Narvat do bohaté letní nabídky během jediného víkendu hned čtyři velké premiéry, to bylo od studií celkem sebevražedný tah. Úspěch měli předplacený vlastně jen Warneři: Do kin totiž uváděli horor V zajetí démonů. Skromný dvacetimilionový rozpočet, podpora spokojených amerických kritiků a hlavně jméno režiséra Jamese Wana, který stál za kasovními hitovkami Insidious a sérií SAW, dávali jasně najevo, že tady se bude zase vydělávat.

OTVÍRÁKY NEJVĚTŠÍCH HOROROVÝCH HITOVEK

A klaplo to. Výborně hodnocená duchařina utržila za pouhé tři dny promítání impozantních 41,5 milionu dolarů a jen potvrdila, že Wan je králem současného mainstreamového hororu a že zvládá jako jeden z mála hollywoodských tvůrců procpat do kin film, který kasovně oslní, aniž by přitom měl za zády slavnou předlohu nebo silnou značku. Wan si po dokončení Rychle a zbesile 7, na němž aktuálně maká, může dělat, co se mu zlíbí - protože V zajetí démonů bude snít o stovce jen z Ameriky, a to je u hororu tohohle ražení počin zcela bezprecedentní. V záloze má Wan navíc druhou kapitolu Insidious, takže jeho image hitmakera může dál nabírat na síle.

AMERICKÉ TRŽBY FILMŮ JAMESE WANA

Nám samozřejmě dělá radost, že vám V zajetí démonů můžeme nabídnout v předpremiéře a zdarma – tak se koukejte dostavit v úterý do pražského kina Světozor!

Druhou pozici žebříčku jistí veleúspěšný animák Já, padouch 2. Zlatá žíla studia Universal pustila už skoro 600 milionů celosvětově, což je s ohledem na nízké produkční náklady krásná bilance. S trojkou se nebude dlouze otálet.

Tragikomický kousek se naopak povedl studiu Fox, které zvládlo během jediné letní sezóny předvést hned dva animované faily. Jejich Království letních strážců urvalo navzdory velkým očekáváním i mohutné marketingové podpoře v Americe „pouhých“ sto milionů, novinka Turbo o závodním šnekovi ale dopadne ještě hůř. 31 milionů za pět dní promítání je bídný výsledek, zvlášť na 3D rodinnou podívanou za 135 milionů dolarů. Tahle bronzová medaile nepotěší, protože Turbo mělo šlapat na plyn mnohem víc.

Naopak v pohodě je sequel Machrů. Pokračování sandlerovské oddychovky už ze zámořských diváků vytřepalo 80 mega (takhle vysoký je uváděn i rozpočet) a v klidu přeskočí stomilionovou laťku. Dočkáme se snad trojky i tady? Možná ano.

To u RED třetí díl nehrozí, protože pokračování bláznivé akční komedie o potrhlých agentech v penzi zklamalo. Mdlé ohlasy a podprůměrné recenze korunoval osmnáctimilionový otvírák. Jasně, jednička zvládla i od úvodních 21 milionů vystartovat až k devadesátce z Ameriky a globálním 200 milionům. Jenže tahle značka už je zavedená, a tak si fandové určitě pospíšili do kin hned o prvním víkendu a nehrozí tedy výdrž, jakou vykázal první díl. Tržby jdou dolů, rozpočet nahoru - tak se pozná neúspěšný sequel. Ani posily v podobě Anthonyho Hopkinse nebo Catherine Zety-Jones partu okolo Bruce Willise nespasili, a tak se z RED trilogie nevyloupne.

TRŽBY FILMŮ BRUCE WILLISE

Na šestém místě pečetí svůj neblahý zámořský osud megafilm Pacific Rim. Velkoprodukce od Guillermo del Tora klesla o 57% a aktuálně hlásí 67 milionů. Sto deset mega se sice už povedlo vytěžit z ostatních kontinentů, ale to je spíš hašení největších škod, než že by šlo o životadárný příspěvek, který by tenhle ambiciózní projekt vykopl do výšin, o nichž během výroby snilo studio Warner Bros.

Opravdovým propadákem týdne je ale až komedie R.I.P.D. s bizarním českým podtitulem U.R.N.A. - Útvar rozhodně něživých agentů. Ambiciózní sci-fi komedie, do níž nateklo oficiálně 130 milionů dolarů (šeptá se ale o mnohem vyšší sumě), výrazně kazí bilanci letos tak úspěšnému studiu Universal. Místo hitovky o rozměrech Mužů v černém totiž režisér Robert Schwentke stvořil slaboduchou bidu, která na úvod utržila jen 12 milionů dolarů. Celkové třicetimilionové výnosy budou naprostou pohromou a další těžkou ránou pro Ryana Reynoldse. Cpát ho do blockbusterů vážně nedává z ekonomického hlediska smysl.

OTVÍRÁKY FILMŮ RYANA REYNOLDSE

Do desítky se vešly ještě tři hitovky: Bláznivé Drsňačky, naspeedovaná Světová válka Z a animovaná Univerzita pro příšerky.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden rozmetá pokladny Wolverine. Z povzdálí budou přihlížet indie komedie The Way, Way Back a sexuálně rozverná teenagerská romantika The To-Do List.