No do prde*e. Fakt žijeme v jiným světě. Ve světě, kde Arnold se Slyem ještě něco znamenají a kde si člověk hýčká vzpomínky na akční fláky osmdesátých a devadesátých let. Venku to ale funguje jinak. Trh takovou nostalgií zjevně netrpí a o staré pardály nemá zájem. Krátce po Arnoldově comebackové Konečné totiž v amerických kinech zcela vyhořela i Slyova sólovka Bullet to the Head.

Mohl bych sem teď zkopírovat celé odstavce z dva týdny starého kasovního reportu, kde jsem se dotýkal rozdílu mezi tím, co baví fanboye na internetu, a reálnou poptávkou v multiplexech. A snažil se vypíchnout důvody, proč Konečná úplně vyhořela a za první víkend utržila v kinech mizerných šest milionů (a nedá ani patnáct mega celkově, protože kinaři ji prakticky stáhli z pláten). Pro Stallona ale platí úplně to samé, dokonce možná ještě víc – katastrofální úvodní víkend za čtyři a půl milionu (!!) jasně ukazuje, že tady se realita tvrdě míjí s prvotní euforií z návratu drsných legend.

Ani v jednom případě přitom nejde o vyloženě špatné filmy. Bullet to the Head má na poměry žánru solidní recenze i divácké ohlasy, jen star-power jeho hlavní hvězdy prostě není tak silná a samonosná, aby obstála bez slavné značky nebo bez bandy proslulých parťáků za zády. Poptávka už je holt jiná a formují ji zcela odlišné (a co se týče reálné touhy zajít do kina a zaplatit tam za lístek i mnohem silnější) faktory.

Je výsostně příznačné, že akční relikvii zlikvidoval film, který čerpá z ekonomicky příznivých trendů, jak to jen jde: V čele kasovního žebříčku totiž stanula zombie romantika Warm Bodies. Její koncept o lásce mezi zombíkem a půvabnou slečnou, potažmo vizáž hlavního hrdiny i jeho hereckého představitele jasně upomínají na Twilight ságu - emo dívenky a teenagery ale film baví evidentně sofistikovanějším, vkusnějším a účinnějším způsobem než v případě Stmívání, jak by ne, když za filmem stojí režisér Jonathan Levine (naposledy bodoval s dojákem 50/50).

Warm Bodies urvalo za první víkend 19,5 milionu dolarů. Pro snímek za třicet mega to je fajnový úvod. V případě trvajícího zájmu publika, jenž není s ohledem na pozitivní reference zcela vyloučen, by si film mohl nahrabat šedesát milionů dolarů jen z Ameriky. My si každopádně můžeme být jistí jeho uvedením i v českých kinech (na rozdíl třeba od Bullet to the Head) a smíme doufat v cool název ve stylu „Teplá těla“.

Druhou pozici si udrželi Jeníček s Mařenkou. Dalších devět milionů a průběžných 35 melounů z Ameriky budou dostačující, protože filmu se dobře daří ve zbytku světa - z Evropy a Asie budou zisky vyšší než z Ameriky, takže tahle zlobivá fantasy skončí v černých číslech.

Bronzová Terapie láskou se pokouší dál udržet své oscarové šance tváří v tvář Affleckovu Argu, které sbírá všechny myslitelné ceny a vyrostlo v největšího favorita ceremoniálu. Terapie láskou ale zároveň s tím roste ve velikánský kasovní hit, protože při mikroskopických propadech dohmátla už na osmdesát milionů a stovku má na dosah. Věhlas téhle neortodoxní romance jen sílí.

Slušnou výdrž má i deltorovský horor Mama, který to v Americe vytáhl už na 68 milionů. Ještě o 10 mega víc pak aktuálně hlásí chválený „procesní válečný thriller“ 30 minut po půlnoci aka Zero Dark Thirty od Kathryn Bigelow.

Za slaboučkým Stallonem se do desítky vecpala ještě propadnuvší stathamovka Parker, Tarantinův hitový majstrštyk Nespoutaný Django a muzikáloví Bídníci (260, resp. 317 milionů celosvětově!). Za nimi pak dál vyučuje historii Spielbergův Lincoln. Jeho 170 milionů čistě z Ameriky imponuje asi nejen Arnoldovi se Slyem.

Důchodcovská gangsta-taškařice Stand-Up Guys s Pacinem, Arkinem a Walkenem se mimochodem neprocpala z víc jak šesti stovek ani do první desítky. U LionsGate Films snímek vědomě zařízli - prý jde totiž o pořádný shit. To zamrzí, protože pánové už nebudou mít moc šancí na reparát. 

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se zkusí prosadit dost znepokojivá řachanda Identity Thief, proti které půjde v obnovené 3D premiéře klasika Top Gun a nový Soderberghův thriller Side Effects.