Podzimní seriálová sezóna je v plném proudu a tak vám nabízíme názory na druhou čtveřici novinek, které jsme vyzkoušeli.

Čtěte také: PRVNÍ VÁRKA SERIÁLOVÝCH NOVINEK

New Girl
Zooey Deschanel je asi to nejsladší stvoření, které poslední léta okupovalo kinosály. Její ústup na televizní obrazovku byl tedy celkem nečekaný, po pár dílech New Girl se ale dá říct, že vlastně pochopitelný. Černovlasý diblík se totiž vyloženě našel v roli ztřeštěné Jess, která se po rozchodu s přítelem ocitá bez střechy nad hlavou. Řešení? Kdo by čekal klasické hledání spolubydlící, je mimo, jelikož Jess rovnýma nohama skočí mezi tři chlapy. Coach Schmidt a Nick z ní zprvu nejsou moc nadšení. Po chvíli jim ale dojde, že ženská v bytě nemusí být úplně k zahození. A že zrovna k téhle začali tíhnout víc, než by kdy čekali.

New Girl je novinka od Foxů, kde na komediální seriály obvykle příliš nesázejí. S tímhle ale úplně vedle nešlápli, ačkoliv mezi letošní konkurencí vyniká především proto, že skoro žádná pořádná není. Celý koncept tu samozřejmě stojí na tom, že si tři chlapi utahují z pološílené Jess, která se posléze ukazuje být docela rozumnou osobou a tahá je z jejich průšvihů. Takhle to nejspíš bude dokolečka v každém díle, záleží tedy na tom, jak vám sedne specifický styl humoru, se kterým New Girl operuje. Není to nic neotřelého nebo příliš odvážného, ale kombinace hláškovací klasiky a pár lepších momentů (Hříšný tanec, Douchebag jar) žene seriál k solidnímu průměru, jenž si s přibývajícími díly drží laťku oddechové podívané. Žádná povinnost, urazí vás to ale těžko. (KarelR)

6/10

How to Be a Gentleman
A teď trochu ze smutnějšího soudku. How to Be a Gentleman od začátku vypadalo jako pásová výroba CBS, kde už dlouho sází spíš na levné a jednoduché věci v naději, že se tvůrci trefí do černého. Inu, tentokrát se nezadařilo a novinka Davida Hornsbyho byla odpískána po dvou epizodách. V těch jste se mohli setkat se staromódním džentlmenem Andrewem (sám Hornsby, známý jako Rickety Cricket z It’s Always Sunny in Philadelphia), který byl nucen překopat svůj vznosný novinový sloupek do modernějšího maglajzu, aby k němu přilákal širší čtenářskou obec. Elegán, neznalý divočejšího života, měl s tímhle úkolem nemalé problémy. Nakonec ho ale spasilo nové přátelství s majitelem tělocvičny Bertem (Kevin Dillon z Vincentova světa), od kterého se začal učit mužnějšímu způsobu života.

Jak vám asi vyplynulo ze zápletky, How to Be a Gentleman je něco jako spin-off Jak jsem poznal vaši matku. Až na to, že je tu Barney rozseknutý na dvě postavy. Už to je v podstatě idiotský nápad, kterému bohužel nepřidává ani mrzká realizace. Hlavní hrdina není sympatický ani vtipný, vedlejší postavy jakbysmet (Mary Lynn Rajskub se do sitcomu prostě nehodí), a všechno tak z části zachraňuje jen občasné zjevení Dillona. Ten ale nemá materiál ani prostor na to, abyste v něm neviděli pouze osekaného Johnnyho „Dramu“ Chase. A celý seriál tak od pilotu směřuje do škatulky „zbytečná otravná nuda“. Je potom docela smutné najít na režisérské sesli Pamelu Fryman, která odtáhla tucty dobrých dílů „Matky“, a rychlé zrušení How to Be a Gentleman (bude 8 dílů a dovysílají se v sobotu) tudíž není ničím jiným než rozumným krokem. Na tyhle výdaje u CBS nebudou vzpomínat moc rádi. (KarelR)

4/10

American Horror Story
Rozhodně nejbizarnější seriálová novinka (nejen) letošního podzimu. Přitom to na první pohled vypadá tak průhledně – rodina (muž, žena, dospívající dcera) postižená krizí (potrat, nevěra) se přestěhuje z Bostonu na západní pobřeží, aby se tam oklepala z problémů. Jak jinak, nový dům má záhadnou minulost, záhadné sousedy a záhadné úkazy. Váš předpoklad, že se stanice FX snaží konkurovat AMC s jeho úspěšným loňským hororovým tažením, akorát namísto zombieárny vsadila na duchařinu, brzy vezmou za své. Tak předvídatelné to nebude. Mongoloidní dítě varující před smrtí je jen začátek. Bude následovat lidožravý hnusák ve sklepě, sadomaso kostým na půdě (kdy si jej někdo navleče, nebo prostě sám ožije a půjde rozdmýchat manželčino vyhaslé libido?), zohavený zevloun za plotem nebo služebná, kterou manželka vidí jako jednookou stařenu a manžel jako ultrasexy pornokočku v podvazcích?

