Je rozhodně škoda, že se Soudci Dreddovi nepovedlo ani napodruhé překročit vlastní stín. Drsňáků, co drtí kosti, ale i hlášky přes hledí přilby, není nikdy dost. Přesto se jedna z potenciálně nejvděčnějších comicsových postav historie znovu nezvládla adekvátně etablovat v kinech (skoro dvacet let po slaboučké adaptaci se Sylvesterem Stallonem). Kvalitativně se sice tentokrát zadařilo mnohem líp, alespoň podle spokojených amerických kritiků (77% pozitivních recenzí) a velmi vstřícných diváckých ohlasů. Jenže na tržbách to není vidět.

Relativně levná comicsárna jen za padesát milionů dolarů bohužel podle trailerů nevypadala na velkou filmovou událost o aspoň polovičních rozměrech co Avengers nebo Temný rytíř povstal. A ani 3Dčko filmu nepomohlo k prosazení se v pokladnách, takže do kin přišlo jen pár fanboyů a geeků, kteří za lístky utratili šest milionů dolarů o prvním víkendu. A to je velká slabota, která dává jistotu, že Dredd se příště podívá leda tak v nízkorozpočtovém podání na videotrh. Fňuk.

Ani ostatní tituly nebraly kdovíjaké balíky. Měly ale výhodu v ještě nižších nákladech na rozpočty. Nejlíp se nakonec vedlo guerillovému policejnímu drámu Patrola aka End of Watch, které to dotáhlo na třináct mega za víkend. Stálo přitom jen sedmičku. Novinka specialisty přes policejní thrillery Davida Ayera (Street Kings, Harsh Times) vypadá z trailerů na slušný náhul a odpovídají tomu i nadšené reakce. Černý kůň podzimu si na sebe už teď víceméně vydělal, čímž se jen pečetí jistota, že film vstoupí za měsíc i do českých kin.

Těsné stříbro (taky třináctimilionové výnosy, jen z více kin než u Patroly) patří hororu House at the End of the Street. Ten je podle všeho úplně tuctovou strašidelnou břečkou, jakých bohužel vidíme několik do roka - jen v téhle vřeští Jennifer Lawrence z Hunger Games v oplém tílku. A to mladému diváctvu stačí. Bohužel. I tenhle film sice uvedla nezávislá distribučka s nepříliš kolosálními zisky, jenže i v jeho prospěch jasně mluví mrzký rozpočet – jen desetimilionový.

Těsně pod třináctimilionovou hranicí se uvedlo baseballové drama Trouble with the Curve, ve kterém Clint Eastwood kývl (navzdory slibům) na ještě jednu hereckou štaci. Vedle krásné Amy Adams a Justina Timberlakea si střihl obstarožního baseballového skauta. Film okolo něj je ale podle dostupných ohlasů hrozně předvídatelnou selankou. Další Moneyball nebo dej bože Gran Torino se nekoná.

Na čtvrtém místě se s devíti miliony udržel Hledá se Nemo v obnovené premiéře. Brutální sešup zažila pětka Resident Evil, která spadla o 68% až na páté místo. Že by to s tím šestým dílem nebylo tak horké? Tolik štěstí mít asi nebudeme, protože tenhle 3D brak má na kontě už teď 136 milionů celosvětově. Co by za to dal právě takový Dredd…

Za drsným comicsovým soudcem se do žebříčku ještě vešel opus Paula Thomase Andersona The Master s pěti miliony za uplynulý víkend, a pak ještě hororová Kletba z temnot, povedená retrogangsterka Země bez zákona (recenzi chystáme na dnes večer) a animák Norman a duchové.

Kompletní žebříček tržeb zde.

Za týden se bude chodit na animák Hotel Transylvania, ženské melodrama Won´t Back Down, hudební oddychovku s Annou Kendrick Pitch Perfect aka Ladíme… a snad i na adorované sci-fi Looper s Brucem Willisem a Josephem Gordonem-Levittem. Na to se těšíme obzvlášť.