Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Iron Man dál válí, triumfoval ale i Gatsby

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek

ted

do pice ani si to po sebe neprečitam, zbrklo pisem v strese z pisania bakalarky! SRY! :D
260788
do pice ani si to po sebe neprečitam, zbrklo pisem v strese z pisania bakalarky! SRY! :D
ted
0 0
reagovat

Ted

ako jasné, že na domácej pôde si to do určitej miery poriešia interne (tí, ktorí môžu).
Pamätám sa na jeden článok v Cineme, kde sa rozoberali vysielacie práva letných blockbustrov.
Ak sa dobre pamätám, tak napríklad taký Twister išiel na US trh za cca 30 mega, čo bolo predkupné právo na 3 reprízy v horizonte 2 rokov. Písal sa rok 1996.
Kto vie, aké čísla sú dnes. Hlavne čo sa týka overseas, to môže byť zaujímavé (síce smiešne čiastky, ale zase množstvo trhov).

Každopádne, nech rátali s akýmikoľvek čiastkami, budget na TAKYTO projekt vo výške 200 mega, je mimo akékoľvek rozumné investičné uvažovanie.
260787
ako jasné, že na domácej pôde si to do určitej miery poriešia interne (tí, ktorí môžu). Pamätám sa na jeden článok v Cineme, kde sa rozoberali vysielacie práva letných blockbustrov. Ak sa dobre pamätám, tak napríklad taký Twister išiel na US trh za cca 30 mega, čo bolo predkupné právo na 3 reprízy v horizonte 2 rokov. Písal sa rok 1996. Kto vie, aké čísla sú dnes. Hlavne čo sa týka overseas, to môže byť zaujímavé (síce smiešne čiastky, ale zase množstvo trhov). Každopádne, nech rátali s akýmikoľvek čiastkami, budget na TAKYTO projekt vo výške 200 mega, je mimo akékoľvek rozumné investičné uvažovanie.
Ted
0 0
reagovat

TedGeorge

Díky za objasnění :+
260782
Díky za objasnění *:+*
TedGeorge
0 0
reagovat

imf

To jo, ale plno těch kabelovejch stanic zase vlastní některej z těch výše zmíněnejch molochů, takže je to takovej přeprodej-nepřeprodej. Navíc mám pocit, že tyhle prodeje tv práv za desítky milionů dolarů se realizujou jenom u těch největších hitů, u ostatních je to otázka dceřinejch společností a prodejů v balíku. Samozřejmě imho
260781
To jo, ale plno těch kabelovejch stanic zase vlastní některej z těch výše zmíněnejch molochů, takže je to takovej přeprodej-nepřeprodej. Navíc mám pocit, že tyhle prodeje tv práv za desítky milionů dolarů se realizujou jenom u těch největších hitů, u ostatních je to otázka dceřinejch společností a prodejů v balíku. Samozřejmě imho
imf
0 0
reagovat

TedGeorge

Prodej televiznich prav je prave nejvyhodnejsi, protoze studio dostava sto procent castky. A dost casto se to prodava zpusobem kdo da vic predplacenym kabelovkam (pro ktery je premierovy uvedeni ten nejlepsi argument, proc by si mel clovek predplatit prave je), takze tam bez problemu padaji desitky milionu.
260779
Prodej televiznich prav je prave nejvyhodnejsi, protoze studio dostava sto procent castky. A dost casto se to prodava zpusobem kdo da vic predplacenym kabelovkam (pro ktery je premierovy uvedeni ten nejlepsi argument, proc by si mel clovek predplatit prave je), takze tam bez problemu padaji desitky milionu.
TedGeorge
0 0
reagovat

studo

No dovol 8)
260778
No dovol *8)*
studo
0 0
reagovat
a presne ako píše disk, oni majú vlastné "kanály" na to aby síce na reklamu naozaj minuli 100M+ ale cez svoje TV, distribútorov a iné spoločnosti ktoré vlastnia sa im určite nie malá časť vracia v podstate do vlastného vrecka
260777
a presne ako píše disk, oni majú vlastné "kanály" na to aby síce na reklamu naozaj minuli 100M+ ale cez svoje TV, distribútorov a iné spoločnosti ktoré vlastnia sa im určite nie malá časť vracia v podstate do vlastného vrecka
0 0
reagovat
tá 100 mega za reklamu je pri filmoch nad 100 mil. úplne normálna
260776
tá 100 mega za reklamu je pri filmoch nad 100 mil. úplne normálna
0 0
reagovat

