Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Víkendový výplach #227 o Simpsonových a Vetřelci

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
BrusVejn: nedám, bude to zahaleno tajemstvím :)

Už mě to tu nebaví svinit, kdo se chce bavit o tomto, SZ.
282860
BrusVejn: nedám, bude to zahaleno tajemstvím :) Už mě to tu nebaví svinit, kdo se chce bavit o tomto, SZ.
0 0
reagovat

HastaLaVistaBab

Nedáš sem fotku toho tvojho kina? Nech v tom máme jasno a môžme ísť v kľude spať :)
282856
Nedáš sem fotku toho tvojho kina? Nech v tom máme jasno a môžme ísť v kľude spať :)
HastaLaVistaBab
0 0
reagovat

KARLOS

Tak to jsem z toho teda už blbej (MoS). Buď jsem to přehlédl nebo jsem zbytečne protrpěl pulnočku ve 3D :) Co už, pak byl reparát ve 2D, ale už jinde.

Jinak díky za tip, pokud někdy budu mít cestu do Vsetína a budou možnosti, tak vyzkouším.
282850
Tak to jsem z toho teda už blbej (MoS). Buď jsem to přehlédl nebo jsem zbytečne protrpěl pulnočku ve 3D :) Co už, pak byl reparát ve 2D, ale už jinde. Jinak díky za tip, pokud někdy budu mít cestu do Vsetína a budou možnosti, tak vyzkouším.
KARLOS
0 0
reagovat
Clavius: PR právěže 2D title neměl vůbec u nás v distribuci, proto je ani nepromítali. 2D title u MoS byly, v Jabku, na nich sem byl...
Ale zase si GAC neidealizujme až tak moc. Těch mušek je u nich poslední dobou více než dost. Jako chápu, že pořizovat techniku na HFRko bylo pro ně nevýhodné, ale u jedničky tak dlouho slibovali, dokonce i po premiéře, až mi nakonec málem uteklo (na poslední chvíli sem se teda vypravil naotočku do Prahy) a u dvojky to bylo obdobné, s tím, že to vysvětlování si pro změnu nechali až na poslední chvíli před premiérou. Na druhou stranu klobouk dolů, že alespoň tak otevřeně komunikují, i když lehkému překrucování reality... mno, to je jedno...
Velké kino jedině do hlavní štrase a je mi upřímně jedno, jestli se o moje natažené nohy někdo zabije. Spíš mi víc vadí opravdu nepohodlné sedačky (delší filmy jsou tam teda solidní opruz).
Někdy koštněte naši Vatru, jak budete mít šanci - výborně AV vyladěné kino, navíc dost atypické - nemáme klasický obdelníkový sál, ale poměrně netradiční pětiúhelník i když jejich programového ředitele bych někdy kopl do zadnice...
Tak jako tak - s Šantovkou hodinu ode mě, s GAC se tři čtrvrtě a Vatrou si moc nemám na co stěžovat...

