Vzpomínáte na Johna Woo? Přelom osmdesátek a devadesátek postavil hongkongské gangsterky na nohy a udržel je v zájmu globálního publika další dvě dekády. Teď ale přeci jenom žezlo přebrali Korejci a jejich velmi specifické žánrové uchopení. U korejských gangsterů se totiž pořád ještě počítá se slovem gang a právě ze síly gangu je odvozeno vaše postavení v podsvětí. Takže, když se tu kluci mezi sebou mydlí, je jich HODNĚ. A když se tu kluci poperou, je to nožem, tyčí nebo sekerou. Protože bouchačky jsou pro lidi, co chtějí jít do vězení. Bouchačky jsou pro lidi, co nemají duši a jsou zbabělci. Když na někoho jdete s nožem, automaticky tím říkáte, že počítáte s tím, že taky nějakou ránu utržíte. A tady pak přestává veškerá PG-13 legrace.

Dirty Carnival (2006) (ČSFD, IMDB)

Dnešní akční scéna není pomyslným vrcholem snímku už z toho důvodu, že se bavíme o gangsterce, která ve stylu Scorseseho mapuje cestu řadového mafiána k vrcholu. Vzájemné mytí rukou tady ovšem nevyjde úplně podle plánu. Nemá smysl prozrazovat víc, protože Dirty Carnival je parádní story, která násilí používá jen proto, že tak nějak patří k profesi. Ale jak bylo řečeno, síla gangu je v číslech a nikdo nechce jít do vězení za vraždu, takže se tu spíš po vzoru hooligans všichni řežou tím, co dům a Baumax dal. Na tenhle chaos plný tupých kovových zvuků, praskání pálek a kostí, a chirurgických řezů na předloktí, jsou korejští režiséri machři a dovedou ho natočit správně kineticky, aniž by ovšem v záplavě těl, úderů a zranění ztratili niť. Jsou to jatka, ve kterých kope každý za sebe. Rozmáchnutí těžkou kovovou tyčí, nákop do rozkroku s rozeběhem, naražení na betonovou zeď a další dělovka tyčí. Střih zvukových efektů se zařezává i do divákovy kůže a úsměv nemrzne snad jen na tvářích řidičů ambulancí. Ti mají o práci postaráno. Korejské gangsterky jsou primárně o nitru postav, ale jejich cesta na vrchol nebo dno je dlážděná rvačkami jako je tahle. Kdo přežije a může si dovolit nejlepší doktory, ten se čase prokope až úplně nahoru. A možná proto pak nemá výčitky, že do dalších a dalších masomlýnkových scén posílá nezkušené zobáky. Nějak se přece otrkat musí!