Sam.Vimes

Zrovna v tomhle případě to bude moc. Ale vzhledem k rozpočtu to tak přestřelený nebude. Hollywoodský filmy s rozpočtem 150-200 mega často mívají rozpočty na reklamu přes 100 mega. Myslím že naposledy u třetích Transformerů (rozpočet 200) se spekulovalo o 150-200 milionech na reklamu. Ale zase znova. Když to studio vlastní televizní stanici, tak tam může vysílat spoty do aleluja. Může tam proběhnout za měsíc třeba 1000 spotů, kde cena jednoho by měla tržní hodnotu 30 tisíc dolarů, ale oni za to vlastně nezaplatí nic, protože je to jejich stanice. Tady člověk už může fakt jenom spekulovat.

A když to vemeš z druhý strany. Pain and Gain mělo rozpočet 25 mega a uvadí se, že dalších 30 mega spolkla reklama. Čert aby se v tom vyznal, no.

A vzpomeň si, kolik sou studia schopný dát za jeden třicetivteřinovej spot na Superbowlu. Pak už se člověku těch 100+ za reklamu nezdá tolik.
260774
Zrovna v tomhle případě to bude moc. Ale vzhledem k rozpočtu to tak přestřelený nebude. Hollywoodský filmy s rozpočtem 150-200 mega často mívají rozpočty na reklamu přes 100 mega. Myslím že naposledy u třetích Transformerů (rozpočet 200) se spekulovalo o 150-200 milionech na reklamu. Ale zase znova. Když to studio vlastní televizní stanici, tak tam může vysílat spoty do aleluja. Může tam proběhnout za měsíc třeba 1000 spotů, kde cena jednoho by měla tržní hodnotu 30 tisíc dolarů, ale oni za to vlastně nezaplatí nic, protože je to jejich stanice. Tady člověk už může fakt jenom spekulovat. A když to vemeš z druhý strany. Pain and Gain mělo rozpočet 25 mega a uvadí se, že dalších 30 mega spolkla reklama. Čert aby se v tom vyznal, no. A vzpomeň si, kolik sou studia schopný dát za jeden třicetivteřinovej spot na Superbowlu. Pak už se člověku těch 100+ za reklamu nezdá tolik.
Sam.Vimes
0 0
reagovat

Propagace

Ty čísla za reklamu ("100 mega za reklamu + nech 20-30 reklama pri DVD release") jsou jen nástřel nebo to tak může odpovídat? Připadá mi to strašně moc (ale tak, nevyznám se v tom...)
260771
Ty čísla za reklamu ("100 mega za reklamu + nech 20-30 reklama pri DVD release") jsou jen nástřel nebo to tak může odpovídat? Připadá mi to strašně moc (ale tak, nevyznám se v tom...)
Propagace
0 0
reagovat

dashiva

O prodeji televizních práv toho bohužel moc nevím. Ale chápu to tak, že tady už ty exaktní částky (jako u tržeb v kinech a na nosičích) člověk jen tak jednoduše nenajde. Právě tady je ráj pro to účetní čachrování. 90 procent filmů, co mají rozpočet 50 milionů dolarů a víc patří pod tu známou šestku největších studií. A ty studia mají navíc televizní kanály, zábavní parky atd. Dejme tomu příklad Time Warner.

Obrovskej moloch, kterej má pod sebou neskutečný množství firem. Filmovým studiem Warner Bros to jenom začíná. Pak vlastní třeba New Line Cinema a další podvojný studia (Legendary pictures, Castle Rock atd), DC Comics, zábavný parky, no a televizní stanice. Z těch stačí jenom říct HBO, CW, Carton Network, CNN atd.

