Dokonce i Ron Howard, který nedávno dotočil Šifru mistra Leonarda. Ani její poslední trailer mě nepřesvědčil o tom, že by to měla být letní hitovka, ale tenhle problém mám s Howardem často a když se k tomu navíc přidá průměrná knižní předloha (bijte si mě krucifixem, ale Dan Brown je patlal ;) a podivná aktuální image Toma Hankse (ty vlasy... ty VLASY...). Škoda slov a raději přejdeme zpátky k tématu. Howard dostal od Universalu obálku a v ní ležel scénář Last Man Home. Dějově se tak vrátíme v čase do roku 2003, jen pár dnů před osudné Bushovo rozhodnutí, které rozpoutalo druhý irácký konflikt. Do Iráku však byly už dávno předtím vysílány tajné jednotky, které měly odhalit vězení, ve kterých by mohli trpět američtí vojáci, zajmutí během první války v Perském zálivu. Členem jednotky je i bratr jednoho ze ztracených vojáků a to si pište, že udělá všechno pro to, aby našel svého bratra. Politická situace se navíc začne vyostřovat a když Bush nervózně přitiskne prst na válečný čudlík, začne celé jednotce nemilosrdně odsýpat čas do první návštěvy amerických bombarderů. A B-52 si nikdo zespoda prohlížet nechce.

Co si o tom myslím? Já vám nevím... válečné drama v Howardově režii? To už bych radši sledoval Stalloneho, jak někde v jeskyni kroutí Usámovi krkem, nebo s raketou na zádech honí severokorejské stíhačky. Hledání zajatců jsme tu už měli v druhém Rambovi nebo v Braddockovi (M.I.A.) a jak Sly, tak Chuck Norris tuhle práci zvládali na jedničku, nikoho se na nic neptali a spory řešili zásadně podle hesla "vyšší ráže má vždycky pravdu". Jak chcete tuhle černobílou poetiku trumfnout? :)