HLVB(něco): 1. Pokud si dobře spomínám, jako že jo, tak ses hrozně chlubil, že ti Ripy stačí... to pro změnu stačí mě... Jako tak napiš, kolik sis koupil originálních disků a byl by naprostý klid. Jestli sis koupil 50 BD, pak je vše naprosto v pořádku a tím se ti omlouvám. Ole nepředpokládám to.
2. A co? Proboha! Zapomeň na číslíčka. A říkám ti, i plátno má černou. Ano, jako plazma nedokáže úplně vypnout konkrétní body, protože technika DLP se obejít nedá (Soňácké mašiny se k tomu ovšem blíží, neb jejich technologie zrcátek světlo pohlcuje a tím se dostávají i do úplně jiných kontrastních hodnot - cca 100k:1), ale pořád - to je ve finále jedno. Protože za a/ ten rozdíl je naprosto minimální, za b/ nikdy nebudeš mít puštěné v jednom sále jak DCI plátno, tak plazmu, za c/ pořád jsou to jen číselné papírové údaje. Jako budiš důkazem, když se třeba před 2.40:1 filmem pouštějí kombinovaně trailery na 1.78:1 a právě na 2.40:1. Tam můžeš vidět pruhy nad a pod vlastním obrazem - na minimální svítivosti a okraje v pravo a vlevo bez vysvícení, plus černá zeď kolem. Ty rozdíly jsou v těchto třech plochách v tutéž chvíli v kvalitním kině naprosto, ale naprosto zanedbatelné (a když říkám zanedbatelné, tak nepoznáš rozdíl mezi "osvíceným" a "neosvíceným" plátnem a plátno je oproti tmavé ploše jen opravdu zlehka světlejší - a když říkám zlehka, pak tím myslím rozdíl třeba jako na plazmě rozdíl mezi rámem a filmovými černými maskovacími pruhy). A to si těchto "drobností" všímám při každé projekci - protože tak lze včas a rychle zjistit případné nedostatky projekce.
Já nikde neřekl, že kino promítačky jsou na absolutním technologickém vrcholu. Ale to nejsou ani ty plazmy. Je to pořád jen obrazovka - sic vynikající a v dnešní době jediná použitelná pro domácí použtí - která "trpí" také určitými neduhy. Pořád je to zobrazovač s přímým vyřazováním světla, což znamená únavu očí, pořád je to technologie, která skládá barvu pixelově, zatímco DLP čipy jsou v kinomašinách tři a obraz se skládá dohromady, takže jednolitost barev je lepší. Pořád jako zobrazovač umí jen osm bitů na barevný kanál (snad to je osm, nejsem si jist, zda to není přece jen deset) namísto nativních dvanácti u DCIčka. Do televize nikdy nepustíš bezeztrátové video... Je toho spousta, v čem ty mašiny z kin ty mašiny z domácností válcují.
Je to ostatně logické, politika každého z tohoto odvětví byla a bude, že kino bude mít navrch, ať už výrobci televizí chcou sebevíc...
A to nemluvím o tom, že ani vývoj digitálního kina neustrnul a chystají se lasery. Dle odborné veřejnosti pro kina to, co OLED pro domácnosti.
282849
Clavius: PR právěže 2D title neměl vůbec u nás v distribuci, proto je ani nepromítali. 2D title u MoS byly, v Jabku, na nich sem byl... Ale zase si GAC neidealizujme až tak moc. Těch mušek je u nich poslední dobou více než dost. Jako chápu, že pořizovat techniku na HFRko bylo pro ně nevýhodné, ale u jedničky tak dlouho slibovali, dokonce i po premiéře, až mi nakonec málem uteklo (na poslední chvíli sem se teda vypravil naotočku do Prahy) a u dvojky to bylo obdobné, s tím, že to vysvětlování si pro změnu nechali až na poslední chvíli před premiérou. Na druhou stranu klobouk dolů, že alespoň tak otevřeně komunikují, i když lehkému překrucování reality... mno, to je jedno... Velké kino jedině do hlavní štrase a je mi upřímně jedno, jestli se o moje natažené nohy někdo zabije. Spíš mi víc vadí opravdu nepohodlné sedačky (delší filmy jsou tam teda solidní opruz). Někdy koštněte naši Vatru, jak budete mít šanci - výborně AV vyladěné kino, navíc dost atypické - nemáme klasický obdelníkový sál, ale poměrně netradiční pětiúhelník i když jejich programového ředitele bych někdy kopl do zadnice... Tak jako tak - s Šantovkou hodinu ode mě, s GAC se tři čtrvrtě a Vatrou si moc nemám na co stěžovat... HLVB(něco): 1. Pokud si dobře spomínám, jako že jo, tak ses hrozně chlubil, že ti Ripy stačí... to pro změnu stačí mě... Jako tak napiš, kolik sis koupil originálních disků a byl by naprostý klid. Jestli sis koupil 50 BD, pak je vše naprosto v pořádku a tím se ti omlouvám. Ole nepředpokládám to. 2. A co? Proboha! Zapomeň na číslíčka. A říkám ti, i plátno má černou. Ano, jako plazma nedokáže úplně vypnout konkrétní body, protože technika DLP se obejít nedá (Soňácké mašiny se k tomu ovšem blíží, neb jejich technologie zrcátek světlo pohlcuje a tím se dostávají i do úplně jiných kontrastních hodnot - cca 100k:1), ale pořád - to je ve finále jedno. Protože za a/ ten rozdíl je naprosto minimální, za b/ nikdy nebudeš mít puštěné v jednom sále jak DCI plátno, tak plazmu, za c/ pořád jsou to jen číselné papírové údaje. Jako budiš důkazem, když se třeba před 2.40:1 filmem pouštějí kombinovaně trailery na 1.78:1 a právě na 2.40:1. Tam můžeš vidět pruhy nad a pod vlastním obrazem - na minimální svítivosti a okraje v pravo a vlevo bez vysvícení, plus černá zeď kolem. Ty rozdíly jsou v těchto třech plochách v tutéž chvíli v kvalitním kině naprosto, ale naprosto zanedbatelné (a když říkám zanedbatelné, tak nepoznáš rozdíl mezi "osvíceným" a "neosvíceným" plátnem a plátno je oproti tmavé ploše jen opravdu zlehka světlejší - a když říkám zlehka, pak tím myslím rozdíl třeba jako na plazmě rozdíl mezi rámem a filmovými černými maskovacími pruhy). A to si těchto "drobností" všímám při každé projekci - protože tak lze včas a rychle zjistit případné nedostatky projekce. Já nikde neřekl, že kino promítačky jsou na absolutním technologickém vrcholu. Ale to nejsou ani ty plazmy. Je to pořád jen obrazovka - sic vynikající a v dnešní době jediná použitelná pro domácí použtí - která "trpí" také určitými neduhy. Pořád je to zobrazovač s přímým vyřazováním světla, což znamená únavu očí, pořád je to technologie, která skládá barvu pixelově, zatímco DLP čipy jsou v kinomašinách tři a obraz se skládá dohromady, takže jednolitost barev je lepší. Pořád jako zobrazovač umí jen osm bitů na barevný kanál (snad to je osm, nejsem si jist, zda to není přece jen deset) namísto nativních dvanácti u DCIčka. Do televize nikdy nepustíš bezeztrátové video... Je toho spousta, v čem ty mašiny z kin ty mašiny z domácností válcují. Je to ostatně logické, politika každého z tohoto odvětví byla a bude, že kino bude mít navrch, ať už výrobci televizí chcou sebevíc... A to nemluvím o tom, že ani vývoj digitálního kina neustrnul a chystají se lasery. Dle odborné veřejnosti pro kina to, co OLED pro domácnosti.
0 0
reagovat

