A co se týče druhého jmenovaného filmu v článku (To jen vítr od Bence Fiegaufa), jde o mimořádný zážitek, který mi přivodil značnou depresi. Famózní záležitost a jeden z nejlepších karlovarských filmů. Ještě doporučuji jihokorejské anime Král čuňat s tématem školní šikany. Tohle už se mnou docela hodně zamávalo. Kam se hrabe Klass...
236333
A co se týče druhého jmenovaného filmu v článku (To jen vítr od Bence Fiegaufa), jde o mimořádný zážitek, který mi přivodil značnou depresi. Famózní záležitost a jeden z nejlepších karlovarských filmů. Ještě doporučuji jihokorejské anime Král čuňat s tématem školní šikany. Tohle už se mnou docela hodně zamávalo. Kam se hrabe Klass...
Asi budu znít hodně kacířsky, ale osobně považuji slovenské filmy 60. let za mnohem lepší a zajímavější než ty české (při vší úctě k Formanovi, Menzelovi, Němcovi a dalším). PSlunko v sieti jsem poprvé viděl v televizi v rámci cyklu Zlatá šedesátá a ten film na mě zapůsobil natolik, že jsem neváhal a postupně si opatřil všech dvacet filmů z tohoto období, které na DVD vydal Slovenský filmový ústav. Až na pár výjimek (Bielikův Majster kat mi příliš nesedl) se jedná o filmy, které strčí do kapsy vše, co dnes vzniká jak v Česku, tak na Slovensku.
Štefan Uher patřil v 60. letech k nejvýznamnějším filmařům (neztratil se ani za normalizace - viz Keby som mal pušku, Kosenie jastrabej lúky a Pásla kone na betóne) a Civalovi (ale nejen jemu) z jeho tvorby bez debat doporučuji Organ a Tri dcéry, které se velmi kriticky ohlížejí do dob minulých (klerofašistický Slovenský štát a padesátá léta), přičemž oba filmy mají silné baladické příběhy, které by tě, Civale, stoprocentně oslovily. Pokud máš rád experimenty, určitě zhlédni oba celovečerní filmy Ela Havetty Slávnosť v botanickej záhradě a Ľalie poľné. Druhý jmenovaný byl sice natočen v roce 1972, ale svou poetikou a formou patří jednoznačně do 60. let.
Každopádně na té sbírce je vidět, jak si Slováci svých klasických filmů váží. Slovenský filmový ústav si v tomto ohledu zaslouží velké poděkování za tu neuvěřitelnou péči. U nás takhle reprezentativní kolekce želbohu nikdy nevznikla.
236331
Asi budu znít hodně kacířsky, ale osobně považuji slovenské filmy 60. let za mnohem lepší a zajímavější než ty české (při vší úctě k Formanovi, Menzelovi, Němcovi a dalším). PSlunko v sieti jsem poprvé viděl v televizi v rámci cyklu Zlatá šedesátá a ten film na mě zapůsobil natolik, že jsem neváhal a postupně si opatřil všech dvacet filmů z tohoto období, které na DVD vydal Slovenský filmový ústav. Až na pár výjimek (Bielikův Majster kat mi příliš nesedl) se jedná o filmy, které strčí do kapsy vše, co dnes vzniká jak v Česku, tak na Slovensku.
Štefan Uher patřil v 60. letech k nejvýznamnějším filmařům (neztratil se ani za normalizace - viz Keby som mal pušku, Kosenie jastrabej lúky a Pásla kone na betóne) a Civalovi (ale nejen jemu) z jeho tvorby bez debat doporučuji Organ a Tri dcéry, které se velmi kriticky ohlížejí do dob minulých (klerofašistický Slovenský štát a padesátá léta), přičemž oba filmy mají silné baladické příběhy, které by tě, Civale, stoprocentně oslovily. Pokud máš rád experimenty, určitě zhlédni oba celovečerní filmy Ela Havetty Slávnosť v botanickej záhradě a Ľalie poľné. Druhý jmenovaný byl sice natočen v roce 1972, ale svou poetikou a formou patří jednoznačně do 60. let.
Každopádně na té sbírce je vidět, jak si Slováci svých klasických filmů váží. Slovenský filmový ústav si v tomto ohledu zaslouží velké poděkování za tu neuvěřitelnou péči. U nás takhle reprezentativní kolekce želbohu nikdy nevznikla.