Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Víkendový výplach #169 o Stonech a Cageovi

příspěvky 1 - 20 Napsat příspěvek
já to napíšu znovu: pokud na to do kin nejde dostatek lidí, tak to prostě dostatek lidí nezajímá - vzniká takto subkultura. Tato subkultura má drahý koníček (jejich problém), prohlašují to za umělecké hodnoty (jejich označení) a protože to nikoho nezajímá, tak somrují peníze po státě, resp. si nárokují, že všichni nezúčastnění jim budou dotovat jejich koníček.

Vaše obecné operování s mainstreamem vs "artem" mě naprosto dojímá z jednoho důvodu - proč by mainstream měl platit za něco, co sám neocení? Mně prostě přijde, že má tady v hlavě každý filmy jako Vratné lahve apod. ale uniká mu, že někdo je schopný si vzít x miliónů, solidní štáb a kdesi cosi a prostě natočí "chlapa, jak dvě hodiny čumí do ledničky", prohlásí, že to odráží konzumitu naší společnosti (a tedy je to vlastně umění) a bude na to chtít dotace, protože mu to (velmi překvapivě) nevydělalo ani v kině, ani na DVD... Opět opakuji, že dle takové logiky mohu já nas*at na talíř a chtít na to dotace, protože já to prohlásím za umění. (A když ne přímo já, tak komise "umělců")

PS: nemluvím o pobídkách, jen o dotacích (a "ekonoma" který o penězích prohlásí, že "nepřibudou" v době, kdy je to jen o tom, kde se ty prachy zrovna točí, v tomhle naprosto ignoruji)
247146
já to napíšu znovu: pokud na to do kin nejde dostatek lidí, tak to prostě dostatek lidí nezajímá - vzniká takto subkultura. Tato subkultura má drahý koníček (jejich problém), prohlašují to za umělecké hodnoty (jejich označení) a protože to nikoho nezajímá, tak somrují peníze po státě, resp. si nárokují, že všichni nezúčastnění jim budou dotovat jejich koníček. Vaše obecné operování s mainstreamem vs "artem" mě naprosto dojímá z jednoho důvodu - proč by mainstream měl platit za něco, co sám neocení? Mně prostě přijde, že má tady v hlavě každý filmy jako Vratné lahve apod. ale uniká mu, že někdo je schopný si vzít x miliónů, solidní štáb a kdesi cosi a prostě natočí "chlapa, jak dvě hodiny čumí do ledničky", prohlásí, že to odráží konzumitu naší společnosti (a tedy je to vlastně umění) a bude na to chtít dotace, protože mu to (velmi překvapivě) nevydělalo ani v kině, ani na DVD... Opět opakuji, že dle takové logiky mohu já nas*at na talíř a chtít na to dotace, protože já to prohlásím za umění. (A když ne přímo já, tak komise "umělců") PS: nemluvím o pobídkách, jen o dotacích (a "ekonoma" který o penězích prohlásí, že "nepřibudou" v době, kdy je to jen o tom, kde se ty prachy zrovna točí, v tomhle naprosto ignoruji)
0 0
reagovat
A já doufal, že už jsem všechny přesvědčil a že to můžem uzavřít :D:D

Ale ty taky vycházíš z nějakých ekonomických teorií nebo ne? Nebo jsi génius, který ví jak to chodí jen tak bez pomoci? :) Mluvíš o mrtvých ekonomických teoriích, ale jediná, která je mrtvá je merkantilismus, která je velmi podobná tomu, o čem mluvíme, jen místo zlata máme koruny a místo cel máme pobídky.

Samozřejmě, že nechci, aby všechny naše filmy vypadaly jako od Magnuska, ale chci, aby je konečně uměli prodat. Magnusek to bohužel umí, ale když se podívám třeba na trailer na Všiváky, který se snaží, ale podle mě selhává. Problém je, že stát podporuje kde co, rozhazuje peníze, které sebere na daních, a pak lidem nezbudou na filmy. Ano, v takovém prostředí bych logicky musel být pro dotování českého filmu, protože proč zrovna on by měl trpět, když vše ostatní dotace dostává. Na tom se předpokládám shodneme, ale že z toho že je ten systém takový, jsem neskutečně znechucen.

