Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Téma: Co všechno zatím víme o Jurském světě?

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
Woro: Já se "obávám", že neexistuje něco jako "se třeba nebudou o něco takového pokoušet i za cenu poměrně náročné obsluhy a manipulace, nebo raději zvolí jednu z obvyklých snazších cest"...
Řeknu to takto - 2D digitál - velmi "jednoduchá" obsluha, velmi helké kamery (v základní sestavě - tj, kamera a objektiv dva nejtěžší komponenty kamer, plus příslušenství okolo - dnes do deseti kilo), přímý výsledný záznam ihned na place, v kombinaci s moderními objektivy velmi ostrý záznam, krom toho už ani nijak netrpí obrazovými vadami a barevně jsou na tom taky velmi dobře (Alexa má velmi neutrální záznam). A záznam je levný a rychlý.
2D analog - složitější obsluha, na kterou jsou ale prozatím všichni starší profíci zvyklí, kamery jslou těžké, či lehké dle příslušenství a dle kapacity film. zásobníků. Ano, dá se dostat na rozměry a váhu větších ručních kamer, ale taky s metráží na tři minuty a se zjevným omezením na menší objektivy. Výsledek dostanou až druhý den, na place mají jen záznam zdánlivý. K obrazovým kvalitám, či nedostatkům se vyjadřovat nebudu, neb ten, kdo dnes cíleně točí na analog, se všema těmito věcma počítá a popřípadě je vyžaduje.
3D digitál - rozhodně by sem to nenazval jako "obvyklou snažší cestu"... Proč si myslíš, že dobrá polovina filmařů dnes pořád dává přednost záznamu ve 2D (a většinou v digitálu)? Všemi Marvelovkami počínaje, takovou Gravitací konče. Točit na place přímo nativní stereo je zhruba dvojnásobně složitější jak točit na klasický analog. Polovina výhod je převzata samozřejmě od 2D digitálního záznamu, ale třeba ta samotná manipulace je omnoho složitější. Třeba Hobbit řešil tyhle problémy velikou zásobou kamer a rigů - k dispozici měli víceméně pětadvacet "3D kamer" pro dva filmové štáby.
3D analog je něco, co se v dnešní době dost dobře použít nedá. Buď máš řešení, které je dnes "zastaralé" - kamery SbS - které neumožňují práci se 3D, ale relativně funkční, nebo si vynásob problémy spojené s natáčením ve 3D digitálu a 2D analogu...
Ono poskládat se dá vždycky všechno, ale pro praktickou práci je to vážně nepoužitelné. Proč by se do toho někdo pouštěl? Jen aby měl dobrý pocit z toho, že točí na analog? Nehledě na to, že pokud budou chtít, aby ta 35mm byla poznat, pak to 3D jen uškodí a 3D uškodí právě tomuhle uměleckému podání. Velmi dobrým příkladem je třeba MoS, který je sice konvertovaný (a ve 3D naštěstí relativně koukatelný), ale vynikající právě zřetelným analogovým záznamem. A i když se na 3D MoS dalo dívat, nebylo to nic, co by se z fleku nedalo oželet (a 2D only by tomu jen slušelo).
Pokud se tomuhle všemu budou chtít vyhnout, pak budou točit jako Abrams - sice na alalog (a ve 2D), ale záběry budou komponovat pro 3D, zvolí takový materiál, skla a svícení, která vypadají jako digitál (tj bez zrna, velmi ostré svícení a velmi prokreslenou krezbu materiálu, bez obrazových artefaktů a všeho okolo) a pak to s dostatkem času do 3D předělají v postprodukci.
291879
Woro: Já se "obávám", že neexistuje něco jako "se třeba nebudou o něco takového pokoušet i za cenu poměrně náročné obsluhy a manipulace, nebo raději zvolí jednu z obvyklých snazších cest"... Řeknu to takto - 2D digitál - velmi "jednoduchá" obsluha, velmi helké kamery (v základní sestavě - tj, kamera a objektiv dva nejtěžší komponenty kamer, plus příslušenství okolo - dnes do deseti kilo), přímý výsledný záznam ihned na place, v kombinaci s moderními objektivy velmi ostrý záznam, krom toho už ani nijak netrpí obrazovými vadami a barevně jsou na tom taky velmi dobře (Alexa má velmi neutrální záznam). A záznam je levný a rychlý. 2D analog - složitější obsluha, na kterou jsou ale prozatím všichni starší profíci zvyklí, kamery jslou těžké, či lehké dle příslušenství a dle kapacity film. zásobníků. Ano, dá se dostat na rozměry a váhu větších ručních kamer, ale taky s metráží na tři minuty a se zjevným omezením na menší objektivy. Výsledek dostanou až druhý den, na place mají jen záznam zdánlivý. K obrazovým kvalitám, či nedostatkům se vyjadřovat nebudu, neb ten, kdo dnes cíleně točí na analog, se všema těmito věcma počítá a popřípadě je vyžaduje. 3D digitál - rozhodně by sem to nenazval jako "obvyklou snažší cestu"... Proč si myslíš, že dobrá polovina filmařů dnes pořád dává přednost záznamu ve 2D (a většinou v digitálu)? Všemi Marvelovkami počínaje, takovou Gravitací konče. Točit na place přímo nativní stereo je zhruba dvojnásobně složitější jak točit na klasický analog. Polovina výhod je převzata samozřejmě od 2D digitálního záznamu, ale třeba ta samotná manipulace je omnoho složitější. Třeba Hobbit řešil tyhle problémy velikou zásobou kamer a rigů - k dispozici měli víceméně pětadvacet "3D kamer" pro dva filmové štáby. 3D analog je něco, co se v dnešní době dost dobře použít nedá. Buď máš řešení, které je dnes "zastaralé" - kamery SbS - které neumožňují práci se 3D, ale relativně funkční, nebo si vynásob problémy spojené s natáčením ve 3D digitálu a 2D analogu... Ono poskládat se dá vždycky všechno, ale pro praktickou práci je to vážně nepoužitelné. Proč by se do toho někdo pouštěl? Jen aby měl dobrý pocit z toho, že točí na analog? Nehledě na to, že pokud budou chtít, aby ta 35mm byla poznat, pak to 3D jen uškodí a 3D uškodí právě tomuhle uměleckému podání. Velmi dobrým příkladem je třeba MoS, který je sice konvertovaný (a ve 3D naštěstí relativně koukatelný), ale vynikající právě zřetelným analogovým záznamem. A i když se na 3D MoS dalo dívat, nebylo to nic, co by se z fleku nedalo oželet (a 2D only by tomu jen slušelo). Pokud se tomuhle všemu budou chtít vyhnout, pak budou točit jako Abrams - sice na alalog (a ve 2D), ale záběry budou komponovat pro 3D, zvolí takový materiál, skla a svícení, která vypadají jako digitál (tj bez zrna, velmi ostré svícení a velmi prokreslenou krezbu materiálu, bez obrazových artefaktů a všeho okolo) a pak to s dostatkem času do 3D předělají v postprodukci.
0 0
reagovat