kafis

:+
282848
*:+*
kafis
0 0
reagovat
HastaLaVistaBab sleduje své domácí kino link
282846
HastaLaVistaBab sleduje své domácí kino http://www.memecreator.org/static/images/memes/2252432.jpg
0 0
reagovat

HastaLaVista

Dotaz, byl si nekdy na nejaky pulnocni predpermiere plny nerdu v divnejch ohozech? nebo na komedii v narvanym sale kde se vsichni rezou smichy? nebo ve Varech ve velkym sale kde se tleska u kazdy druhy pointy? nebo treba v americkym kine na nejakym poradnym blockbusteru kde divaci skanduji kdyz dostane padouch po tlame? o tomhle je totiz film. a tohle ani sebelepsi certifikace domaciho kina nedokaze.
282845
Dotaz, byl si nekdy na nejaky pulnocni predpermiere plny nerdu v divnejch ohozech? nebo na komedii v narvanym sale kde se vsichni rezou smichy? nebo ve Varech ve velkym sale kde se tleska u kazdy druhy pointy? nebo treba v americkym kine na nejakym poradnym blockbusteru kde divaci skanduji kdyz dostane padouch po tlame? o tomhle je totiz film. a tohle ani sebelepsi certifikace domaciho kina nedokaze.
HastaLaVista
0 0
reagovat
Já nevím :-
282842
Já nevím *:-*
0 0
reagovat

Karlos

Unavila mě ta tvoje dlouhá esej, tak jen v bodech:


1. za filmy platím (ne za všechny, to asi nikdo, pochybuju, že je tu někdo, kdo 100 procent kupije bd/dvd/data/nevim co), netuším kde jsi vzal, že ne. To tu jen podsouvají nějaká individua, která to vydedukovala z kdo ví čeho :) a která si myslí, že jsou něco víc, když dají 150kč za lístek. (Ono to BD atd. taky něco stojí)

2. plátno nikdy nebude mít černou, jako má plazma, nikdy. To by jsi mohl vědět.