Jsem pro podporu filmu, sportu atd., ale chci, aby to lidé dělali dobrovolně. To, že se o tom rozhoduje takhle mimo je podle mě jeden z důvodů, proč je v ČR tak nějak všeobecně "blbá" nálada.

Multiplikační efekt mi vadí hlavně v případě, že se díky němu obhajuje stimulování ekonomie, ale prostě zanedbá, že lidé pak budou raději šetřit, protože jim je jasný, že vláda bude muset v budoucnosti zvýšit daně, pokud bude takto utrácet, ale to bych sem netahal, to je samozřejmě něco jiného než o čem mluvíme 8)

Přijde mi, že se motáme v kruhu, protože já si nemyslím, že ty peníze prostě leží na zemi a dál už se neposuneme. Jen bych poukázal na to, že ta mentalita těch všemožných dotací apod. je tu docela dlouho a kam to teď Evropu a USA dotáhlo.... A tak se asi neshodneme na tom, jestli má stát vůbec ty správné podněty, aby se choval pragmaticky. Podle mě ne...

Dostal jsem se k tomu záznamu na Rozhlasu a nemohl jsem uvěřit, co jsem slyšel. Věty jako "Kaskadér nebude moci dělat kaskadeřinu, tak půjde mít okna a pak obyčejný myč oken nebude mít práci" které smrdí velkou ekonomickou nevzdělaností, jsem fakt nečekal. Pobavila hláška: "Já do Bruselu nepojedu." a někdo z Ameriky, která je na tom mnohem hůř nás poučoval o finanční situaci Česka. Ale jinak nic moc nového.

PS: Už se vám někdy stalo, že jste něco napsali a po delší době, že si to vůbec nemyslíte? Jsem si jistý, že to jsem určitě tady někde udělal, tak prosím o shovívavost mé oponenty, ale i ty, co jsou na mé straně 8)
247094
A já doufal, že už jsem všechny přesvědčil a že to můžem uzavřít *:D**:D* Ale ty taky vycházíš z nějakých ekonomických teorií nebo ne? Nebo jsi génius, který ví jak to chodí jen tak bez pomoci? *:)* Mluvíš o mrtvých ekonomických teoriích, ale jediná, která je mrtvá je merkantilismus, která je velmi podobná tomu, o čem mluvíme, jen místo zlata máme koruny a místo cel máme pobídky. Samozřejmě, že nechci, aby všechny naše filmy vypadaly jako od Magnuska, ale chci, aby je konečně uměli prodat. Magnusek to bohužel umí, ale když se podívám třeba na trailer na Všiváky, který se snaží, ale podle mě selhává. Problém je, že stát podporuje kde co, rozhazuje peníze, které sebere na daních, a pak lidem nezbudou na filmy. Ano, v takovém prostředí bych logicky musel být pro dotování českého filmu, protože proč zrovna on by měl trpět, když vše ostatní dotace dostává. Na tom se předpokládám shodneme, ale že z toho že je ten systém takový, jsem neskutečně znechucen. Jsem pro podporu filmu, sportu atd., ale chci, aby to lidé dělali dobrovolně. To, že se o tom rozhoduje takhle mimo je podle mě jeden z důvodů, proč je v ČR tak nějak všeobecně "blbá" nálada. Multiplikační efekt mi vadí hlavně v případě, že se díky němu obhajuje stimulování ekonomie, ale prostě zanedbá, že lidé pak budou raději šetřit, protože jim je jasný, že vláda bude muset v budoucnosti zvýšit daně, pokud bude takto utrácet, ale to bych sem netahal, to je samozřejmě něco jiného než o čem mluvíme *8)* Přijde mi, že se motáme v kruhu, protože já si nemyslím, že ty peníze prostě leží na zemi a dál už se neposuneme. Jen bych poukázal na to, že ta mentalita těch všemožných dotací apod. je tu docela dlouho a kam to teď Evropu a USA dotáhlo.... A tak se asi neshodneme na tom, jestli má stát vůbec ty správné podněty, aby se choval pragmaticky. Podle mě ne... Dostal jsem se k tomu záznamu na Rozhlasu a nemohl jsem uvěřit, co jsem slyšel. Věty jako "Kaskadér nebude moci dělat kaskadeřinu, tak půjde mít okna a pak obyčejný myč oken nebude mít práci" které smrdí velkou ekonomickou nevzdělaností, jsem fakt nečekal. Pobavila hláška: "Já do Bruselu nepojedu." a někdo z Ameriky, která je na tom mnohem hůř nás poučoval o finanční situaci Česka. Ale jinak nic moc nového. PS: Už se vám někdy stalo, že jste něco napsali a po delší době, že si to vůbec nemyslíte? Jsem si jistý, že to jsem určitě tady někde udělal, tak prosím o shovívavost mé oponenty, ale i ty, co jsou na mé straně *8)*
0 0
reagovat
MeaCulpa: :+
247093
MeaCulpa: *:+*
0 0
reagovat
MeaCulpa: :+
247090
MeaCulpa: *:+*
0 0
reagovat