KARLOS

Chápu. I tak jsem ale zvědav, jestli se třeba nebudou o něco takového pokoušet i za cenu poměrně náročné obsluhy a manipulace, nebo raději zvolí jednu z obvyklých snazších cest. Každopádně díky za osvětlení, nějak mi nedošla ta četnost výměny filmu.
291870
Chápu. I tak jsem ale zvědav, jestli se třeba nebudou o něco takového pokoušet i za cenu poměrně náročné obsluhy a manipulace, nebo raději zvolí jednu z obvyklých snazších cest. Každopádně díky za osvětlení, nějak mi nedošla ta četnost výměny filmu.
KARLOS
0 0
reagovat
Woro: Tak ale ono vážně nejde o samotnou manipulaci/stabilizaci během natáčení... Ono bkyby se moooc chtělo, dalo by se to určitě odlehčit na nějakou použitelnou hmotnost a třeba u TDK se dokázalo, že i na stadicam se dá namontovat dvacetikilová IMAX kamera a že že těch čtyřicet schopný (a trénovaný) operátor unese.
Jde o to, že když natočíš dvanáct minut záznamu, musíš tu kameru sundat z jeřábu/stabilizačního zařízení, rig rozevřít, vytáhnout film/y, navést novou cívku a opět nasadit na stabilizační zařízení.
Tohle všechno se musí furt "otáčet v rukách", neb se potřebuješ dostat k filmu, u sterea dokonce dva. Celé to trvá kolem jedné hodiny...
Když točíš ve 2D, celý rig je mnohem jednodušší, kamery bývají levčí, takže jak operativní práce s ní nejsou žádný problém, jednak měnění filmu trvá do desíti minut...
A to nemluvím o tom, že u filmu nedostaneš přímý výsledný obraz, ale jen kontrolní záznam, který se liší od vyvolaného - a to je pro potřeby sterea přímo na place dosti komplikované.
291763
Woro: Tak ale ono vážně nejde o samotnou manipulaci/stabilizaci během natáčení... Ono bkyby se moooc chtělo, dalo by se to určitě odlehčit na nějakou použitelnou hmotnost a třeba u TDK se dokázalo, že i na stadicam se dá namontovat dvacetikilová IMAX kamera a že že těch čtyřicet schopný (a trénovaný) operátor unese. Jde o to, že když natočíš dvanáct minut záznamu, musíš tu kameru sundat z jeřábu/stabilizačního zařízení, rig rozevřít, vytáhnout film/y, navést novou cívku a opět nasadit na stabilizační zařízení. Tohle všechno se musí furt "otáčet v rukách", neb se potřebuješ dostat k filmu, u sterea dokonce dva. Celé to trvá kolem jedné hodiny... Když točíš ve 2D, celý rig je mnohem jednodušší, kamery bývají levčí, takže jak operativní práce s ní nejsou žádný problém, jednak měnění filmu trvá do desíti minut... A to nemluvím o tom, že u filmu nedostaneš přímý výsledný obraz, ale jen kontrolní záznam, který se liší od vyvolaného - a to je pro potřeby sterea přímo na place dosti komplikované.
0 0
reagovat

