Novinky utřely. Hlavně automobilové Need for Speed, které začali tvůrci kutit jistě s úmyslem dostat do kin druhé Rychle a zběsile. Vysokooktanovou sérii ale není snadné napodobit, zvlášť s nižším rozpočtem, bez opravdových akčních hvězd a bez talentu pro opravdový adrenalinovo-testosteronový nářez - Need for Speed tak zůstane daleko od půlmiliardových tržeb Rychle a zběsile.

Videoherní „adaptace“ za šedesát milionů dolarů totiž odstartovala až z bronzové pozice se 17 miliony z prvního víkendu. V amerických kinech tak utrží sotva padesát milionů. Inu, žádný trhák. Výrazně veselejší jsou tržby ze zbytku světa, zvlášť z Asie, kde Need for Speed celkem válí. Mimo Ameriku si automobilový čajíček připsal už 45 milionů, takže právě tady se budou zahlazovat ekonomické šrámy. Dvojky se ale ve stejné sestavě nejspíš nedočkáme. Doufejme. Mohlo by to zase bolet...

Na první příčku se tak mohl prokousat skvělý animák Dobrodružství pana Peabodyho a Shermana. Rodinná jízda napříč časem i kontinenty s obrýleným filutou a hláškujícím psíkem má fajnovou výdrž a při třetinový propadech si připočetla dalších 21 milionů. Aktuálně jich má 63 z Ameriky a dalších 85 ze zbytku světa. Filmu se evidentně daří, je ale přeci jen škoda, že Foxové nezvládli marketingovou kampaň opravdu našponovat a jen rutinně polechtali peněženky famílií.

Stříbrnou pozici drží nové 300. Tady je pokles standardně poloviční, což vedlo k dalším 19 mega a tedy i průběžným 78 milionům ze zámoří. Jak je ale u antických blockbusterů zvykem, mnohem víc se toho odmaká na dalších kontinentech, odkud přiteklo už dalších 158 milionů. Warneři na téhle stylizované rubanici rozhodně škodní nebudou...

SROVNÁNÍ AMERICKÝCH TRŽEB ANTICKÝCH RUBANIC

 

Na čtvrtém místě velmi sympaticky vytrvává akční thriller NON-STOP. Třetinové propady, další desítka a aktuálních 68 milionů dávají jakous takous naději i na sto mega jen z Ameriky – hlavně ale potvrzují páru Liama Neesona, jenž prostě umí pokladny amerických kin adekvátně rozbourat.

Ještě o stupínek níž nám pak dělá radost kolabující Tyler Perry, jenž s novinkou The Single Moms Club naprosto vyhořel. Osmimilionový otvírák je hanebný, protože i ty největší černošské blátotlačky, které Perry zaštítil svým jménem, zvládaly odstartovat aspoň za dvacku. Ne tak jeho vlezlá novinka. Ne že bychom Perrymu přáli něco horšího než třeba Zdeňku Troškovi nebo Marii Poledňákové, ale takovýhle fail prostě zvládne pokaždé potěšit.

Lego příběh na šesté pozici už překlenul čtvrtmiliardu jen z Ameriky a blíží se ke čtyřstovce celosvětově.

 

Náboženská verbovačka Son of God si užívá svých padesát mega, mnohem víc nás ale těší zájem o parádní Grandhotel Budapešť na osmé pozici, jenž vytáhl z 66 kin krásných tři a půl milionu.

Na deváté pozici dál válí miliardové Ledové království, které už postoupilo v historických tabulkách na úctyhodné patnácté místo všech dob.

Desítku pak uzavírá celovečerní apendix k seriálu Veronica Mars. Crowdsourcingem spolufinancovaný návrat Kristen Bell v její ikonické roli stál jen šest milionů, dvoumilionový otvírák z necelých tří stovek kin tedy není žádným failem. Bylo jasné, že tenhle film se bude splácet hlavně z různých podob domácích prezentací.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se pokusí aspoň trochu navázat na Twilight sci-fi Divergent a novou porci zábavy přinese dvojka chlupatých Muppetů.