Killerzeli

Problem je, ze ekonomicke teorie vetsinou nejsou aplikovatelne na realny zivot a realnou ekonomiku. To vychazi uz z jejich zjednodusujicich predpokladu (napr. dokonala konkurence). Tezko muzes filmarum vycitat, ze zadaji to co maji vsude okolo v evrope a zaroven vztahovat ocistujici efekt recese na filmovy trh (kde pomalu ani ty nejuspesnejsi filmy nedokazi dosahnout zisku a to maji nekdy i 50% rozpoctu pokryteho dotacemi). Tohle je proste zacarovany kruh maleho trhu, kde pri vysokych fixnich nakladech, ktere jsou s filmem spojeny neni mozne pri tom, aby jsi se nezavdecil mainstreamu se dopracovat k zisku. Teda jestli nechces, aby vsechny filmy vypadaly jako ty od Magnuska, ktery toci levne, scenar napise o prestavkach ve skole a sam si odehraje hlavni roli.

Proc tak nepobizet veskery prumysl? Protoze by to byl nesmysl neustalym pritokem penez by doslo maximalne tak k vrtulnikovemu efektu a inflacnim tlakum. Multiplikacni efekt je myslim si nezpochybnitelna vec, ale jak to tak byva je potreba s nim zachazet opatrne, aby se jeho efekt nevytratil podobne jako se to stalo s kvantitativnim uvolnovanim.

Podle me se na to divas moc ideologicky. Dle meho by se stat mel chovat predevsim jako dobry hospodar, ktery se rozhoduje pragmaticky a ne na zaklade mrtvych ideologickych dogmat ekonomie. Proc se kvuli tomu vzdavat penez, ktere lezi vylozene na zemi a staci je jenom zvednout. Navic kdyz je s timto ustupkem spojeno nekolik nefinancnich benefitu.

247087
Problem je, ze ekonomicke teorie vetsinou nejsou aplikovatelne na realny zivot a realnou ekonomiku. To vychazi uz z jejich zjednodusujicich predpokladu (napr. dokonala konkurence). Tezko muzes filmarum vycitat, ze zadaji to co maji vsude okolo v evrope a zaroven vztahovat ocistujici efekt recese na filmovy trh (kde pomalu ani ty nejuspesnejsi filmy nedokazi dosahnout zisku a to maji nekdy i 50% rozpoctu pokryteho dotacemi). Tohle je proste zacarovany kruh maleho trhu, kde pri vysokych fixnich nakladech, ktere jsou s filmem spojeny neni mozne pri tom, aby jsi se nezavdecil mainstreamu se dopracovat k zisku. Teda jestli nechces, aby vsechny filmy vypadaly jako ty od Magnuska, ktery toci levne, scenar napise o prestavkach ve skole a sam si odehraje hlavni roli. Proc tak nepobizet veskery prumysl? Protoze by to byl nesmysl neustalym pritokem penez by doslo maximalne tak k vrtulnikovemu efektu a inflacnim tlakum. Multiplikacni efekt je myslim si nezpochybnitelna vec, ale jak to tak byva je potreba s nim zachazet opatrne, aby se jeho efekt nevytratil podobne jako se to stalo s kvantitativnim uvolnovanim. Podle me se na to divas moc ideologicky. Dle meho by se stat mel chovat predevsim jako dobry hospodar, ktery se rozhoduje pragmaticky a ne na zaklade mrtvych ideologickych dogmat ekonomie. Proc se kvuli tomu vzdavat penez, ktere lezi vylozene na zemi a staci je jenom zvednout. Navic kdyz je s timto ustupkem spojeno nekolik nefinancnich benefitu.
Killerzeli
0 0
reagovat