No a logicky se třeba práva na Gatsbyho neprodají Foxům, ale bude se vysílat na těhle stanicích. Jak to udělají v účetnictví, to netuším, ale profit na tom samozřejmě mít budou. Akorát už z naší pozice nemáme možnost exaktně určit jakej. Maximálně na konci roku vždycky uvidíme, kolik stovek milionů (a miliard) která divize vydělala, kolik se vyplácelo dividend na akcii a kde se zase fúzovalo.

P.S Ani na vteřinku nepochybuj, že takovej Robert Downey Junior nedostává plno prachů z každýho televizního uvedení jakýhokoliv Iron Mana nebo Avengers v USA. Pokud někdo tuší, jaký tady budou profity těch studií, tak to bude právě agent RDJ, kterej pro něj teď vyjednává novou smlouvu. Ne, nemám na něj mail ani telefon :D
260769
O prodeji televizních práv toho bohužel moc nevím. Ale chápu to tak, že tady už ty exaktní částky (jako u tržeb v kinech a na nosičích) člověk jen tak jednoduše nenajde. Právě tady je ráj pro to účetní čachrování. 90 procent filmů, co mají rozpočet 50 milionů dolarů a víc patří pod tu známou šestku největších studií. A ty studia mají navíc televizní kanály, zábavní parky atd. Dejme tomu příklad Time Warner. Obrovskej moloch, kterej má pod sebou neskutečný množství firem. Filmovým studiem Warner Bros to jenom začíná. Pak vlastní třeba New Line Cinema a další podvojný studia (Legendary pictures, Castle Rock atd), DC Comics, zábavný parky, no a televizní stanice. Z těch stačí jenom říct HBO, CW, Carton Network, CNN atd. No a logicky se třeba práva na Gatsbyho neprodají Foxům, ale bude se vysílat na těhle stanicích. Jak to udělají v účetnictví, to netuším, ale profit na tom samozřejmě mít budou. Akorát už z naší pozice nemáme možnost exaktně určit jakej. Maximálně na konci roku vždycky uvidíme, kolik stovek milionů (a miliard) která divize vydělala, kolik se vyplácelo dividend na akcii a kde se zase fúzovalo. P.S Ani na vteřinku nepochybuj, že takovej Robert Downey Junior nedostává plno prachů z každýho televizního uvedení jakýhokoliv Iron Mana nebo Avengers v USA. Pokud někdo tuší, jaký tady budou profity těch studií, tak to bude právě agent RDJ, kterej pro něj teď vyjednává novou smlouvu. Ne, nemám na něj mail ani telefon *:D*
dashiva
0 0
reagovat

Disk

Ty už si ze školy asi hodně dlouho co?:D Gatsby už dávno není povinná četba.:D
260766
Ty už si ze školy asi hodně dlouho co?*:D* Gatsby už dávno není povinná četba.*:D*
Disk
0 0
reagovat
Kolovala, prý už je v plusu i vodní svět. :)
260758
Kolovala, prý už je v plusu i vodní svět. *:)*
0 0
reagovat

Ted

nekolovala tu v minulosti taká teoria, že v podstate každý holywoodsky film sa v dlhodobom horizonte zaplatí?
Mne to síce znie ako kravina, ale na druhú stranu - koľko asi tak pýtajú štúdiá za predaj televíznych práv? Isto sa to dá niekde vygoogliť, ja len či náhodou netušíš aspoň približné cifry?

Ak to budeme brať tak, že rozpočet bol 200 mínus 40 refund + 100 mega za reklamu + nech 20-30 reklama pri DVD release, to nám dáva celkový rozpočet cca 300.
Pri tržbách cca 300 - 350 WW dostanú z kín naspäť max 150 mega, plus nech sa predá celosvetovo 5 mio DVD/BLU nosičov. Aký podiel má štúdio z jedného nosiča? Aj keby to bolo 10 USD na kus, čo asi nie je, stále by štúdio potrebovalo vytrieskať 100 mega z TV licencií.
Je niečo podobné aspoň teoreticky reálne?

