Muž z oceli je jednou z nejostřeji sledovaných premiér roku a to nejen kvůli extrémně zajímavému tvůrčímu duu Snyder/Nolan. Je to komiksový film, u kterého si nikdo včetně samotného studia nemůže být jistý úspěchem. A přesto právě tady by se neúspěch podruhé neodpouštěl. Warnery dodnes budí uprostřed noci vlažné přijetí a kasovní průšvih Singerova Supermana a případné zopakování takového flopu by bylo v nolanovské DC éře vyloženě nešťastným krokem. Chlápek s eskem na triku je po trojitém boxoffice saltu Bruce Waynea jedinou šancí DC Comics, jak dohnat svého rivala. Nebo ho alespoň nadobro neztratit z dohledu, když budeme realističtější. Pro nás je frenetická snaha Warnerů nacpat divákům Supermana do chřtánu symbolizována jen rapidním nárůstem upoutávek a televizních spotů. Severoamerický filmový fanoušek ale zažívá mnohem výraznější masáž, která dokazuje, že studio neponechalo nic náhodě.

Nový Superman totiž nasadil do hry přes sto marketingových kooperací - dílem společných propagací, dílem tradičních product placementů - které zajistí, že se oblíbený superhrdina objeví úplně všude. U Warby Parker si můžete koupit slavné brýle Clarka Kenta, Gillette nabízí jediné holící strojky, které si poradí i se strništěm syna Kryptonu (Cavill pro Gillette natočil i několik reklamních spotů), zákazníci Walmartu mají při útratě nad určitou částku zadarmo lístek na exkluzivní předpremiéru a pak tu máme výrobce cukrovinek Hershey´s, automobilku Chrysler, nákupní centrum Sears, jejichž výrobky nebo pobočky se objeví přímo ve filmu.

Clark samozřejmě potřebuje i telefon a Nokie se s novou Lumií 925 snaží dokázat, že je pořád ještě super. Hlavně tedy spoléhá na čínský trh, protože v Evropě a Americe už dávno frčí jiné značky. Warneři se opravdu činili, takže Henryho Cavilla najdeme na všem od křupek, přes čokolády a gumové pendreky až po exkluzivní burger od Carl´s Jr. Jmenuje se Super Bacon Cheeseburger a nabízí trojnásobnou porci slaniny pro dny s vyšším pracovním zápalem. Jak ostatně naznačuje reklama, kterou natočil sám Snyder.

Co z toho všeho? Samozřejmě peníze. Warneři si prý rekordním počtem marketingových závazků vykoledovali cca 160 milionů dolarů. To samozřejmě není čistý zisk a navíc je v mnoha smlouvách zahrnuto i protiplnění, jehož hodnota je součástí zmíněné částky, ale přesto se jedná o kapitální sumu, která trumfuje i poslední bondovky (Skyfall uvádí čistý zisk 45 milionů dolarů). Při rozpočtu atakujícím 200 milionů si zkrátka Warneři musí trochu přilepšit. Podle prvního infa o předprodejích to ale nebudou potřebovat. Muž z oceli už dnes v předprodejích poráží všechny ostatní premiéry, a to se do kin dostane až příští pátek. Počty prodaných vstupenek jsou prý srovnatelné s ostatními letními blockbustery, což je samozřejmě příliš diplomatická a obecná informace. Šuskanda doprovázející velmi pochvalné recenze by však měla vystřelit zájem o lístky ještě o trochu výš.

Už se tedy těšíme na spoustu vkusných odkazů. Samozřejmě se nic nemá přehánět, viz slavná česká etuda s nábytkem Jamall. Jaký product placement leží v žaludku vám?