Když před nějakým rokem a půl Gareth Edwards bral do ruky poloprofesionální digitální kameru a s naprosto minimálním množstvím lidí ve štábu vyrazil do terénu točit bez povolení postapokalyptický film, asi ještě netušil, co ho čeká. Dneska už všichni víme, že ho nízkorozpočtový nezávislák Monstra dostal k režii Godzilly a že film sám o sobě vůbec není špatný.

Pravda, monster jako takových si v něm člověk moc neužil, na ty jednoduše nebyly peníze, přesto dokáže finální scéna spolu s následující pointou vyrazit dech. A putování jednoho páru napříč infikovanou zónou Mexika funguje, ačkoliv toho hrdinové moc nenapovídají. Ten film má výbornou atmosféru, kterou mu můžou závidět i podstatně (ale opravdu podstatně) dražší produkce.

Při naprosto minimálním rozpočtu (mluví se o nějakých osmi stech tisících dolarů) si na sebe Monstra samozřejmě vydělala a tak není divu, že už se začíná chystat dvojka, kterou teď producenti prodávají v Cannes. Opravdu se to dalo čekat, protože ona infikovaná zóna plná světélkujících monster může být podkladem pro nespočet jiných lidských příběhů.

Dvojka Monster by měla být o učiteli, který tu hledá svého ztraceného bratra. Nic dalšího o příběhu nevíme a vlastně to ani není potřeba.

Edwars už ale logicky režírovat nebude, i když má na Monstra dohlížet jako producent. Na režijní sesli se usadí dvojice Brent Bonacorso (naprosto neznámý člověk, který natočil akorát dva kraťasy) a Jesse Atlas (také neznámá duše, která točila jen filmy o filmech jako Saw nebo Punisher). Ano, v Hollywoodu dneska dostává šanci téměř každý. Bonacorso a Atlas na svůj debut dostanou pět milionů a pokud se bude točit v podobných podmínkách, jako v případě jedničky, mohlo by to znamenat trochu větší množství blízkých setkání třetího druhu.