Takhle se dělají reklamy na hračky! Lego příběh slaví ohromný úspěch. Spolupráce studia Warner Bros., nakladatelství DC Comics a výrobce slavné stavebnice klapla na výbornou. Režisérské duo Phil Lord a Christopher Miller, které nadchlo svými schopnostmi u 21 Jump Street i u Zataženo, občas trakaře, totiž dokázalo oslnit i s animákem se žlutými panáčky a hranatými kostičkami.

Lego příběh má skvostné recenze i nadšené divácké reakce, takže pokud se mu povede vtěsnat do kategorie animovaný film, může si brousit caplíky i na Oscara. Navíc zvládá vydělávat peníze: Výborné ohlasy napomohly k bezmála sedmdesátimilionovému otvíráku! Lego o svém prvním víkendu utržilo v kinech 69 milionů, o devět víc, než kolik se uvádí jako oficiální rozpočet, z čehož jasně vyplývají dvě věci: Film utrží jen v Americe přes 200 milionů dolarů a v klidu se z tohohle trhu i zaplatí. Warneři s dvojkou nebudou dlouho váhat a o Millera s Lordem se spustí ještě větší pranice, než jaká probíhala dosud.

Stříbrnou příčku uzmuli doboví Památkáři aka The Monuments Men. Nový režijní projekt George Clooneyho nasbíral za víkend 22 milionů dolarů, což pro válečné retro bez velkých výbuchů není od pohledu špatná vizitka. Jenže Památkáři možná nemají velké výbuchy, ale zato mají v titulkové listině spoustu velkých hereckých jmen (Damon, Clooney, Murray, Dujardin, Blanchett) a jako hravá podívaná ve stylu válečných Dannyho parťáků měli i velké ambice.

Ty byly bohužel spláchnuty do stoupy. O Oscary se film vůbec neucházel (byl přeložen z loňského prosince až na volnější únor letošního roku), neměl na to totiž kvality – kritici filmu naložili podprůměrné recenze a mluví o suché a urputné snaze o nostalgické retro, kvůli níž film nefunguje. Jakž takž obstojí jen po ekonomické stránce, jelikož se zaplatí - protože americké tržby půjdou přes padesát mega a něco přihodí zbytek světa. Pro hollywoodského miláčka Clooneyho jde ale jinak o poměrně zjevný karambol.

 

Bronzovou příčku drží velký lednový hit Ride Along, v němž se Ice Cube pokouší o policejní humory. Z Ameriky vytáhl už luxusních 109 milionů.

Brambory loupe velká vánoční dolarová štika Ledové království, díky níž Disney prorazil mezi tři nejúspěšnější projekty loňského roku – celosvětově už 913 milionů!

A pod pátou komedií Zaca Efrona That Awkward Moment, kterou zachraňují nízké pořizovací náklady, si na šestém místě dalších pět milionů přisypala válečná řacha Lone Sruvivor aka Na život a na smrt. Z Ameriky aktuálně těží 112 mega.

Až na hanebném sedmém místě se představila teenagerská Vampýrská akademie. Generická zábava, vezoucí se na twilightovské módní vlně upírských radovánek, bohužel nedopadla vůbec slavně. Čtyři miliony dolarů z prvního víkendu a tedy i výhled na slaboulinké desetimilinové tržby nás trápit nemusí, mnohem víc znepokojují před českou premiérou drtivé kritiky, které mluví o jedné z nejslabších žánrovek za poslední měsíce při průměrném ratingu 3 z 10 možných. Fujky.

Do desítky se vešel ještě animák Velká oříšková loupež, zklamavší Jack Ryan a nevýrazná romance Prodloužený víkend.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden budou chtít z valentýnských citů vytěžit peníze Zimní příběh, Nekonečná láska a černošská romance About Last Night. Všechny je ale zkusí rozstřílet RoboCop.