Pýtam sa pre to, že mám pocit, že prestávam rozumieť politike štúdií, ktoré sú schopné vysypať 200 mega za dobovú drámu bez zložitých efektov a drahých kulís.
Súdiac podľa toho, čo je v trailery, toto je presne ten typ filmu, ktorý by sa mal dať bez problémov natočiť za 80-100 mio. Lenže stredné váhy sa už netočia, takže treba aj takýto film potlačiť na 200. Zdroje sú.
Chcel by som vidieť tých bláznov, čo niečo podobné odklepnú.
260757
nekolovala tu v minulosti taká teoria, že v podstate každý holywoodsky film sa v dlhodobom horizonte zaplatí? Mne to síce znie ako kravina, ale na druhú stranu - koľko asi tak pýtajú štúdiá za predaj televíznych práv? Isto sa to dá niekde vygoogliť, ja len či náhodou netušíš aspoň približné cifry? Ak to budeme brať tak, že rozpočet bol 200 mínus 40 refund + 100 mega za reklamu + nech 20-30 reklama pri DVD release, to nám dáva celkový rozpočet cca 300. Pri tržbách cca 300 - 350 WW dostanú z kín naspäť max 150 mega, plus nech sa predá celosvetovo 5 mio DVD/BLU nosičov. Aký podiel má štúdio z jedného nosiča? Aj keby to bolo 10 USD na kus, čo asi nie je, stále by štúdio potrebovalo vytrieskať 100 mega z TV licencií. Je niečo podobné aspoň teoreticky reálne? Pýtam sa pre to, že mám pocit, že prestávam rozumieť politike štúdií, ktoré sú schopné vysypať 200 mega za dobovú drámu bez zložitých efektov a drahých kulís. Súdiac podľa toho, čo je v trailery, toto je presne ten typ filmu, ktorý by sa mal dať bez problémov natočiť za 80-100 mio. Lenže stredné váhy sa už netočia, takže treba aj takýto film potlačiť na 200. Zdroje sú. Chcel by som vidieť tých bláznov, čo niečo podobné odklepnú.
Ted
0 0
reagovat

Ted

Díky za analýzu, já jenom konstatoval, do nějakýho rozboru jsem se nepouštěl, protože vim, že tu na to máme jiný odborníky. :D Nicméně za ukázkovou minimalizaci ztrát by si Warneři zasloužili jedničku s hvězdičkou.

Co se týče DiCapria, on sám by určitě neotevřel film za padesát, tam to je prostě je souhra víc faktorů, ale taky nepopírám, že má na úspěchu značnej podíl.
260745
Díky za analýzu, já jenom konstatoval, do nějakýho rozboru jsem se nepouštěl, protože vim, že tu na to máme jiný odborníky. *:D* Nicméně za ukázkovou minimalizaci ztrát by si Warneři zasloužili jedničku s hvězdičkou. Co se týče DiCapria, on sám by určitě neotevřel film za padesát, tam to je prostě je souhra víc faktorů, ale taky nepopírám, že má na úspěchu značnej podíl.
Ted
0 0
reagovat
Ještě k tomu rozpočtu Gatsbyho. Už několikrát se tu řešilo účetní čachrování a tady to u toho rozpočtu vypadá na další aplikování kouzel. Ono je potřeba vidět, že Warneři museli po katastrofálním začátku roku nějak upokojit investory a akcionáře.

