Prodloužený velikonoční víkend studia letos náramným způsobem vytěžila. Podařilo se jim totiž do rozhýbaného jarního trhu zasadit hned dvě úspěšné novinky. To je dobrá zpráva, protože se hollywoodští hráči nebudou muset bát štelovat svá drahá želízka i jinam než do letní sezóny a my se tudíž nebudeme během ostatních měsíců nudit.

Prodloužený velikonoční víkend přivál úspěch dvojce G. I. Joe. U Paramountů si asi kdekdo hlasitě oddechl, protože tenhle horký brambor dlouho hrozil, že někoho zle popálí. Blockbuster plánovaný už na srpen minulého roku se o osm měsíců zdržel, spolykal další peníze na marketing a nějakou tu dotáčku (ani jedno prý ale nebylo tak drahé) a hlavně se dočkal konverze do 3D. Tu chtěli studioví hlavouni využít hlavně v Evropě a Asii, což se jim zjevně povedlo, protože G. I. Joe 2 si o prvním víkendu na mimoamerických trzích připsal osmdesát milionů.

Sequel s Rockem, Tatumem, Willisem a nějakou tou pohlednou ženštinou si ale slušně vede i ve své domovině, kde si za čtyři dny promítání připsal 51 milionů. Ne, nebude z toho kdovíjaká hitovka, ale stovku z Ameriky si „joeové“ připíšou naprosto v klídku, třistamilionové globální tržby jedničky by se taky mělo povést napodobit, což při skromnějším rozpočtu na pokračování (i přes odklady se oficiálně udává jen 130 mega, o padesátku míň než minule!) značí jednoznačně pozitivní vyúčtování.

A to ještě nesmíte zapomenout, že G. I. Joe 2 není klasickým filmem ve smyslu, v jakém o kinematografii uvažovali pánové Bergman nebo Fellini – spíš než uměleckým dílem je celovečerní reklamou na hračky od Hasbra, kterážto společnost film výrazně spolufinancovala. Takže palec poletí nahoru i díky tomu, že se filmu dobře daří právě mimo Ameriku: Trh se rozšiřuje, figurek se prodá víc a cinefilové minulého století dostanou hromadně infarkt. My s tím ale problém nemáme, dokud nás Rock a spol. zvládnou alespoň lehce nadprůměrně bavit.

Stříbro jistí Croodsovi, další vytrvalý animák, který z pláten jen tak nesleze. Zatím z peněženek rodičů vytáhl 88 milionů v Americe a čtvrtmiliardu celosvětově. Pro DreamWorks Animation povedený počin.

Na třetí příčce si pak tradičně mastí kapsu LionsGate Films s dalším černošským hitem. Jejich král Tyler Perry tentokrát přišel s erotickým thrillerem/melodramatem (?) s vražedným názvem Tyler Perry´s Temptation: Confessions of a Marriage Counselor. Jeho upoutávka je ale naopak tak suchá, že se nám ani nevešla do trailerové sekce. Film si přesto svoje publikum našel, když utržil už o prvním víkendu 22 mega. Jak by ne, když jde o středostavovsky „vášnivou“ story o krasavici, která váhá mezi sakramentsky bohatým milencem a poněkud okoukanou láskou svého života. Takové Twilight pro černošské paninky v domácnosti, nic co by vás mělo zvedat ze židle – ale vydělá, to je jasné.

Na čtvrté příčce se zuby kvéry drží akční Pád Bílého domu. S ohledem na tvrdou konkurenci není propad o 53% žádnou pohromou, průběžných 54 milionů po dvou víkendech je velice uspokojivých. Podobně jako 200 mega z Ameriky a 400 celosvětově pro Oze na páté pozici.

Jasný fail je ale vidět na šestce, kde kolabuje Hostitel. Slaboduchá sci-fi adaptace románu od autorky Stmívání nezabrala – se slaboučkými jedenácti miliony si upíři z Twilight ságy obvykle vytírají, ehm, mezery mezi svými řezáky. Hostitele proto nespasí ani skromný čtyřicetimilionový rozpočet. Navázat na fenomén Twilight holt není žádná sranda – vlastně se to vyjma Hunger Games, které ale mají soběstačnou fanouškovskou základnu literární předlohy, nepovedlo ani jednomu novému projektu.

Do desítky se vešel ještě výdělečný thriller The Call, slabá komedie Admission, zlobidla ze Spring Breakers a zklamavší komedie The Incredible Burt Wonderstone.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden jde do kin brutální remake Evil Dead s milým českým názvem Lesní duch a po dvaceti letech se vrací i Jurský park ve 3D.