3. Všiml sis, že jediný co jsem napsal bylo stručně DK 50/VK 0 ? Zbytek už byly jen reakce na typické otravy typu Joker, bohužel. Jo uznávám, že jsem tu možná párkrát utrousil poznámku o DK, protože jsem z toho nesmírně nadšený, to je špatně? To některé to nadšení tak pobuřuje nebo je to závist? vážně nevím.

4. Za 14 dní mi budou kalibrovat plazmu profi sondama s THX, očekávám, že tohle už totálně zničí jakékoliv myšlenky na návštěvu VK :+
282840
Unavila mě ta tvoje dlouhá esej, tak jen v bodech: 1. za filmy platím (ne za všechny, to asi nikdo, pochybuju, že je tu někdo, kdo 100 procent kupije bd/dvd/data/nevim co), netuším kde jsi vzal, že ne. To tu jen podsouvají nějaká individua, která to vydedukovala z kdo ví čeho :) a která si myslí, že jsou něco víc, když dají 150kč za lístek. (Ono to BD atd. taky něco stojí) 2. plátno nikdy nebude mít černou, jako má plazma, nikdy. To by jsi mohl vědět. 3. Všiml sis, že jediný co jsem napsal bylo stručně DK 50/VK 0 ? Zbytek už byly jen reakce na typické otravy typu Joker, bohužel. Jo uznávám, že jsem tu možná párkrát utrousil poznámku o DK, protože jsem z toho nesmírně nadšený, to je špatně? To některé to nadšení tak pobuřuje nebo je to závist? vážně nevím. 4. Za 14 dní mi budou kalibrovat plazmu profi sondama s THX, očekávám, že tohle už totálně zničí jakékoliv myšlenky na návštěvu VK *:+*
Karlos
0 0
reagovat

Clavius

Ahh, šustivý igelit ve Velkém kině. Ano, právě kvůli tomuto jsem měl s kinem od dětství spojený spíš Tic-tac než popcorn :D
282838
Ahh, šustivý igelit ve Velkém kině. Ano, právě kvůli tomuto jsem měl s kinem od dětství spojený spíš Tic-tac než popcorn *:D*
Clavius
0 0
reagovat

HAL

Já jen kritizuju občasné limitování. U Man of Steel si pamatuji pouze 3D verzi s titulkami a u Pacific Rimu taktéž. A tuším, že ve Velkém zrovna u těchto 2D verze s tit. nebyly, Do Velkého jsem se teď nachodil na Hobita, ale mám tam problém se sezením :) (+ mě štvou, že tam popkorn prodávají v šustivém igelitu :P) Nemám tam jak narvat pohodlně nohy, takže vždy sedávám u té hlavní uličky a člověk pak musí sledovat film a hlídat natažené nohy, když někdo jde, aby se náhodou nenatáhl :)

Ale celkově vzato jsou to muchy a člověk je limitován pouze technologiemi. Smůlu na souseda může mít člověk v jakémkoliv kině.
282836
Já jen kritizuju občasné limitování. U Man of Steel si pamatuji pouze 3D verzi s titulkami a u Pacific Rimu taktéž. A tuším, že ve Velkém zrovna u těchto 2D verze s tit. nebyly, Do Velkého jsem se teď nachodil na Hobita, ale mám tam problém se sezením :) (+ mě štvou, že tam popkorn prodávají v šustivém igelitu :P) Nemám tam jak narvat pohodlně nohy, takže vždy sedávám u té hlavní uličky a člověk pak musí sledovat film a hlídat natažené nohy, když někdo jde, aby se náhodou nenatáhl :) Ale celkově vzato jsou to muchy a člověk je limitován pouze technologiemi. Smůlu na souseda může mít člověk v jakémkoliv kině.
HAL
0 0
reagovat

