Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

96 hodin 2: Nejúspěšnější akčňák pětiletky?


ikona
Cival
liam neesonluc bessontržby
Chuck, Sly, Arnold, Bruce? Pche! Jeden Liam Neeson je víc než všichni Expendables! 

Liam Neeson se nechal slyšet, že do trojky Taken už nevleze. Kdo ví, dost možná ho nahlodaly i nactiutrhačské americké recenze, podle kterých se sequel 96 hodin vůbec nepovedl. Takovýhle názor je koneckonců slyšet docela často. Ale není se co divit: Minulá mise byla akčním zjevením a správně zarputilou peckou, která nezestárla ani o den, zatímco dvojka je pouze plytkým akčním řemeslem, jež vlastně skoro nejvíc „pochválil“ kolega imf v naší šestihvězdičkové recenzi.

Jenže jednička udělala značce tak parádní reputaci, že i z nového filmu je v Americe velký hit: Hned o prvním víkendu snímek utržil neskutečných 50 milionů dolarů, což je v rámci žánru počin naprosto bezprecedentní. Taken 2 je úspěšnější než nový Bourne, druzí Expendables i než sólové akčňáky s Rockem nebo Jasonem Stathamem. A protože do něj producent Luc Besson nechal narvat jen něco přes čtyřicet milionů dolarů, je z toho zase jednou jasná kasovní bomba.

NEJLEPŠÍ STARTY ŘÍJNOVÝCH PREMIÉR V HISTORII

Důvody nemusíme složitě hledat. Ne, nespočívají ve hvězdné auře Liama Neesona, ani v náhle vzedmutém zájmu o přímočaré akčňáky nebo o Bessonovy producentské počiny (většina jeho projektů bude dál za mořem zklamávat, viz tato tabulka). Amíci si ale 96 hodin prostě zamilovali. Před třemi lety na film, který je mimochodem v TOP 200 filmech na ČSFD, chodili jak zběsilí, a to ani ne tak kvůli mohutné kampani, ale prostě proto, že v nich tenhle akčňák výjimečně zarezonoval. Prostinkou zápletku totiž nesl odhodlaný hrdina, jakého jsme tu dlouho neviděli - jeho rázné činy a nelítostná zabejčenost, nevyhýbající se ani nějakému tomu mučeníčku, vytáhli 96 hodin mezi jasné klasiky.

PRVNÍ VÍKENDY FILMŮ O POMSTĚ

Neesonova postava prostě v řemeslně jistém bijáku poskytla divákům tolik potěšení, kolik nezvládnou doručit kdejaké sofistikovanější nebo produkčně náročnější snímky. A jelikož je publikum nenasytné, chce víc. Proto i 96 hodin: Odplata utrží za mořem v pohodě přes sto milionů dolarů, ačkoliv o jejích kvalitách můžeme pochybovat. Podobný je zájem i ve zbytku světa, odkud už film vytěžil dalších 67 mega.

DENNÍ TRŽBY AKČŇÁKŮ S LIAMEM NEESONEM

Najednou tu máme akční sérii, která nemá obdoby a trumfnout ji může vlastně jen Bond ve Skyfall. Besson by byl asi naivní, pokud by se domníval, že i napotřetí bude o Taken úplně stejný zájem a že nižší kvalita sequelu se příště na tržbách neprojeví. Těžko ale věřit, že by se francouzský velkoproducent nepokusil tuhle dojnou krávu ještě jednou vyždímat – a nesnažil se Neesona, momentálně vlastně jednu z největších hvězd filmového nebe (!), přeci jen ještě ukecat ke třetí šichtě.

OTVÍRÁKY FILMŮ S LIAMEM NEESONEM

Na druhé pozici pořadí tržeb se udržel animák Hotel Transylvánie. Snesitelný pokles zisků o 38% oproti minulému víkendu na 26 milionů značí, že tahle průměrná rodinná podívaná se bude Sony hezky rentovat. Jen v Americe totiž utrží hodně přes sto milionů.

Třetí příčka patří hudební oddychovce Pitch Perfect aka Ladíme. Koncept celovečeráku na půl cesty mezi Glee a všemi myslitelnými tanečními hity na diváky zabral a po úspěšném osahání terénu z minulého týdne přišel poklidný patnáctimilionový víkend. Stačí se podívat na sedmnáctimilionový rozpočet a je zjevné, že půvabná Anne Kendrick má své prstíky v další nízkorozpočtové trefě do černého.

O standardní polovinu spadly zisky sci-fi Looper, ta ale těží spoustu peněz i mimo Ameriku a stála jen třicet milionů dolarů – takže průběžných cca. 80 mega z celého světa může být chápáno jednoznačně pozitivně.

Naopak negativně musíme vnímat nástup Burtonova animáku Frankenweenie: Domácí mazlíček. Ze tří tisícovek kin totiž disneyovská loutková hororová komedie vytěžila chabých jedenáct milionů. Což je i na tenhle levný projekt hrozivě málo. Přestože kritika film velmi chválí, Burtonův rok 2012 bude objektivně vnímán jako sezóna podivných karambolů a zbytečných projektů.

TRŽBY FILMŮ TIMA BURTONA

Do desítky se vešlo ještě baseballové drama Trouble with the Curve s Clintem Eastwoodem, chválená policejní drsňárna Patrola, horor House at the End of the Street, oscarovka Master a Hledá se Nemo ve 3D.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden jde do kin Affleckovo retro drama Argo, komedie s Kevinem Jamesem Here Comes the Boom, novinka od tvůrců V Bruggách 7 psychopatů a hororová drasťárna Sinister.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace