V Americe jde o populární seriál, u nás o něm nikdo neslyšel. Zámořský trh je ale přece jen o něco důležitější, producent Jerry Bruckheimer proto vsadil nemalé peníze na to, že se z Lone Rangera vyklube další hit podobný Pirátům z Karibiku. Jenže film pod režijním dohledem Gorea Verbinskiho měl od začátku problémy. Několikrát se přepisovalo a hlavně: Disney na rozdíl od slavného producenta Verbinskimu nechtěl jen tak šoupnout čtvrtmiliardový rozpočet.

Proč? Verbinksi sice umí s penězmi čarovat jako málokdo (jen si srovnejte jakýkoliv díl trilogie Pirátů z Karibiku s Marshallovou čtyřkou), u Disneyho už ale tohoto režiséra trochu znají a vědí moc dobře, že rozpočty pravidelně překračuje. Čtvrt miliardy dolarů není málo a z představy, že by takovou sumu mohl Verbinski překročit, se asi nemalé části vedení studia ježily chlupy na zádech. Na konec se rozpočet o padesát milionů přece jen snížil, Disneymu to ale podle všeho nepomohlo.

Hollywoodem se totiž začaly šířit zprávy o tom, že Verbinski nejen překročil rozpočet nový i starý, a tedy že už je dávno za dvěma sty padesáti miliony, ale navíc má natáčení několikadenní zpoždění, které by se mohlo protáhnout dokonce o několik týdnů. Prsty v tom má třeba fakt, že Verbinski místo využívání historických kulis a rekvizit nechal vybudovat jejich repliky (a když pak místo původní lokomotivy necháte postavit novou, ono se to prodraží, co si budeme povídat). Natáčecí plán narušilo špatné počasí, navíc se maká na poušti, což je samo o sobě peklo. Zdá se, že to Lone Ranger nemá jednoduché.

Problém je, že se Disney v posledních měsících několikrát spálil, v čemž měl prsty především ten maličký projekt s názvem John Carter. Studio už si podobné šílenosti nemůže dovolit a zprávy o tom, že Verbinski nestíhá a ještě k tomu vyčerpal finanční rezervy, asi pohlavárům nedělají dobře od žaludku.

Nejsou ale jediní, kdo se děsí vlastních rozpracovaných projektů. U Paramountu nedávno odkývali přetáčky a dodatečnou stereokonverzi druhého G.I. Joe, což vyvolalo spekulace o tom, jestli vůbec původní sestřih za něco stál. To samé studio navíc chystá dotáčky Pittova World War Z, což je možná ještě větší průšvih. Podle zákulisních drbů totiž stojí celá druhá polovina za starou belu a po zhlédnutí Promethea asi všichni souhlasí s tím, že přivolat na přepis scénáře zrovna Damona Lindelofa není úplně dobrý nápad. V Hollywoodu se teď objevuje jeden průšvih za druhým. Pravda, na rozdíl od paramounťáckých projektů to v případě Lone Rangera nemusí nic znamenat. Verbinski jen tak nezklame. A pokud ano, čtvrtmiliardový projekt s Deppem v hlavní roli a s potenciálem v rozjetí nové série a frančízy není zrovna dobrý adept na první pokus.