killerzeli, msygota

:+
247078
*:+*
killerzeli, msygota
0 0
reagovat

killerzeli

krasne napsano

vypichl bych tu vetu, ze nechces zit ve state ktery by mel moc rozhodovat co se natoci...to je prave totiz ono, pro nektere z nas je treba dokument Trestikove hrozna blbost a pro nektere velmi cenna kulturni vec. A kdo z nas jako ma pravdu?

Ja bych pro filmare, co chteji natacet neco s malym komercnim potencialem doporucil ten kickstarter :)
247072
krasne napsano vypichl bych tu vetu, ze nechces zit ve state ktery by mel moc rozhodovat co se natoci...to je prave totiz ono, pro nektere z nas je treba dokument Trestikove hrozna blbost a pro nektere velmi cenna kulturni vec. A kdo z nas jako ma pravdu? Ja bych pro filmare, co chteji natacet neco s malym komercnim potencialem doporucil ten kickstarter :)
killerzeli
0 0
reagovat
A omlouvám se za délku svého příspěvku, já jak začnu, tak neumím přestat - fanoušci Newsroom vědí :D
247071
A omlouvám se za délku svého příspěvku, já jak začnu, tak neumím přestat - fanoušci Newsroom vědí *:D*
0 0
reagovat
Kam zmizel ten komentář od Bo X Be (nebo jak to má?), kde jen tak zahodil monetarismus jako nefunkční a šel dál? Tím mě pobavil, ale zároveň přinesl dobrý argument o rozvoji filmového průmyslu u nás jako důsledek. Otázkou je jestli nám to pomůže nebo jestli to jen způsobí naši závislost na jejich opakovaných návštěvách (tím myslím vznik určitých povolání, která se na mě budou přímo vázat). Jsme malá země a sami velký filmový průmysl neutáhneme a pak to způsobí víc škody (a omlouvám se jestli nedávám úplně smysl - dlouhý den :) )
Myslím, že ještě zmínil záchrany automobilek v USA a Německu jako příklad kdy teorie nefunguje a musí se zasáhnout, ale tyhle zásahy mají vždycky nevyžádané důsledky, které jsou třeba pro voliče neviditelné a těžko vysvětlitelné, ale stejně tam jsou.

MeaCulpa
Jak vidím někde slovo multiplikační efekt, tak už chytám alergickou vyrážku. Proč takhle nepobízet úplně všechen průmysl? Protože by to v důsledku byla katastrofa, takhle se to ještě schová. Ten multiplikační efekt tu bude, ať už ty koruny utratí Češi nebo zahraniční štáby, to jdem jen zpět k tomu, jestli bude platit ten daný model.

Mr. Hlad
Celkem slušná náhoda, že sis vybral orientační běh, když ho dělám, takže do toho trošku vidím a je mi jasný, že to stát i nějak dotuje, ale reprezentace je hlavně placena ze Českého Svazu Orientačního Běhu, který funguje i z příspěvků každého registrovaného závodníka a zároveň se mu odvádí 10% ze zisku všech větších odpořádaných závodů, takže by si poradili i bez toho. Navíc na rozdíl od dalších sportů, všichni naši reprezentanti musí zároveň pracovat, ale chápu co myslíš. Je nesmírně těžký argumentovat proti financování filmů, když je vidět, za co všechno ostatní se zbytečně vyhazují peníze.

Zároveň je hodně těžký prodat tu myšlenku, že "Svěrákovi pomůže, když ho přestanem financovat", ale co se děje v jiných odvětvích, když přijdou o finance (ne jen od státu, ale třeba z důsledku recese), tak se musí přizpůsobit, najít nový způsob, renomovat, naučit se líp využít kapitál a v budoucnosti budou mnohem silnější, když se ty finance vrátí. To je jeden z nejsilnějších hnacích motorů volného trhu. Ale absolutně nikdo nebude populární, když se ho někdo zeptá "A jak to jako máme udělat?" a on nebude mít jinou odpověď než "To je na vás, aby jste vymysleli, já tu od toho nejsem." Naopak se to vždy musí hrát na jistotu a zabije se lidský inovativní duch.

