Řečeno ve zkratce: Nejvýznamnější osobnost v oboru PR kulturních projektů v České republice. Více než dvacet let se věnuje filmu jako specializovanému oboru, ať už jako dramaturgyně, scenáristka či šéfredaktorka. Zastupovala více než 45 domácích filmových titulů, divácky nejúspěšnější snímky české kinematografie uplynulého desetiletí – Vratné lahve, Ženy v pokušení, Líbáš jako Bůh, Muži v naději, Nestyda, Účastníci zájezdu, Odcházení, Román pro muže, nebo Kuky se vrací. Téměř 15 let působí jako ředitelka PR a tisková mluvčí Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.  

1. Amadeus (USA 1984, r. Miloš Forman)

Z Formanovy americké tvorby mám několik favoritů, ale Amadeus je jasná volba. Výtečná hra, výborný scénář, geniální hudba, všechno pečlivé, dotažené do detailů a plné emocí. Je to film bez přívlastků.

2. Pulp Fiction – Historky z podsvětí (USA 1994, r. Quentin Tarantino)

Tohle asi není výjimka, je nás víc, kterým učaroval blázen z videopůjčovny a jeho úchylné nápady. Na Pulp Fiction se mi nejvíc líbí ta promyšlená provázanost, to jak věci do sebe pěkně zaklapnou… A samozřejmě Travolta, ten je k nezaplacení…Když jsou dobré nápady, tak to jde samo.

3. Lepší už to nebude (USA 1997, r. James L. Brooks)

Miluju Jacka Nicholsona, je to pro mě sexsymbol, muž číslo 1, v Přeletu nad kukaččím hnízdem byl geniální, ale aby to bylo fér, tak vybírám Lepší už to nebude. Nicholson může říct jakoukoliv banalitu a z jeho úst bude znít snesitelně, jeho špatní chlapi jsou se svými nejhoršími vlastnostmi okouzlující. Tady má navíc k dispozici velmi dobré spoluhráče a vtipné dialogy…

4. Vše o mé matce (Španělsko/Francie 1999, r. Pedro Almodóvar)

Almodóvara mám ráda obecně, takže Vše o mé matce je tu jako nejlepší zástupce jeho filmů. Říká se, že každá žena má mít svého homosexuála. Ta,  která ho nemá, může mít Almodóvara. Ženy v jeho filmech a v tomhle obzvlášť jsou učebnicí a vzorem, ve vší vypjatosti není zde Almodóvar prvoplánově afektovaný. Je to dojemný film a plný humoru.

5. Obvyklí podezřelí (USA/Německo 1995, r. Bryan Singer)

Miluji chytré filmy, chytře vystavěné filmy, které nepodceňují diváka a berou ho do hry a nesnaží se nad něj povyšovat. Proto mám ráda L.A. - Přísně tajné, Šestý smysl, Divochy. Obvyklí podezřelí je na první pohled nenápadný film, Kevin Spacey je vynikající (což zase není tak neobvyklé, protože to bývá často) …

6. Match Point – Hra osudu (VB/Lucembursko 2005, r. Woody Allen)

Stejně jako v případě Almodóvara, je zde Match Point jako reprezentant mé záliby ve Woody Allenovi, ačkoliv je vlastně velmi neallenovský – a proto právě tu je. Je to hnusně mrazivý film s vynikajícími hereckými výkony, Allen  provedl svůj úkrok stranou velmi promyšleně a teprve poté, co uvidíte jeho další filmy, které následovaly, vám to dojde.

7. Láska nebeská (VB/USA 2003, r. Richard Curtis)

Trochu odlehčení nikdy nezaškodí. Někdo si neumí představit Vánoce bez Tří oříšků pro Popelku, já bez Lásky nebeské. Každý rok v prosinci pátrám, která televize promítá Lásku nebeskou a mám ji tak ráda, že ji vydržím dokonce i s těmi neskutečně dlouhými reklamními pauzami, v nichž mi před Vánocemi pravidelně nabízejí krámy, které nechci a nepotřebuju.

Tak co na to říkáte?