Úplně původní rozpočet před x lety, když to ještě měli Foxové, měl bejt 80 milionů. V okamžiku, kdy to Warneři pořídili, tak se uváděl rozpočet 120 mega. To jsme pořád x let nazpátek. V průběhu natáčení rozpočet rostl, až na uváděnejch 200. Ještě na začátku roku se o nějakejch "rebates" z Austrálie vůbec nemluvilo. Ale situace byla taková, že Warneři si připsali jeden z nejhorších startů do roku v jejich historii. Propadlo jim prakticky vše. A najednou začal rozpočet klesat. Místo 200 se uvádělo 160, do diskuze vstoupila Austrálie. Ještě před pár týdny se počítalo s otvírákem 30 a celkovejma 70ti. Najednou Austrálie nevrátila 40 mega, ale víc. A rozpočet dál klesal. Prvně na 130, potom na 105. S tím, že někdo uvádí, že skutečnej rozpočet byl 150 a zbytek vrátili "Aussies", někdo uvádí 180 a nápadobně.

Ve skutečnosti to bude tak, že rozpočet bez reklamy byl opravdu 200 a Australani vrátili max 40. Warneři pak nějak účetně začachrovali, udělali další investice v Austrálii a napsali to na papír tak, že Austrálie jim jen tak z prdele vrátilo skoro půlku investic. Když ve skutečnosti to tak bejt nemohlo. Musí se taky brát v úvahu DiCapriova procenta z tržeb.

Neberte to zle. Na to, jakej je to typ filmu, je těch 50+ otvírák velkej a nečekanej úspěch. Ale ten film se prostě nemůže zaplatit. Tohle je prostě typickej případ toho, kdy náklady z tohodle filmu poplatí nějakej další Harry Potter nebo Superman. Warneři určitě investovali do studií v Austrálii, dali práci Australskejm firmám a někam to napsali. Tohle se propagovalo už před rokem na původní slot, propaguje se to znova, PA náklady museli vystřelit zase znovu přes 100 milionů. Nemyslím si, že maximálních 150 z USA a 150 ze světa to může dostat byť jenom k blízkosti černejch čísel.

Tenhle film je víc než cokoliv o zachování WB tváře. Se ziskama se přestalo počítat už před rokem. Jo, a k tý povinný četbě. Někde sem četl, že 85 procent diváků v USA na ten film šlo jen kvůli tomu, že chtělo vidět návrat DiCapria na plátna. A když se jich ptali na film, kterej jim to připomíná, tak řekli, že Titanic. Tolik k tý povinný četbě a vkladu Luhrmana na relativním Box office úspěchu.
260739
Ještě k tomu rozpočtu Gatsbyho. Už několikrát se tu řešilo účetní čachrování a tady to u toho rozpočtu vypadá na další aplikování kouzel. Ono je potřeba vidět, že Warneři museli po katastrofálním začátku roku nějak upokojit investory a akcionáře. Úplně původní rozpočet před x lety, když to ještě měli Foxové, měl bejt 80 milionů. V okamžiku, kdy to Warneři pořídili, tak se uváděl rozpočet 120 mega. To jsme pořád x let nazpátek. V průběhu natáčení rozpočet rostl, až na uváděnejch 200. Ještě na začátku roku se o nějakejch "rebates" z Austrálie vůbec nemluvilo. Ale situace byla taková, že Warneři si připsali jeden z nejhorších startů do roku v jejich historii. Propadlo jim prakticky vše. A najednou začal rozpočet klesat. Místo 200 se uvádělo 160, do diskuze vstoupila Austrálie. Ještě před pár týdny se počítalo s otvírákem 30 a celkovejma 70ti. Najednou Austrálie nevrátila 40 mega, ale víc. A rozpočet dál klesal. Prvně na 130, potom na 105. S tím, že někdo uvádí, že skutečnej rozpočet byl 150 a zbytek vrátili "Aussies", někdo uvádí 180 a nápadobně. Ve skutečnosti to bude tak, že rozpočet bez reklamy byl opravdu 200 a Australani vrátili max 40. Warneři pak nějak účetně začachrovali, udělali další investice v Austrálii a napsali to na papír tak, že Austrálie jim jen tak z prdele vrátilo skoro půlku investic. Když ve skutečnosti to tak bejt nemohlo. Musí se taky brát v úvahu DiCapriova procenta z tržeb. Neberte to zle. Na to, jakej je to typ filmu, je těch 50+ otvírák velkej a nečekanej úspěch. Ale ten film se prostě nemůže zaplatit. Tohle je prostě typickej případ toho, kdy náklady z tohodle filmu poplatí nějakej další Harry Potter nebo Superman. Warneři určitě investovali do studií v Austrálii, dali práci Australskejm firmám a někam to napsali. Tohle se propagovalo už před rokem na původní slot, propaguje se to znova, PA náklady museli vystřelit zase znovu přes 100 milionů. Nemyslím si, že maximálních 150 z USA a 150 ze světa to může dostat byť jenom k blízkosti černejch čísel. Tenhle film je víc než cokoliv o zachování WB tváře. Se ziskama se přestalo počítat už před rokem. Jo, a k tý povinný četbě. Někde sem četl, že 85 procent diváků v USA na ten film šlo jen kvůli tomu, že chtělo vidět návrat DiCapria na plátna. A když se jich ptali na film, kterej jim to připomíná, tak řekli, že Titanic. Tolik k tý povinný četbě a vkladu Luhrmana na relativním Box office úspěchu.
0 0
reagovat
To rozhoduje no, když je něco povinná četba, tak to nažene lidi do kina, už se těším na adaptaci Gilgameše. :D
260738
To rozhoduje no, když je něco povinná četba, tak to nažene lidi do kina, už se těším na adaptaci Gilgameše. *:D*
0 0
reagovat