Ad. dokumenty Třeštíkové - pokud pro nás jako pro lidi budou mít její dokumenty nějaký užitek, pak se dá ocenit i v penězích a pak by neměl být problém s jejich financováním. Je jen potřeba vymyslet způsob. Navíc nechci žít ve státě, který bude mít v podstatě moc rozhodovat o tom, co se natočí a co ne. Navíc si myslím, že se lidé podceňují a že za kvalitou přijdou, jen se to musí umět prodat a teď v době internetu by to mělo být čím dál jednodušší.

Ale možná se úplně ve všem pletu a třeba nakonec si vyberu jako téma diplomky Ekonomii Českého filmového průmyslu a za 2 roky se vrátím s tím, že jsem měl vše úplně špatně a nebudu se to bát přiznat ;)
246791
Kam zmizel ten komentář od Bo X Be (nebo jak to má?), kde jen tak zahodil monetarismus jako nefunkční a šel dál? Tím mě pobavil, ale zároveň přinesl dobrý argument o rozvoji filmového průmyslu u nás jako důsledek. Otázkou je jestli nám to pomůže nebo jestli to jen způsobí naši závislost na jejich opakovaných návštěvách (tím myslím vznik určitých povolání, která se na mě budou přímo vázat). Jsme malá země a sami velký filmový průmysl neutáhneme a pak to způsobí víc škody (a omlouvám se jestli nedávám úplně smysl - dlouhý den *:)* ) Myslím, že ještě zmínil záchrany automobilek v USA a Německu jako příklad kdy teorie nefunguje a musí se zasáhnout, ale tyhle zásahy mají vždycky nevyžádané důsledky, které jsou třeba pro voliče neviditelné a těžko vysvětlitelné, ale stejně tam jsou. [b]MeaCulpa[/b] Jak vidím někde slovo multiplikační efekt, tak už chytám alergickou vyrážku. Proč takhle nepobízet úplně všechen průmysl? Protože by to v důsledku byla katastrofa, takhle se to ještě schová. Ten multiplikační efekt tu bude, ať už ty koruny utratí Češi nebo zahraniční štáby, to jdem jen zpět k tomu, jestli bude platit ten daný model. [b]Mr. Hlad[/b] Celkem slušná náhoda, že sis vybral orientační běh, když ho dělám, takže do toho trošku vidím a je mi jasný, že to stát i nějak dotuje, ale reprezentace je hlavně placena ze Českého Svazu Orientačního Běhu, který funguje i z příspěvků každého registrovaného závodníka a zároveň se mu odvádí 10% ze zisku všech větších odpořádaných závodů, takže by si poradili i bez toho. Navíc na rozdíl od dalších sportů, všichni naši reprezentanti musí zároveň pracovat, ale chápu co myslíš. Je nesmírně těžký argumentovat proti financování filmů, když je vidět, za co všechno ostatní se zbytečně vyhazují peníze. Zároveň je hodně těžký prodat tu myšlenku, že "Svěrákovi pomůže, když ho přestanem financovat", ale co se děje v jiných odvětvích, když přijdou o finance (ne jen od státu, ale třeba z důsledku recese), tak se musí přizpůsobit, najít nový způsob, renomovat, naučit se líp využít kapitál a v budoucnosti budou mnohem silnější, když se ty finance vrátí. To je jeden z nejsilnějších hnacích motorů volného trhu. Ale absolutně nikdo nebude populární, když se ho někdo zeptá "A jak to jako máme udělat?" a on nebude mít jinou odpověď než "To je na vás, aby jste vymysleli, já tu od toho nejsem." Naopak se to vždy musí hrát na jistotu a zabije se lidský inovativní duch. Ad. dokumenty Třeštíkové - pokud pro nás jako pro lidi budou mít její dokumenty nějaký užitek, pak se dá ocenit i v penězích a pak by neměl být problém s jejich financováním. Je jen potřeba vymyslet způsob. Navíc nechci žít ve státě, který bude mít v podstatě moc rozhodovat o tom, co se natočí a co ne. Navíc si myslím, že se lidé podceňují a že za kvalitou přijdou, jen se to musí umět prodat a teď v době internetu by to mělo být čím dál jednodušší. Ale možná se úplně ve všem pletu a třeba nakonec si vyberu jako téma diplomky Ekonomii Českého filmového průmyslu a za 2 roky se vrátím s tím, že jsem měl vše úplně špatně a nebudu se to bát přiznat *;)*
0 0
reagovat