Ano, David Lynch si zuřivě píše poznámky. Navíc podobně ujetá je i struktura vyprávění. Mezi scénami se přeskakují velké časové úseky a tvůrci nás bez varování a bez televizního natahování vrhají do zcela nových situací, v nichž se postavy oproti předchozím minutám výrazně změnily. Doslovnost a přehlednost se tu rozhodně nenosí. Pilotní díl vypadá, jako by měl původně 90 minut a produkce jej z nějakého důvodu sestříhala na 50. Díky tomu je ale nahuštěný a vyvolává v divákovi zmatený pocit. Pokud je to záměr a v následujících částech se bude těžit z té „skokové dějové“ struktury i divákovy touhy vědět, co to všechno ksakru znamená, tak se těšíme. Když se navíc zlepší režie strašidelných scén a výstavba napětí, bude AHS dokonalost. Konec konců, tvůrci jsou osvědčení – námět, produkci i režii obstarali Ryan Murphy a Brad Falchuk, otcové Nip/Tuck a Glee. I obsazení si sehnali parádní – manžele hrají Dylan McDermott (naposledy Dark Blue) a Connie Britton (Všichni starostovi muži, 24 hodin), dceru mnohem mladší a hezčí Veřina sestra Taissa Farmiga, sousedku dvojnásobná držitelka Oscara Jessica Lange. Pro hororové fanoušky povinnost. (duro)

7/10

Homeland
Damian Lewis je Ir jako poleno, s pohledem tak hypnotizujícím, že ho do smrti z hlavy neodmažete. Kdo viděl Bratrstvo neohrožených nebo tak trochu jiný policejní seriál Na doživotí (Life), ten moc dobře ví o čem mluvím. A teď je Lewis středobodem seriálu Homeland, ve kterém se coby válečný hrdina Nicholas Brody vrací po osmi letech v zajetí z afgánských sklepení. Zatímco média ho oslavují a manželka rozpačitě přijímá fakt, že už nemůže spát s jeho nejlepším kamarádem, analytička CIA Carrie ho má okamžitě v merku, protože náznaky z jejích rešerší poukazují na to, že by Brody mohl být tikající bombou, špiclem, kterému vypláchli mozek a poslali ho domů. Kapku nelegální napíchnutí jeho domu á la Big Brother je otázkou minuty, ale je to opravdu potřeba. Během pilotního dílu divák zjišťuje, že Carrie je tak trochu zbrklá, polyká nadstandardně barevné prášky a ruku nad ní neudrží ani její vysoce postavený guru ze CIA (vousatý Mandy Patinkin úspěšně emulující klasické rádcovské role Briana Coxe). Karty jsou rozdány na všechny strany a paranoia se pozvolna mění v jistotu, když flashbacky usvědčí Brodyho z křivé výpovědi. Co všechno tenhle zrzek skrývá?

Homeland profituje stejným dílem z konspirační zápletky, servírované v duchu dobrodružství Jacka Bauera, a z velmi kvalitního hereckého obsazení. Všichni herci dokonale sednou do představy, kterou si o jejich postavách během několika minut uděláte. Lewis jako úlisný profík, za jehož skelným pohledem se vždy skrývá něco víc, Patinkin jako moudrý, ale přísný učitel a Claire Danes jako anorektická, přepracovaná, ale obětavá agentka, jejíž křehký zevnějšek doslova klame tělem. Je lehké tenhle seriál vynášet do nebes po prvním díle, protože tu všechno zapadá do sebe a charaktery nejsou ploché, ale o to těžší je odhadovat další vývoj. Čeká nás akční inferno jako ve Čtyřiadvacítce, nebo se tu bude víc mluvit, aby nikdo zbytečně nebodal do vosího hnízda? Vzhledem k tomu, že seriál se vysílá na Showtime, což je kabelovka zodpovědná za Dextera, můžeme očekávat spíš tlačení na pilu. Srovnání s Jackem Bauerem není samoúčelné. Producenti téhle pecky mají prsty ve většině sezón Čtyřiadvacítky (hlavně tedy ve třetí a čtvrté), přitáhli s sebou i skladatele Seana Calleryho, takže příbuznost nejen uvidíte, ale taky uslyšíte. (imf)

8/10

Zaujalo vás letos něco, co jsme neprobrali? Dejte o tom vědět v diskuzi!