Filmové adaptace počítačových her nemají příliš dobrou pověst. Tenhle subžánr je plný nevydařených béček, a stále se čeká na ten jeden průlomový film, které mu vyhraje respekt kritiků i pozornost širší divácké obce. Může vzejít od velkého studia, které není nuceno respektovat předlohu? Včerejší odchod Davida O. Russella od Uncharted (prý hru překopal natolik, že to v Sony neunesli) naznačuje, že to možné je. Mnohem jistější cestou by ale bylo, kdyby si nějaká herní společnost založila filmovou pobočku a...

... tady vstupuje do hry splněný sen všech pařanů: Ubisoft Motion Pictures. Od ledna operující firma má totiž na starost jedinou věc. Brát nejslavnější herní značky Ubisoftu a připravovat je pro zadaptování do velkolepých filmových událostí. V podstatě tedy jde o to, že si budou v UMP dlouho lámat hlavu s tím, jak něco věrně a smysluplně převést na plátno. A když na to přijdou, nabídnout projekt etablovanému hollywoodskému studiu, se kterým ho v úzké spolupráci zrealizují.

Styl práce by tudíž měl být podobný tomu, jaký se praktikuje u Marvel Studios (tam se ale točí na vlastní pěst a velké studio pomáhá až s distribucí). Což v každém případě znamená, že by pár her mohlo dostat rovnou šanci na film. O které půjde? Prvními úspěšnými značkami, jež si UMP vzalo do parády, jsou Assassin's Creed, Splinter Cell a Ghost Recon. Renesanční boj templářů a assasínů, špionské pobíhání ve stínech a futuristická válečná řežba by tak mohly být prvními vlaštovkami, jež by herním adaptacím připravily lepší budoucnost. Ta je samozřejmě ještě pěkných pár let daleko. Už teď si ale Ubisoft zaslouží pochvalu za to, že konečně udělal krok správným směrem.