WilliamBloody

Je mi jasný, že ty bys to viděl nejradši na kolektivizaci, zestátnění soukromého majetku a pár lidových soudů, ale nejspíš bude pro všechny i pro tebe lepší, když už sem psát nic nebudeš. Nikdy. Nebudu se opakovat proč, moc dobře to víš.
246790
Je mi jasný, že ty bys to viděl nejradši na kolektivizaci, zestátnění soukromého majetku a pár lidových soudů, ale nejspíš bude pro všechny i pro tebe lepší, když už sem psát nic nebudeš. Nikdy. Nebudu se opakovat proč, moc dobře to víš.
WilliamBloody
0 0
reagovat

lolec

To není tvrzení ale realita.
246789
To není tvrzení ale realita.
lolec
0 0
reagovat
Machova diskuse je presny priklad toho proc nemam rad michani ekonomie s politikou potom totiz casto zacne prebijet ideologie logicke argumenty, ale to se hold vecnym akademikum, kteri teorie jen zkoumaji stava casto. Mach se drzi ciste akademickych tezi o minimalizaci statni regulace, dani apod (ac s nimi v zasade nemam problem a souhlasim), ale nijak nereflektuje soucasnou ekonomickou realitu.

Jestlize vsude okolo pobidky jsou zavedeny je od statu hloupost nemit je zavedeny taktez, jelikoz se tim jednoznacne pripravuje o prijmy, tak talenty (kteri svoje schopnosti nemohou rozvijet pripadne je prezentuji jinde a z toho stat taktez nic nema. Navic je hlouposti popirat multiplikacni efekt vydaju, ktere tady zahranicni staby utrati a jestli je Mach popira, tak je to obycejni demagog (ktery je navic od Mejstrika skoro nic nedokazal).

Argument o rozdavani prostredku danovych poplatniku je uplna hloupost. Ono totiz, kdyz tady ty pobidky nebudou, nebude se mit co rozdavat ;) a urcite je lepsi mit 3 mld. (s nepopiratelnym multiplikacnim efektem) doma a vratit z nich 300 mil nez nemit nic. Navic je to naprosto standardni nastroj snad ve vsech ekonomikach vcetne tech nejkapitalistictejsich (v USA naprosto normalni).

Relativne dobrym resenim pro financovani by mohla byt danova asignace (ale tady me teoretici za tenhle navrh za poruseni principu neucelovosti). Rikat, ze pri nizkych danich si film najde finance sam je hloupost. Sponzory si najde Troska, Sverak a par dalsich lidi jejichz filmy maji komercni potencial, ale takova Trestikova by byla v kyblu protoze ty penize by ji soukromy sektor nikdy nedal.





