Jsme na prachy. Proč to zakrývat. S penězi se na našem webu budete potkávat v následujících týdnech hodně často. Ne že bychom vám je chtěli skrz disketovku rvát do peněženek, ale často se hodláme hnípat v sumách, které dělí poražené od hitů. Jak to chodí v Americe už víte a každé další pondělí i vědět budete. Co se ovšem odehrává na domácím kolbišti se můžete na tomhle místě dočíst každičkou středu (možná každou druhou středu, podle zajímavosti - jisté je jen že jako výhradní zdroj nám k tomu poslouží data Unie Filmových Distributorů). Že na české kinaře uhodila bída a že diváci mizí k DVDčku, televizi nebo P2P sítím je důvěrně známá skutečnost. Ale nebudeme zbytečně plakat a hrát si na prognostiky dalšího vývoje (alespoň dnes ne :-) a radši se podíváme, jaké tituly prořídlému publiku nejvíce seděli od 6. do 9. října, tedy o uplynulých dnech volna.

Už druhý víkend po sobě se na špici žebříčku uhnízdila dvě domácí želízka. Vachlerovo Doblba přilákalo i díky velkorysé mediální kmpani do útrob multiplexů dalších 19 tisíc diváků, kteří obchodní bilanci filmu tlačí už k sedmi milionům utržených korun. Češi i v relativním nezájmu o americkou produkci (každý to dilema známe – 150 Kč prostě není málo) slyší alespoň na vábení domácích tvůrců, což potvrzuje i druhé Štěstí. Slámovu stálici sice o víkendu navštívila jen polovina fanoušků Doblba, i tak se Štěstí dokázalo přehoupnout přes příjemnou hranici deseti milionů (a stýtisící divák už čeká ve frontě). Těžko přitom očekávat, že by v příštích dnech, kdy se na obzoru nerýsuje evidentní hit, došlo k nějakému zemětřesení. Může to být dobré znaméní pro pochybnou kriminálku Jeana Rena Říše vlků, která se protlačila až na třetí místo víkendového Top tenu, těsně nad nezničitelné hašteřivce z Mr. and Mrs. Smith, kterým celkem podlehlo už více než dvě stě tisíc místních diváků.

Ještě o sedmdesát tisíc víc doposud nastřádal Madagaskar (tentokrát 6.), který potvrzuje, že v českých multiplexech hodně jedou dětské filmy (“běžte si do kina, my zatím půjdeme s maminkou nakoupit”). Jak jinak si totiž vysvětlit slušný ohlas úděsné komedie Můj auťák Brouk s Lindsay Lohan (9.), který se zvládá držet v TOP 10, zatímco do ní takoví Čtyři bratři nedokázali ani nakouknout. Ale zpět do horních příček, jmenovitě k vlažně přijímaným Nesvatbovým (5.), kteří dokládají, že na Frat Pack se u nás moc nechodí, a ještě více ignorované dvojnásobné porci retra v Oliveru Twistovi (7.) a Těžké váze (8.). Ani jeden z nich se přitom nedokázal za dva týdny doplácat k deseti tisícům diváků, což vypovídá o lecčems, jen ne o pranici o lístky. Chmurnou desítku potom uzavírá obstarožní Karlík a továrna na čokoládu, na jehož dabovanou verzi se nepřišlo podívat ještě ani sto tisíc platících čumilů. Upřímně řečeno, ani se tomu moc nedivím. Kdo nad šest let, by si nechtěl užít Deppa v originále, že...