Adam Dvořák možná není vyloženě filmová celebrita, rozhodně je ale důležitou osobou české kinematografie. Produkoval třeba drama Lidice nebo komedie 2Bobule a Martin a Venuše, jako střihač dělal na Rafťácích, prvních Bobulích nebo Sametových vrazích. Za střih filmů Snowboarďáci a Tajnosti byl nominován na cenu Český lev a jeho práci jste určitě mohli vidět v některém z trailerů na domácí filmy. My se ho zeptali, jaké filmy jej nejvíc trefili do srdeční komory:

Nemám v hlavě stabilní top 7, myslím že se to tak přelévá a člověk vybírá podle momentálního stavu. Obecně mohu říct že mám rád všechny filmy, na kterých jsem dělal - je v tom kus života, bez ohledu na to, zda se pozdávají všem. Když vidím nějaký film, i když se mi třeba nelíbí, prožívám jistý respekt k tvůrcům, uvědomuji si kolik času a energie nad filmem strávili. Ono mnohdy stačí když na začátku uděláte malinkou chybičku, například ve stavbě příběhu, a později už s tím těžko bojujete. 

Vybral jsem tedy pár filmů, které považuji za velmi zdařilé a zároveň kde prožívám žárlivost nad tím, že jsem na nich nedělal. 

1. Blade Runner (USA 1982, r. Ridley Scott)

První sci fi, kde nám všem režisér ukázal, že odpadky jsou nadčasové. Ridley Scott se nesnažil zaujmout diváka nejmodernější technologii, protože ta je nejmodernější jen v daný moment. Podobně tomu bylo například  i u 12 opic.

2. Počátek (USA 2010, r. Christopher Nolan)

Úžasná práce s časem, pro kterou mám jako střihač obrovskou slabost. Zde tvůrci použili další způsob nadčasovosti, využívali úplně normálních reálných rekvizit. Tento film bych čistě pro zajímavost postavil proti Matrixu - oba filmy řeší, zda žít v realitě, nebo ve virtuálním světě. Je na každém z nás, které řešení si vybere.  

3. Forest Gump (USA 1994, r. Robert Zemeckis)

Film s obrovskou životní energii, okořeněný propojením fiktivní postavy se skutečností.

4. Nebezpečné známosti (USA/VB 1988, r. Stephen Frears)

Dodnes si pamatuji, jak jsem podle stejné předlohy první viděl Formanova Valmonta. Dost mě bavil, jsem veliký fanoušek Formanových filmů. Když jsem však viděl od Stephena Frearse Nebezpečné známosti, zjistil jsem, že se mi ten film líbí ještě víc. Vřele doporučuju udělat si vlastní názor na oba dva kousky.

5. Řek Zorba (USA/VB 1964, r. Michalis Kakojannis)

O síle bojovat, i když vám vše padá na hlavu. Což se mi osobně stává docela často.

6. Slavnosti sněženek (Československo 1983, r. Jiří Menzel)

U tohoto filmu mě asi nejvíc baví fakt, že se mi líbil víc než knižní předloha - ten pocit jsem už pak nikdy u adaptací neměl.

7. Tenkrát na západě (Itálie/USA 1968, r. Sergio Leone)

Je to nádhera, když Ital udělá nejlepší western všech dob , když ovládne nejameričtější žánr vůbec. Teda alespoň podle mne.

Tak co na to říkáte?