Clavius

Golden Apple se musím zastat, přístupem k divákům a filmům bych ho řadil k těm lepším u nás, Cinema City je na tom řekl bych o dost hůř. Jen mě překvapuje že Hobit neměl HFRko, loni to tam přitom hodně řešili. Navíc máš ještě projekce ve Velkém kině, blízko je dost kvalitní Uherskohradišťská Hvězda... no a teď i ta Šantovka.
282832
Golden Apple se musím zastat, přístupem k divákům a filmům bych ho řadil k těm lepším u nás, Cinema City je na tom řekl bych o dost hůř. Jen mě překvapuje že Hobit neměl HFRko, loni to tam přitom hodně řešili. Navíc máš ještě projekce ve Velkém kině, blízko je dost kvalitní Uherskohradišťská Hvězda... no a teď i ta Šantovka.
Clavius
0 0
reagovat
KARLOS: Tak to mas do Prahy o trosku dal nez ja :) No, aspon ze ten Atmos je ted v Olomouci na Santovce.
282829
KARLOS: Tak to mas do Prahy o trosku dal nez ja :) No, aspon ze ten Atmos je ted v Olomouci na Santovce.
0 0
reagovat
Clavius: Vsetín bratře ;)... Vsetín :D8)...
282827
Clavius: Vsetín bratře *;)*... Vsetín *:D**8)*...
0 0
reagovat

KARLOS

No vám v blízkosti Prahy závidím, u některých filmů bych to řešil obdobně. Tady ve Zlíně jsem rád, když mají 2D titulkovanou verzi a nenutí mi pouze 3D s dabingem, občas kvůli takovým tahům místního kina musím cestovat do Olomouce nebo Brna. Ještě 3 semestry a snad se vyvede emigrace za lepším :)
282825
No vám v blízkosti Prahy závidím, u některých filmů bych to řešil obdobně. Tady ve Zlíně jsem rád, když mají 2D titulkovanou verzi a nenutí mi pouze 3D s dabingem, občas kvůli takovým tahům místního kina musím cestovat do Olomouce nebo Brna. Ještě 3 semestry a snad se vyvede emigrace za lepším :)
KARLOS
0 0
reagovat
Ty argumenty o nekvalitních projekcích a nevychovaných divácích hážou jen idioti, kterým se nechce platit za lístek. Realita. Tak si ten lístek nemůžu, na tom není nic špatného. Ale ztrapňovat se tady jako Hasta apod. :o
282823
Ty argumenty o nekvalitních projekcích a nevychovaných divácích hážou jen idioti, kterým se nechce platit za lístek. Realita. Tak si ten lístek nemůžu, na tom není nic špatného. Ale ztrapňovat se tady jako Hasta apod. *:o*
0 0
reagovat
Jo, ke konci komentu - samozřejmě se Blučka a ni nic jiného nemuže rovnat DCI kopiím... ?):D;)...
282821
Jo, ke konci komentu - samozřejmě se Blučka a ni nic jiného nemuže rovnat DCI kopiím... *?)**:D**;)*...
0 0
reagovat
Clavius: Proč chodím do kina na některé věci opakovaně? Z velké části kvůli nadšení z technologií... Vícero projekcí si většinou vyslouží ty filmy, které o to skrytě "žadoní" - třeba ten Star trek - tam sem chtěl okoštovat jak klasickou projekci, tak IMAX, neb v obou formátech je film prezentovaný jinak. Poslední dobou (i díky podstatně lepší dostupnosti pro mne, do toho navíc začal promlouvat Atmos). A takový Hobbit je v našich končinách prostě na tři projekce, protože pokud člověk chce pokrýt všechny dodávané technologie, pak musí jít přesně na to kombo, co jsem vypsal. A to sem "oželel" IMAX...
A samozřejmě do toho promlouvá i to, že se mi ty filmy většinou hrozně líbí a jedna projekce prostě moje smysly neuspokojí... 8)

A teď, pardon Karlovi a zbytku redakce, která to bude "muset" číst - že "krmím" - ale já se držel poměrně hodně dlouho a teď už mi to vážně nedá...

