V pátek 25. října přibyl v hollywoodském nebi další nájemník. Hal Needham není nejznámější z celebrit, ale jeho jméno v Los Angeles dlouhá léta budí respekt. Začínal jako obyčejný kaskadér na westernech a nebál se ničeho. Skákal z koní i pod koně, běhal po rozjetých vlacích a nechal se knokautovat nejslavnějšími hvězdami té doby. Lidé se často podivují nad tím, jak rychle se vypracoval na vrchního kaskadéra, koordinátora a později dokonce i režiséra. Zatímco v Asii je podobná kariéra téměř tradicí, v přísné hierarchii Hollywoodu bychom podobné výjimky spočítali na prstech jedné ruky. Mnozí se mylně domnívali, že to bylo kvůli Needhamově specializaci, ale pravdou byl přesný opak. Hal byl na začátku své kariéry děvečkou pro všechno. Co mu koordinátor nakázal, to udělal. A jakmile vystoupal na dozorčí pozice, začal přemýšlet nad tím, jak posouvat hranice, aniž by se rozsekal na maděru. Sám nasazoval krk ochotně, ale o svěřené kluky se vždycky bál. Není divu, že jeho know-how z něj udělalo známou firmu, na kterou se režiséři obraceli, když je scénář zahnal do úzkých.

Needham miloval auta a honičky. V sérii filmů Smokey and the Bandit se svým dobrým kamarádem Burtem Reynoldsem víceméně odrežíroval slepenec epických honiček a kratičkých skečů. První film stál čtyři miliony a vydělal sedmdesátkrát tolik. Automobilové honičky tehdy byly v kurzu (viz úspěch filmů jako původní Gone in 60 Seconds) a Needham je uměl natočit jako málokdo. Při obrovských skocích používal přídavné rakety, aby vozy doslova vystřelil do vzduchu. Byl také pionýrem speciálních airbagů používaných při natáčení obzvlášť nebezpečných scén. Díky jeho zlepšovákům vypadají honičky v Banditovi nebo Hooperovi (což je v podstatně milostný dopis kaskadérskému řemeslu) neuvěřitelně. Pokud dohlédnete za onu komediální slupku a zaměříte se na umění chlápků za volantem, není těžké připustit, že Needham a jeho parta měli koule. Obří koule.

A ne vždy všechno vyšlo podle jejich představ. Při jednom natáčení Needhamův vůz najel na rampu v nesprávném úhlu a přetočil se v desetimetrové výšce tak, že solidní rychlostí mířil přímo mezi stromy a navíc zadkem napřed. Needham si z následné srážky odnesl natrženou plíci, šest zlomených žeber a naštípnutou páteř. Samozřejmě ho to nezastavilo. V osmdesátých letech však jeho honičkové filmy ztratily většinu publika a jeho režisérská kariéra skončila spolu s ústupem Reynoldse ze slávy. U Needhama se přesto dveře netrhly - věnoval se televizní práci, trénoval nové kaskadéry a řidiče, pokoušel se na solných pláních v Bonneville překonat rychlost zvuku se závodním speciálem Budweiser Rocket (o tom zda se to povedlo či ne, se dodnes vedou spory) a spoluvlastnil závodní tým v sérii NASCAR.

Auta a filmy se ho držely až do konce. Loni ho Quentin Tarantino uvedl do síně slávy a předal mu čestného Oscara. Smrt nakonec na Hala Needhama nečekala na place, ale na nemocničním lůžku. Krátce po diagnóze rakoviny se jeho stav začal zhoršovat. Zemřel ve spánku ve věku 82 let. Až příliš obyčejná smrt neobyčejného chlápka, jehož tanec na ostří nože dláždil některé z nejpamátnějších akčních scén historie. Budeš nám chybět, Hale. Snad ti tvoji žáci nebudou dělat ostudu.