kasovní jistotu. Nejede sice sólo: Objevuje se buď v černošských ansámblovkách, nebo třeba po boku protřelejšího Ice Cuba, ale to podstatné je, že na všech těchhle štacích slaví velký úspěch (a zařídil mu je černošský producent Will Packer).

TRŽBY FILMŮ KEVINA HARTA

Po buddy komedii Ride Along nebo romantice About Last Night došlo tentokrát na sequel hitovky Think Like a Man. Jelikož tahle romantická komedie otevřela před dvěma lety za 33 milionů dolarů a dotlačila se až na devadesátimilionové tržby, bylo zřejmé, že i tentokrát přiteče spousta peněz. Think Like a Man Too, točící se okolo dvou divokých rozluček se svobodou v Las Vegas, ale dokonce urvalo i v rámci nabitého léta první příčku žebříčku, a to díky třicetimilionovému startu… a specialista na černošské kasovní trefy (a kdysi tolik proklínaný režisér Fantastických čtyřek) Tim Story už může pilně připravovat završení trilogie.

TRŽBY FILMŮ REŽISÉRA TIMA STORYHO

I na ostatních medailových pozicích najdeme triumfující dvojky: Dalších 29 milionů udrželo na stříbrném stupínku 22 Jump Street, ve kterém Jonah Hill s Channingem Tatumem dělají zase velmi zábavným způsobem brajgl. I po mohutném startu víkendové tržby klesly o snesitelných 49% na aktuálních 111 mega jen z Ameriky.

Jump Street se tak drží znovu nad dvojkou Draka, který vyklízí překvapivě stejně rychle pozice jako tahle uvolněná jízda pro mladé. Holt už jde o zavedenou značku, a i když se pokračování znovu povedlo, nelze zopakovat megavýdrž jedničky, jíž spousta diváků „pomalu objevovala“. Americké zisky jsou zatím na 95 milionech a u DreamWorks budou doufat, že se Bezzubka vzchopí a využije chybějící animované konkurence. Zbytek světa zatím přisypal 75 milionů. Pro diváky je možná ale důležitější, že kdo film viděl, ten rozhodně nelituje... a že se tedy do téže řeky nevstupovalo podruhé nadarmo.

Až brambory zbyly na retro Jersey Boys, pod nímž najdete trochu nečekaně podepsaného Clinta Eastwooda. Divadelními cenami ověnčený muzikál se dočkal mdlé filmové verze, která na úvod utržila jen třináct milionů. Jde o podobný muzikálový fail, jaký Warnery postihl i před dvěma lety s Rock of Ages s Tomem Cruisem – ani tehdy se nepovedlo zopakovat komerční triumf Hairspray, nikdo se z toho ale nepoučil, takže tu máme další šlamastyku.

AMERICKÉ TRŽBY FILMŮ REŽÍROVANÝCH CLINTEM EASTWOODEM

Na pětce se drží Maleficent neboli Zloba – Královna černé magie. Potemnělá fantasy s Angelinou Jolie je pro Disneyho luxusním počinem, protože do účetnictví přinesla už 521 milionů, z toho 185 prozatím z Ameriky. Tržby půjdou přes dvoustovku, což jsem aspoň já před premiérou rozhodně nečekal.

Naopak na to vymodlené kilčo by nakonec přeci jen mohl dosáhnout Tom Cruise s Na hraně zítřka. Jeho sci-fi totiž potvrzuje parádní kvality velkou výdrží (pokles jen o 37%) a dalším víkendovou dávkou přes deset milionů. Nálet čtvrtých Transformerů v příštím týdnu bude ale sakramentsky bolestivý. Světové tržby už každopádně lížou třistamilionovou hranici.

V desítce pak najdeme ještě čtyři další úspěšné projekty: Romantika Hvězdy nám nepřály se už dotýká stomilionového balíku jen z Ameriky, comicsoví X-Meni mají na kontě 692 mega a brzy se stanou nominálně nejsilnějším počinem roku, za sympatickou nezávislárnou Chef pak řve Godzilla, která aktuálně řádí hlavně v asijských kinech.

NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ FILMY PODLE CELOSVĚTOVÝCH TRŽEB

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden si kina podvolí čtyřka Tranfosrmerů. Padne i po nevýrazné kampani miliarda, tak jako u třetího dílu?