247070
Machova diskuse je presny priklad toho proc nemam rad michani ekonomie s politikou potom totiz casto zacne prebijet ideologie logicke argumenty, ale to se hold vecnym akademikum, kteri teorie jen zkoumaji stava casto. Mach se drzi ciste akademickych tezi o minimalizaci statni regulace, dani apod (ac s nimi v zasade nemam problem a souhlasim), ale nijak nereflektuje soucasnou ekonomickou realitu. Jestlize vsude okolo pobidky jsou zavedeny je od statu hloupost nemit je zavedeny taktez, jelikoz se tim jednoznacne pripravuje o prijmy, tak talenty (kteri svoje schopnosti nemohou rozvijet pripadne je prezentuji jinde a z toho stat taktez nic nema. Navic je hlouposti popirat multiplikacni efekt vydaju, ktere tady zahranicni staby utrati a jestli je Mach popira, tak je to obycejni demagog (ktery je navic od Mejstrika skoro nic nedokazal). Argument o rozdavani prostredku danovych poplatniku je uplna hloupost. Ono totiz, kdyz tady ty pobidky nebudou, nebude se mit co rozdavat ;) a urcite je lepsi mit 3 mld. (s nepopiratelnym multiplikacnim efektem) doma a vratit z nich 300 mil nez nemit nic. Navic je to naprosto standardni nastroj snad ve vsech ekonomikach vcetne tech nejkapitalistictejsich (v USA naprosto normalni). Relativne dobrym resenim pro financovani by mohla byt danova asignace (ale tady me teoretici za tenhle navrh za poruseni principu neucelovosti). Rikat, ze pri nizkych danich si film najde finance sam je hloupost. Sponzory si najde Troska, Sverak a par dalsich lidi jejichz filmy maji komercni potencial, ale takova Trestikova by byla v kyblu protoze ty penize by ji soukromy sektor nikdy nedal.
0 0
reagovat

WilliamBloody

Argumenty budou nasledovat nebo se mam spokojit s tvym tvrzenim?
247050
Argumenty budou nasledovat nebo se mam spokojit s tvym tvrzenim?
WilliamBloody
0 0
reagovat
A tím se nám to pěkně uzavřelo. 8)
247044
A tím se nám to pěkně uzavřelo. *8)*
0 0
reagovat

lolec

To je naprostá demagogie plná ideologických nesmyslů.
247030
To je naprostá demagogie plná ideologických nesmyslů.
lolec
0 0
reagovat

vysvetleni Machovi argumentace

247023
https://www.facebook.com/notes/strana-svobodných-občanů/o-nevýhodnosti-investičních-pobídek/10151279082639704
vysvetleni Machovi argumentace
0 0
reagovat

Nolanovská TRILOGIA

rozhodne nemam co dodat :::D
247013
rozhodne nemam co dodat :::D
Nolanovská TRILOGIA
0 0
reagovat

ad filmový průmysl

Taky vznikají artové hry - a nejsou dotované, musí si najít svou (malou) cílovku a ta musí vývoj takové hry zaplatit. Jestli si někdo chce točit filmy, které pak prostě NEZAJÍMAJÍ DOSTATEK LIDÍ, tak s tím může jít někam... Důsledek je prostě ten, že si já natočím 3 hodiny dlouhý film "Gonziho levý palec" a pak natočím 3 hodiný dlouhý sequel "Gonziho pravý palec" a budu na to chtít dotace... Jsou lidé (a pochopitelně je jich míň, než "běžných" diváků) kteří "artové" věci ocení, ale tito lidé jsou prostě konkrétní trh a jestli je to u nás jen 5 tisíc artových platících diváků, tak to logicky limituje rozpočet filmu a jestli se to Svěrákovi nevyplatí (což je pochopitelné) tak může dělat něco jiného - třeba TV filmy... (nebo tam už nejde vyjádřit umělecký názor?)

Z druhé strany, pokud už se bavíme o umění, tak to lze řešit jinak - může být např. x procent ceny každého lístku do kina, každého dvd atd. směřováno do "artového" fondu. Opravdu ale nechápu, proč by za to měl platit přímo stát, potažmo např. moje mamka, které jsou filmy salám...

Pokud tohle někomu přijde fér, tak mi přijde fér, že chci od státu příspěvek na mé umělecké podání zvuku prdů. (protože bez tržní ekonomiky je přece jedno, kolik lidí to ocení, hlavně že autor si myslí, že dělá umění).