KARLOS

Právě o to mi jde. Vždyť bude stejně polovina scén natočena z jeřábů, kolejnic a různých vozítek, tak proč kameře (kamerám) nepřidělat na zbytek scén nějakej hydraulickej systém na snazší operování.
291757
Právě o to mi jde. Vždyť bude stejně polovina scén natočena z jeřábů, kolejnic a různých vozítek, tak proč kameře (kamerám) nepřidělat na zbytek scén nějakej hydraulickej systém na snazší operování.
KARLOS
0 0
reagovat
Vzhledem k tomu, jak moc Spielbergovi záleželno na tom, aby byl co nejvěrnější dobovým poznatkům vědy, tak by byla velká škoda, kdyby některé druhy zůstaly bez peří jenom proto, že tak jsou v jedničce.
291752
Vzhledem k tomu, jak moc Spielbergovi záleželno na tom, aby byl co nejvěrnější dobovým poznatkům vědy, tak by byla velká škoda, kdyby některé druhy zůstaly bez peří jenom proto, že tak jsou v jedničce.
0 0
reagovat
Dinosaurů je v kinech málo. Těším se. :+
291730
Dinosaurů je v kinech málo. Těším se. *:+*
0 0
reagovat

ad opeření dinosauři

Jak to tam bude napasováno? Jako zrychlená evoluce? Nebo nový "klon" jako z původní jedničky? Ví se to?
291719
Jak to tam bude napasováno? Jako zrychlená evoluce? Nebo nový "klon" jako z původní jedničky? Ví se to?
ad opeření dinosauři
0 0
reagovat
Woro: Neb pak by ty kamery byly stokilové, o objemu jednoho kubického metru a příprava takové kamery na natočení dvanácti minut by trvala dvě hodiny ;)...
Ne, že by takové stereo kamery neexistovaly (použil je Cameron u T2 kraťasu do toho zábavního parku a opravdu to byly takové kamery, jaké popisuju) a ne, že by neexistovalo elegantnější řešení (ostatně analogový IMAX má také 3D kameru a nejenom 1570) – jde však o to, že zrovna tyhle kousky nejsou moc operativní – mají pevnou konvergenci, navíc obrovskou, protože jsou v SBS uspořádání...
Jinak by sem tipoval, že zastaralá informace je o nativním stereu (Karlem uváděný web je sice spolehlivý, ale samozřejmě sami nedostávají ověřené informace, musí si je sami hledat), ale osobně už v tom takový závratný problém nevidím, pokud budou natáčet tak, jako by ty 3D kamery opravdu měli....
Memphis: Prej zlehka...
291666
Woro: Neb pak by ty kamery byly stokilové, o objemu jednoho kubického metru a příprava takové kamery na natočení dvanácti minut by trvala dvě hodiny ;)... Ne, že by takové stereo kamery neexistovaly (použil je Cameron u T2 kraťasu do toho zábavního parku a opravdu to byly takové kamery, jaké popisuju) a ne, že by neexistovalo elegantnější řešení (ostatně analogový IMAX má také 3D kameru a nejenom 1570) – jde však o to, že zrovna tyhle kousky nejsou moc operativní – mají pevnou konvergenci, navíc obrovskou, protože jsou v SBS uspořádání... Jinak by sem tipoval, že zastaralá informace je o nativním stereu (Karlem uváděný web je sice spolehlivý, ale samozřejmě sami nedostávají ověřené informace, musí si je sami hledat), ale osobně už v tom takový závratný problém nevidím, pokud budou natáčet tak, jako by ty 3D kamery opravdu měli.... Memphis: Prej zlehka...
0 0
reagovat
Bohužel jsem se nedozvěděl nic k tématu, který mě ve spojením s dalším Jurským parkem zajímá asi nejvíc - budou teda opeřený dinosauři nebo ne? :D
291642
Bohužel jsem se nedozvěděl nic k tématu, který mě ve spojením s dalším Jurským parkem zajímá asi nejvíc - budou teda opeřený dinosauři nebo ne? *:D*
0 0
reagovat
Těšim se...a mimochodem Ztracený svět mam taky nejradši z původní trilogie :D
291636
Těšim se...a mimochodem Ztracený svět mam taky nejradši z původní trilogie :D
0 0
reagovat