HLVB(něco):
To, že ti všichni ti, co chodí do kina a kupujou origošky, přispívají nepřímo na ten obsah, co ses rozhodl neplatit, vem čert. Všem vadí, že to tak okatě "neříkáš". Proto ty ostřejší slova. Ale jak říkám, to vem teď a pro mě za mě čert.
Ale jestli ještě někdy uslyším z tvých imaginárních úst co o "vyblitém plátně" a "plochém zvuku", asi se neudržím a najmu si Durovu detektivní agenturu a objednám Hladův bagr a výsledkem bude hromádka integráků, odporů, kondíků a bezmezné množství drátů z tvého ctěného domácího kina.
Nebo raději prostě a jednoduše koupím lupen na mnou vybrané představení, sál a místo a pošlu tě přesvědčit se, že seš vedle, jak ta jedle.
Nikdo neříká, že ti to nehraje dobře. Že ti to nehraje líp, jak mnohé multiplexové sály. Nehledě na to, že ti to v podstatě všichni tady ze srdce přejeme.
Ale prosímtě, už běž do háje s tím tvým neustálým konstatováním, že domácí projekce předčí jakékoli kino. V tomhle tě umlátím argumety...
Mě se zdá, že tvůj případ je neštastná shoda blbých zkušeností, neochoty "vylézt z ulity a vyjít vstříc lepším podmínkám - najít kvalitnější kino" a načtení "několika" papírových údajů domácího černého elektra a s tím vším tady machrovat a hateovat.
Předně vyblité plátno. V čem konkrétním je jako vyblité? Posledně sem myslím oháněl kontrastními číslíčkama. Ty jsou v pravdě důležité, ale ono je něco 5M:1 plazmy, 1K:1 LCDčka a 10K DPL promítačky. Dovod je jednak v tom, že bezpochyby porovnáváš víc LCDčko a plazmu, než TV a plátno. Ono totiž LCDčko je ve své podstatě "vyblité" ani ne tak kvůli samotnému poměru nejtmavšího a nejsvětlejšího bodu obrazu, ale tím, že propouští spoustu světla ven při úplném zavření buňky - takže když je celistvá tmavá plocha, je tmavě šedá a svítí. Zato DLP zrcátka odkloní mnohem víc světla pryč a tak vzniká mnohem tmavší "tmavší", i když samozřejmě poměr mezi bílým a tmavým bodem obrazu jsou papírově někde jinde.
Pak je tu rozdíl toho, že v kině se díváš na odražené světlo namísto přímého. Kino bude vždy pro oči šetrnější. Televize jsou koncipována a vyvíjena tak, že se počítá při každé projekci s alespoň částečným okolním osvětlením, aby nenamáhaly oči, ale taky kvůli tomu, že obraz díky tomu působí celkově líp.
Problémem mizerných sálů je jak nedostatečná svítilost lamp, ale také to, že mnohé sály mají už zastaralé plátna - která nejsou jednak požadovaně bílá, jednak ztratily požadované odrazivé vlastnosti. Pokud bude vše, tak jam má, kombinace odraženého světla, ademvátně odrazivého a bílého/čistého plátna a dostatečného světelného výkonu ti předvede obrázek, na který ani tvá plazma nebude stačit. Tak to bohužel je, i když papírově bude obraz pořád paramenry pod plazmou.
Co do zvuku, o tom už sem ti myslím taky jednou psal. Obyvák nemůže konkurovat korektně navrženému, nastavenému a udržovanému zvukovému řetězci kina.
Jednak, když máš tak hluboko do kapsy, nepředpokládám, že si nějak víc akusticky upravoval obyvák, jednak taky předpokládám, že obyvák slouží i k jiným účelům, než jen na filmové projekce. To si u kina můžeš ale být jistý, že všechny tyhle požadavky splňuje - samozřejmě za předpokladu, že se při jeho stavbě vycházelo akustice vstříc. A že v dnešní době takových sálů není málo.
Nejde jen o zatlumení a naopak nastavení odrazných ploch, ale jde o celkové navržení sálu, včetně jeho proporčního rozložení a velikosti.
IMAXy a sály s certifikací THX navíc podstupují pravidelně "preventivní kontroly" a rekalibrace. THXka jednou ročně, IMAXy každý den před zahájením provozu. Jak sou na tom Atmos sály, se mi ještě nepodařilo vylustrovat, ale osobně bych si tipnul, že i ony budou procházet rekalibrací, minimálně stejně často jako ty THXka...
Nakonec by sem jen doplnil, že co do stránky zrdojového se DCP kopie nemohou rovnat ani neošizeným Blučkám. Obraz je v kinech komprimovaný bezeztrátově, zvuk je na tom stejně - ano, taky si mužeš u sebe odškrknout identickou kvalitu jako k kinech, pokud se teda ale dostaneš ke "kopii", která tu HD variantu zvuku nabízí...