PS: nejsem nějaký těžký ekonom, ovšem rozhodně si nemyslím, že zrovna umění by mělo být jakkoli dotováno, protože je samo o sobě vydělávající průmysl a maximálně by mohlo přerozdělovat zisky do nevýdělečných filmů.
247011
Taky vznikají artové hry - a nejsou dotované, musí si najít svou (malou) cílovku a ta musí vývoj takové hry zaplatit. Jestli si někdo chce točit filmy, které pak prostě NEZAJÍMAJÍ DOSTATEK LIDÍ, tak s tím může jít někam... Důsledek je prostě ten, že si já natočím 3 hodiny dlouhý film "Gonziho levý palec" a pak natočím 3 hodiný dlouhý sequel "Gonziho pravý palec" a budu na to chtít dotace... Jsou lidé (a pochopitelně je jich míň, než "běžných" diváků) kteří "artové" věci ocení, ale tito lidé jsou prostě konkrétní trh a jestli je to u nás jen 5 tisíc artových platících diváků, tak to logicky limituje rozpočet filmu a jestli se to Svěrákovi nevyplatí (což je pochopitelné) tak může dělat něco jiného - třeba TV filmy... (nebo tam už nejde vyjádřit umělecký názor?) Z druhé strany, pokud už se bavíme o umění, tak to lze řešit jinak - může být např. x procent ceny každého lístku do kina, každého dvd atd. směřováno do "artového" fondu. Opravdu ale nechápu, proč by za to měl platit přímo stát, potažmo např. moje mamka, které jsou filmy salám... Pokud tohle někomu přijde fér, tak mi přijde fér, že chci od státu příspěvek na mé umělecké podání zvuku prdů. (protože bez tržní ekonomiky je přece jedno, kolik lidí to ocení, hlavně že autor si myslí, že dělá umění). PS: nejsem nějaký těžký ekonom, ovšem rozhodně si nemyslím, že zrovna umění by mělo být jakkoli dotováno, protože je samo o sobě vydělávající průmysl a maximálně by mohlo přerozdělovat zisky do nevýdělečných filmů.
ad filmový průmysl
0 0
reagovat

Mach

To teda moc výplach nebyl...naopak. Já ten jeho modelový svět chápu, dokonce mu rozumím a ty jeho argumenty samozřejmě mají širší kontext a zakládají se na určitém ekonomickém přesvědčení, ale do prčic, my v tom modelu prostě a jednoduše nežijeme a jestliže nebudou mít filmaři dotace a jak Mach dokolečka opakuje ani nízké daně, co budou mít pak? Jakou alternativu - podotýkám realistickou alternativu - jim může nabídnout krom neprůchodného snížení daní a zrušení pobídek pro všechen průmysl?
247010
To teda moc výplach nebyl...naopak. Já ten jeho modelový svět chápu, dokonce mu rozumím a ty jeho argumenty samozřejmě mají širší kontext a zakládají se na určitém ekonomickém přesvědčení, ale do prčic, my v tom modelu prostě a jednoduše nežijeme a jestliže nebudou mít filmaři dotace a jak Mach dokolečka opakuje ani nízké daně, co budou mít pak? Jakou alternativu - podotýkám realistickou alternativu - jim může nabídnout krom neprůchodného snížení daní a zrušení pobídek pro všechen průmysl?
Mach
0 0
reagovat

DVD a Mach

DVD asi žádné kupovat nebudu ale ještě nevím jistě ale pokud bych nějaké koupil tak asi The Avengers, The Cabin in the Woods a The Hunger games.
Mach je jen obyčejný pravičácký fanatik co se snaží propagovat ty svoje neliberální nesmysly. Osobně si myslím, že stát by měl film podporovat daleko více než jen pobídkami a kultura jako taková by podle mě neměla vůbec podléhat tržním principům už s toho důvodu, že to je daleko víc než jen nějaký obyčejný průmysl ale něco co by mělo utvářet a formovat celou naši společnost. To, že tady vznikají převážně jenom sračky, jako Bastardi je důsledek přesně opačné politiky, kterou propagují lidé jako Mach nebo Klaus.
247009
DVD asi žádné kupovat nebudu ale ještě nevím jistě ale pokud bych nějaké koupil tak asi The Avengers, The Cabin in the Woods a The Hunger games. Mach je jen obyčejný pravičácký fanatik co se snaží propagovat ty svoje neliberální nesmysly. Osobně si myslím, že stát by měl film podporovat daleko více než jen pobídkami a kultura jako taková by podle mě neměla vůbec podléhat tržním principům už s toho důvodu, že to je daleko víc než jen nějaký obyčejný průmysl ale něco co by mělo utvářet a formovat celou naši společnost. To, že tady vznikají převážně jenom sračky, jako Bastardi je důsledek přesně opačné politiky, kterou propagují lidé jako Mach nebo Klaus.
DVD a Mach
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se