Memphis

Nikki v tomhle případě poskytla hned několik čísel, 200 bez marketingu je sice možnejch, ale Austrálie vracela strašně moc peněz. Dřív se mluvilo o 40 milionech, teďka už se šeptá o milionech 80+ !
260736
Nikki v tomhle případě poskytla hned několik čísel, 200 bez marketingu je sice možnejch, ale Austrálie vracela strašně moc peněz. Dřív se mluvilo o 40 milionech, teďka už se šeptá o milionech 80+ !
Memphis
0 0
reagovat

Memphis

Pravda, na stálou popularitu Fitzgeraldova románu jsem zapomněl. A předpokládám, že román je v USA také povinnou školní četbou podobně jako u nás. :+
260735
Pravda, na stálou popularitu Fitzgeraldova románu jsem zapomněl. A předpokládám, že román je v USA také povinnou školní četbou podobně jako u nás. *:+*
Memphis
0 0
reagovat

Tony

Díky. :D

Přesun premiéry se nakonec fakt vyplatil, a především pak umístění mezi premiéry obřích "mužských" filmů. Gatsby nabídnul ideální alternativu pro ženskou část publika. ("Dobře, půjdu s tebou na IM, ale ty mě pak vezmeš na Gatsbyho.") :D Navíc, Disku, musíš brát v úvahu, že ta předloha je v Americe jedna z největších klasik a pořád nesmírně populární. Snad se Gatsby doplazí až ke 150 milionům. B CinemaScore není žádná sláva. Ve světě to potáhne nahoru hlavně DiCaprio. Takže by film moh skončit někde u tří set mega.

Nicméně podle Nikki se rozpočet vyšplhal až na 200 bez marketingu (!), přičemž studio přiznalo 160.

A soundtrack zase nejspíš skončí #2 na Billboardu. Wow.
260734
Díky. *:D* Přesun premiéry se nakonec fakt vyplatil, a především pak umístění mezi premiéry obřích "mužských" filmů. Gatsby nabídnul ideální alternativu pro ženskou část publika. ("Dobře, půjdu s tebou na IM, ale ty mě pak vezmeš na Gatsbyho.") *:D* Navíc, Disku, musíš brát v úvahu, že ta předloha je v Americe jedna z největších klasik a pořád nesmírně populární. Snad se Gatsby doplazí až ke 150 milionům. B CinemaScore není žádná sláva. Ve světě to potáhne nahoru hlavně DiCaprio. Takže by film moh skončit někde u tří set mega. Nicméně podle Nikki se rozpočet vyšplhal až na 200 bez marketingu (!), přičemž studio přiznalo 160. A soundtrack zase nejspíš skončí #2 na Billboardu. Wow.
Tony
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se