Jako takhle - všichni do posledního aktivně diskutujícího na tomto webu ti nebudou mlátit o hlavu chroupající lidi okolo a mizerně hrající kinotechniku. Chraň bůh. V tomto ti nikdo nebude zazlívat, že se obracíš k domácímu kinu. Ty vlivy lze ale vždycky eliminovat na minimum (chozením na ne tak natřískané projekce - toho lze dosáhnout netradičními promítacími časy, či až po prvním náporu dychtivých diváků; nalézt dobře hrající kino, ať už sám, nebo dle reakcí okolí - a jako že zrovna tdy by se podobné informace vylustrovat vždycky daly a to i mimopražské lokality), pokud je teda k tomu chuť a hlavně, přestat si nalhávat, že máš něco lepšího, než ti může nabídnout kvalitní kino. To je jen výmluva, aby člověk ušetřil čas a peníze. Nediv se ale, že zrovna tyhle výmluvy a hlavně to, proč tomu tak je - pokud pomineme faktory, které lze "snadno" vyřešit - ti tady všichni otloukají o hlavu.
282820
Clavius: Proč chodím do kina na některé věci opakovaně? Z velké části kvůli nadšení z technologií... Vícero projekcí si většinou vyslouží ty filmy, které o to skrytě "žadoní" - třeba ten Star trek - tam sem chtěl okoštovat jak klasickou projekci, tak IMAX, neb v obou formátech je film prezentovaný jinak. Poslední dobou (i díky podstatně lepší dostupnosti pro mne, do toho navíc začal promlouvat Atmos). A takový Hobbit je v našich končinách prostě na tři projekce, protože pokud člověk chce pokrýt všechny dodávané technologie, pak musí jít přesně na to kombo, co jsem vypsal. A to sem "oželel" IMAX... A samozřejmě do toho promlouvá i to, že se mi ty filmy většinou hrozně líbí a jedna projekce prostě moje smysly neuspokojí... *8)* A teď, pardon Karlovi a zbytku redakce, která to bude "muset" číst - že "krmím" - ale já se držel poměrně hodně dlouho a teď už mi to vážně nedá... HLVB(něco): To, že ti všichni ti, co chodí do kina a kupujou origošky, přispívají nepřímo na ten obsah, co ses rozhodl neplatit, vem čert. Všem vadí, že to tak okatě "neříkáš". Proto ty ostřejší slova. Ale jak říkám, to vem teď a pro mě za mě čert. Ale jestli ještě někdy uslyším z tvých imaginárních úst co o "vyblitém plátně" a "plochém zvuku", asi se neudržím a najmu si Durovu detektivní agenturu a objednám Hladův bagr a výsledkem bude hromádka integráků, odporů, kondíků a bezmezné množství drátů z tvého ctěného domácího kina. Nebo raději prostě a jednoduše koupím lupen na mnou vybrané představení, sál a místo a pošlu tě přesvědčit se, že seš vedle, jak ta jedle. Nikdo neříká, že ti to nehraje dobře. Že ti to nehraje líp, jak mnohé multiplexové sály. Nehledě na to, že ti to v podstatě všichni tady ze srdce přejeme. Ale prosímtě, už běž do háje s tím tvým neustálým konstatováním, že domácí projekce předčí jakékoli kino. V tomhle tě umlátím argumety... Mě se zdá, že tvůj případ je neštastná shoda blbých zkušeností, neochoty "vylézt z ulity a vyjít vstříc lepším podmínkám - najít kvalitnější kino" a načtení "několika" papírových údajů domácího černého elektra a s tím vším tady machrovat a hateovat. Předně vyblité plátno. V čem konkrétním je jako vyblité? Posledně sem myslím oháněl kontrastními číslíčkama. Ty jsou v pravdě důležité, ale ono je něco 5M:1 plazmy, 1K:1 LCDčka a 10K DPL promítačky. Dovod je jednak v tom, že bezpochyby porovnáváš víc LCDčko a plazmu, než TV a plátno. Ono totiž LCDčko je ve své podstatě "vyblité" ani ne tak kvůli samotnému poměru nejtmavšího a nejsvětlejšího bodu obrazu, ale tím, že propouští spoustu světla ven při úplném zavření buňky - takže když je celistvá tmavá plocha, je tmavě šedá a svítí. Zato DLP