Třetí víkend po sobě pro Cuaróna! Fenomenální triumf jedné umanuté autorské vize přináší desítky milionů dolarů na konto studiu Warner Bros., protože tahle stamilionová investice, v jejíž návratnost rozhodně nevěřilo mnoho lidí, se pozvolna mění v blockbuster s půlmiliardovými tržbami.

Gravitace totiž odolala nájezdu novinek a udržela první příčku kasovního žebříčku, znovu při čtvrtinovém poklesu víkendových výnosů. Aktuálních 31 mega tlačí explozivní survival už na 170 milionů jen z Ameriky. Ze zbytku světa Gravitace hlásí zatím 114 milionů, ale pokud je v okolních zemích tak mohutný zájem o imaxovské projekce jako u nás, pak se studio rozhodně nemusí bát, že by tahle cifra byla konečná.

SROVNÁNÍ AMERICKÝCH TRŽEB LETOŠNÍCH SCI-FI

Zájem přetrvává i o Kapitána Phillipse: Nové paradokumentární drama Paula Greengrasse s Tomem Hanksem v hlavní roli bude další podzimní trvalkou oscarových parametrů – její aktuální třetinový pokles tržeb na 17 milionů za druhý víkend jasně značí, že z momentální padesátky se film prorve nad stovku jen z Ameriky.

TRŽBY FILMŮ PAULA GREENGRASSE

Sedmnáct milionů si pak připočetla i nová verze hororové Carrie. Bezvýznamná adaptace skvostné předlohy Stephena Kinga si na sebe určitě vydělá, protože stála jen skromných 30 milionů. Je to na ní ale bohužel vidět.

TRŽBY FILMŮ PODLE STEPHENA KINGA

Holt jde o klasický projekt, jenž vyplní nějaké ty ekonomické tabulky a do roka po něm ani ten pes neštěkne - a všichni se budou vracet spíš k De Palmově klasice se Sissy Spacek v hlavní roli.

AMERICKÉ TRŽBY HOROROVÝCH REMAKŮ

Deset milionů pro Zataženo, občas trakaře 2 na čtyřce vytlačilo tenhle animák na dohled kýžené stovce. V příštím týdnu padne, to si pište.

Pátý Plán útěku se Schwarzeneggerem a Stallonem o takových metách vůbec snít nemůže. Ne že by to někdo předpokládal – poté, co propadla Arnoldova Konečná i Stalloneho Kulka v hlavě, je jasné, že tihle staří pardálové můžou vydělávat jen ve svých zajetých sériích (Terminátor, Rocky) nebo s velkou námahou a se spoustou posil v rámci Expendables. Na větvi jsou z nich hlavně internetoví fanboyové, ovšem ne širý lid skupující vstupenky.

TRŽBY FILMŮ ARNOLDA SCHWARZENEGGERA

Projevilo se to i u Plánu útěku, který šel do výroby pohříchu ještě před tím, než se ukázalo, že akční důchodci kina plnit nezvládají. Výsledkem je ani ne desetimilionový otvírák z 2883 kin, což věru není bilance, kvůli které by Skynet chystal oslavnou jadernou válku. Vypadá to totiž celosvětově jen na nějakých šedesát milionů.

TRŽBY FILMŮ SYLVESTERA STALLONEHO

V druhé půlce TOP 10 se dál drží povedené drámo Zmizení, kradmo vydělává dramedie Enough Said s nebožtíkem Jamesem Gandolfinim a bezmála dvoumilionový křest si odbyl film o zakladateli WikiLeaks The Fifth Estate. U něj Disneyho ale nebudou trápit ani tak tržby, jako spíš skutečnost, že s kýženým oscarovým potenciálem to moc nedopadlo.

Peloton pak uzavírá Hra na hraně a Insidious 2.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se Konzultant Ridleyho Scotta zkusí popasovat s důchodcovskými eskapádami zvrácených mozků z Jackass. Nebude to ale mít snadné.