35mm film vs nativní 3D

Možná mi něco uniká, ale proč by si tvůrci JW nemohli upravit kamery tak, aby natáčeli stereo obraz na dva 35mm filmy?
291633
Možná mi něco uniká, ale proč by si tvůrci JW nemohli upravit kamery tak, aby natáčeli stereo obraz na dva 35mm filmy?
35mm film vs nativní 3D
0 0
reagovat

scatman

Takže bys raději copy&paste, než raději něco nového, osvěžujícího?

Stejný jak se SW VII. Opět Williams a všichni z toho stříkaj, a já přitom nechápu proč. Už vás ta nostalgie začíná všechny totálně rozjebávat. :)
291629
Takže bys raději copy&paste, než raději něco nového, osvěžujícího? Stejný jak se SW VII. Opět Williams a všichni z toho stříkaj, a já přitom nechápu proč. Už vás ta nostalgie začíná všechny totálně rozjebávat. *:)*
scatman
0 0
reagovat

rtep

A já si říkal, jestli to jde... No tenhle web bejval docela spolehlivej ?) link
291624
A já si říkal, jestli to jde... No tenhle web bejval docela spolehlivej *?)* http://realorfake3d.com/
rtep
0 0
reagovat
Víceméně se na další samozřejmně těším, víc by mě to ale žralo kdyby se vrátili staří známí: Neill, Goldblum, Spielberg, Williams. Snad aspoň ten, kdo bude dělat hudbu nebude vymýšlet nějakou novotu.
291621
Víceméně se na další samozřejmně těším, víc by mě to ale žralo kdyby se vrátili staří známí: Neill, Goldblum, Spielberg, Williams. Snad aspoň ten, kdo bude dělat hudbu nebude vymýšlet nějakou novotu.
0 0
reagovat

35mm film a nativní 3D???

Do Panavision kamer ládujou 35mm a 65mm film a přitom se natáčí ve stereu? Jedno z toho je asi stará a nepravdivá informace (bojím se že to bude ta ohledně nativního sterea).
291613
Do Panavision kamer ládujou 35mm a 65mm film a přitom se natáčí ve stereu? Jedno z toho je asi stará a nepravdivá informace (bojím se že to bude ta ohledně nativního sterea).
35mm film a nativní 3D???
0 0
reagovat
Jsem hodně zvědaví. Režisérovi věřím a obsazení mě příjde hodně dobré.
291608
Jsem hodně zvědaví. Režisérovi věřím a obsazení mě příjde hodně dobré.
0 0
reagovat
Jo tohle muzu, moc se tesim :)
291598
Jo tohle muzu, moc se tesim :)
0 0
reagovat
Ztracený svět mám nejraději a jak píše Svarec, tak i já jej považuji za silně podhodnocený. Přitom filmařsky je i dnes bravurní. Stejně tak mě nepřestává fascinovat, jak skvěle vypadá jednička i dnes. Trojka je pro mě spíše omyl, takže je tudíž jasný, co bych od čtyřky chtěl. Snad to dopadne dobře. Těším se jak sviňa. :)
291596
Ztracený svět mám nejraději a jak píše Svarec, tak i já jej považuji za silně podhodnocený. Přitom filmařsky je i dnes bravurní. Stejně tak mě nepřestává fascinovat, jak skvěle vypadá jednička i dnes. Trojka je pro mě spíše omyl, takže je tudíž jasný, co bych od čtyřky chtěl. Snad to dopadne dobře. Těším se jak sviňa. *:)*
0 0
reagovat

kafis

Ježíš, kaju se. Samozřejmě je to Panavision, díky.
291595
Ježíš, kaju se. Samozřejmě je to Panavision, díky.
kafis
0 0
reagovat

kamera

On Panasonic dela filmove kamery? Nemel to byt spis Panavision?
291594
On Panasonic dela filmove kamery? Nemel to byt spis Panavision?
kamera
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se