zrcátka odkloní mnohem víc světla pryč a tak vzniká mnohem tmavší "tmavší", i když samozřejmě poměr mezi bílým a tmavým bodem obrazu jsou papírově někde jinde. Pak je tu rozdíl toho, že v kině se díváš na odražené světlo namísto přímého. Kino bude vždy pro oči šetrnější. Televize jsou koncipována a vyvíjena tak, že se počítá při každé projekci s alespoň částečným okolním osvětlením, aby nenamáhaly oči, ale taky kvůli tomu, že obraz díky tomu působí celkově líp. Problémem mizerných sálů je jak nedostatečná svítilost lamp, ale také to, že mnohé sály mají už zastaralé plátna - která nejsou jednak požadovaně bílá, jednak ztratily požadované odrazivé vlastnosti. Pokud bude vše, tak jam má, kombinace odraženého světla, ademvátně odrazivého a bílého/čistého plátna a dostatečného světelného výkonu ti předvede obrázek, na který ani tvá plazma nebude stačit. Tak to bohužel je, i když papírově bude obraz pořád paramenry pod plazmou. Co do zvuku, o tom už sem ti myslím taky jednou psal. Obyvák nemůže konkurovat korektně navrženému, nastavenému a udržovanému zvukovému řetězci kina. Jednak, když máš tak hluboko do kapsy, nepředpokládám, že si nějak víc akusticky upravoval obyvák, jednak taky předpokládám, že obyvák slouží i k jiným účelům, než jen na filmové projekce. To si u kina můžeš ale být jistý, že všechny tyhle požadavky splňuje - samozřejmě za předpokladu, že se při jeho stavbě vycházelo akustice vstříc. A že v dnešní době takových sálů není málo. Nejde jen o zatlumení a naopak nastavení odrazných ploch, ale jde o celkové navržení sálu, včetně jeho proporčního rozložení a velikosti. IMAXy a sály s certifikací THX navíc podstupují pravidelně "preventivní kontroly" a rekalibrace. THXka jednou ročně, IMAXy každý den před zahájením provozu. Jak sou na tom Atmos sály, se mi ještě nepodařilo vylustrovat, ale osobně bych si tipnul, že i ony budou procházet rekalibrací, minimálně stejně často jako ty THXka... Nakonec by sem jen doplnil, že co do stránky zrdojového se DCP kopie nemohou rovnat ani neošizeným Blučkám. Obraz je v kinech komprimovaný bezeztrátově, zvuk je na tom stejně - ano, taky si mužeš u sebe odškrknout identickou kvalitu jako k kinech, pokud se teda ale dostaneš ke "kopii", která tu HD variantu zvuku nabízí... Jako takhle - všichni do posledního aktivně diskutujícího na tomto webu ti nebudou mlátit o hlavu chroupající lidi okolo a mizerně hrající kinotechniku. Chraň bůh. V tomto ti nikdo nebude zazlívat, že se obracíš k domácímu kinu. Ty vlivy lze ale vždycky eliminovat na minimum (chozením na ne tak natřískané projekce - toho lze dosáhnout netradičními promítacími časy, či až po prvním náporu dychtivých diváků; nalézt dobře hrající kino, ať už sám, nebo dle reakcí okolí - a jako že zrovna tdy by se podobné informace vylustrovat vždycky daly a to i mimopražské lokality), pokud je teda k tomu chuť a hlavně, přestat si nalhávat, že máš něco lepšího, než ti může nabídnout kvalitní kino. To je jen výmluva, aby člověk ušetřil čas a peníze. Nediv se ale, že zrovna tyhle výmluvy a hlavně to, proč tomu tak je - pokud pomineme faktory, které lze "snadno" vyřešit - ti tady všichni otloukají o hlavu.
0 0
reagovat

Ted

Ok. Tichučko už.
282819
Ok. Tichučko už.
Ted
0 0
reagovat

Lament

Mno mně příjde, že těch dobrých seriálů je teď až moc (+ se ještě pár nových chystá) a já to vůbec nestíhám sledovat :)
282815
Mno mně příjde, že těch dobrých seriálů je teď až moc (+ se ještě pár nových chystá) a já to vůbec nestíhám sledovat *:)*
Lament
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se