Johnny Depp se propůjčil dalšímu projektu, který těžko hledá konkurenci.

 

Jak to vidí Mr. Hlad

Filmy, který točí lidé, jejichž původní profese je kameraman, bývají obvykle hezké na pohled a ne moc zábavné. O Transcendence to platí tak napůl, nijak zvlášť pěkná podívaná to totiž není. Ale co se blbosti týče, kope první ligu. Očekávaná sci-fi od Wallyho Pfistera, jenž dostal Oscara za Počátek a dělal i na Batmanech a dalších filmech Christophera Nolana, je totiž nejen poměrně velká nuda, ale především hloupost. Snad každou minutu se budete sami sebe ptát, jak je možné, že si nikdo nevšiml gigantického pole satelitů zbudovaného uprostřed pouště, proč policie nepátrá po uneseném vědci, jak se tentýž člověk nechá ukecat partou teroristů ke spolupráci, když ho X měsíců až let drží zavřeného v kleci, proč FBI neřeší hackerský útok na jejich počítače, a proč nikdo z vědeckého personálu supermoderní laboratoře nestihl během práce zaznamenat, že je Johnny Depp počítač. Transcendence na logiku kašle a vůči divákům to působí vyloženě urážlivě. Pfister je totiž evidentně přesvědčený, že natočil film, který svět posadí na zadek a donutí lidi po odchodu z kina, aby dlouze přemýšleli o svých malicherných životech a budoucnosti naší planety. Bohužel všechny tyhle vznosné ideje servíruje s nasazením nevystudovaného gumaře, který začal minulý týden prodávat pojistky a přes víkend se z něj stal odborník na tuhle problematiku. Z Transcendence jsem měl zkrátka pocit, jako kdyby mi někdo hodně hloupý chtěl vysvětlovat poměrně nezajímavé a banální věci, ale tvářil se u toho strašně vážně, používal několik cizích slov a rád se poslouchal. A nedošlo mu, že to, co vykládá, vlastně vůbec nedává smysl. Morgan Freeman nebo Cillian Murphy tu sice potvrzují, že zvládnou zahrát solidně v libovolně idiotské podívané a Rebecca Hall je cute, ale za to Transcendence body nenažene. Ačkoliv se snaží tvářit jako seriózní drama s myšlenkovými přesahy, ve výsledku jde jen o obyčejnou pitomost.

 

Jak to vidí KarelR

Pro Kristovy rány, to jako vážně, pane Pfister? Jedno Stalo se nám nestačilo? Bitva o nejhorší film roku začíná a Transcendence rozhodně patří mezi favority na "vítěze". Takhle idiotská sci-fi s tak vážnou tváří tu už dlouho nebyla, a to na nás Hollywood v posledních letech zkoušel ledacos. Jak tedy vypadá to nejzlejší vysokorozpočtové dno? Inu, banda absolutně nezajímavých postav se dvě hodiny cachtá v  totálně nesmyslném pokusu o jímavě hluboký, tragicky romantický a drtivě osudový snímek, jehož scénář musel někdo vypáčit z třicet let zamčeného šuplíku. Bohužel ale nenašel poklad, nýbrž spálení hodný štos pisatelské impotence, kterou snad museli rozpoznat i v cateringu. Znáte ten pocit, že byste sebelepší hollywoodský scénář rozstřelili třemi dobře mířenými otázkami? U Transcendence vymyslíte tři nové každých pět minut, což je prakticky to jediné, co drží vaši pozornost. Jinak jen valíte bulvy, co všechno Pfister a jeho parta prodávají s kamennou tváří, a zoufale přemítáte nad tím, jestli se Christopher Nolan někdy obtěžoval zeptat, čemu to vlastně propůjčil "výkonně producentskou" záštitu. Dal bych půl království za videozáznam jeho výrazu, až bude na Transcendence koukat. A ano... určitě by to byla zajímavější podívaná než prvotřídně stupidní debut jeho dvorního kameramana.

Recenzi čekejte v nejbližších dnech.