V Americe oslavili Díkuvzdání, a pokud jde o kinaře, ti jej můžou spokojeně překřtít na dolarobraní. Multiplexy totiž praskaly ve zdech, a to nejen pouze díky Hunger Games.

Druhý díl megahitové série, kterou režisér Francis Lawrence Vražednou pomstou zvedl o úroveň výš, nicméně vydělává ze všech nejvíc. A nejrychleji. Jen o druhém víkendu si nové Hunger Games připočetly na konto 76 milionů, po deseti dnech v americké distribuci se díky tomu mazlí už s 296 miliony dolarů! Neskutečná palba.

SROVNÁNÍ AMERICKÝCH TRŽEB HUNGER GAMES A TWILIGHT SÁGY

Dalších 276 mega vytřískal tenhle blockbuster prozatím z ostatních kontinentů, díky čemuž se v úhrnu ladně přenesl přes půlmiliardu a hodlá si ještě skoro dva týdny užívat post kasovní jedničky. Do premiéry druhého Hobita totiž nejen že nepřijde žádná těžkotonážní konkurence, ale s výjimkou dráma Out of the Furnace vlastně ani žádný relevantní film obecně.

ŽEBŘÍČEK NEJRYCHLEJI VYDĚLÁVAJÍCÍCH FILMŮ

Stříbro si zajistila nová trefa od Disneyho, jenž dál rozhojňuje své rekordní roční zisky: Recenzenti sice upozorňují, že klasicky stylizovaná pohádka Ledové království není druhým Na vlásku, studiu se ale tohle zdání povedlo velmi efektivně vzbudit a blahodárně se to projevilo na tržbách. Za pět dní prodlouženého víkendu tenhle chválený animák urval 93 milionů, což je ještě o řád vyšší suma, než kterou utržilo ve stejný termín před třemi roky právě Na vlásku.

Ledové království tak posbírá čtvrtmiliardu jen v Americe a nejspíš i půlmiliardu celosvětově. Pro Disneyho jde o další jasnou „success-story“ letošního roku, protože oddychovka se stopadesátimilionovým rozpočtem se zaplatí už z kinotržeb.

Ještě větší úspěch slaví druhý Thor, tentokrát pózující na bronzovém stupínku. 11 milionů přiblížilo americké tržby k dvoustovce, celosvětově má pak asgardský geroj na dotek už 600 milionů dolarů.

Svou výrazně kladnou bilanci ještě prohloubila černošská ansámblová dramedie The Best Man Holiday, bohužel až v jejím stínu, tedy na páté pozici, se krčí thriller Homefront, který mohl Jasona Stathama vytáhnout ze škatulky spotřebních béčkových akčňáren. Nepovedlo se, protože vypjaté drama podle Stalloneho scénáře, v němž si roli maniakálního padoucha užívá James Franco, stathamovský stín nepřekročilo a za pět dnů urvalo jen 9,7 milionů dolarů. Bída s nouzí. Film navíc odstřelila i kritika, takže slibné trailery zase jednou byly jen zábleskem plané naděje.

Na šesté pozici se rozpačitě komíhají Pozdravy ze spermabanky, které nezastavily propad star-power Vince Vaughna. Na sedmičce se pak prosazuje jedna z potenciálních oscarovek: válečný retro doják The Book Thief zatím vytěžil z dvanácti stovek kin necelých osm milionů dolarů, což je solidní bilance.

 

Zklamáním naopak jsou pouze pětimilionové výnosy černošského muzikálu Black Nativity. Do desítky se pak vešlo ještě Frearsovo drama Philomena, které Judi Dench určitě zase přinese oscarovou nominaci, a komerčně úspěšná důchodcovská komedie Frajeři ve Vegas.

Za pozornost pak stojí na sedmnácté pozici remake Oldboye, který dopadl tak, jak se jednoduše čekalo: Špatné recenze a zanedbatelné tržby z pár stovek kin prostě potvrzují, že tahle předělávka korejské pecky neměla nikdy vzniknout. Kdo tohle vymyslel, měl by dostat jednu přesně mířenou ránu kladivem.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden jsme zvědaví jen na chválenou novinku s Christianem Balem Out of the Furnace.