Tak ještě jeden nový formát! A fakt už poslední v jiné než textové formě. Nabízíme pilotní díl z plánované série rozhovorů s muži i ženštinami, kteří formují současnou podobu (nejen) české kinematografie. Na pohovku v kavárně v Londýnské si plánujeme zvát režiséry, herce, filmové kritiky, producenty, distributory ale i třeba zajímavé filmové fanoušky a zpovídat je. Jednou za měsíc, o filmu trochu hlouběji, než se dá stihnout v MZ Live nebo recenzi.

Teaser

Na start jsme si samozřejmě museli pozvat muže, kteří se zrovna nesou na vlnách (vlnkách?) české mediální slávy. Dva čerství laureáti Českých lvů se uvelebili na pohovce a čile odpovídali na naše otázky: Radim Špaček byl před měsícem oceněn za režii Pout, ve své filmografii má ale i experiment Mladí muži poznávají svět, několik dokumentů, edukativně-rozvernou televizní sérii Etiketa nebo práci na seriálu Letiště. Právě na něm dělal s producentem Vráťou Šlajerem, který si odnesl z Lucerny Lva za nejlepší film roku, rovněž díky Poutům. Za sebou má třeba chválené snímky Sentiment a Kdopak by se vlka bál, sympatický dokument Auto*Mat nebo artovky Smradi, Silný kafe a Žralok v hlavě. Právě připravuje thriller Vendeta, který by mohl rozčeřit vody českého žánrového filmu.

Oba pány jsme se Shushikou zpovídali zhruba hodinku, během které došlo samozřejmě na České i Plyšové lvy, natáčení Pout, nástrahy práce režiséra a řeholi producentů, ale probrali jsme i význam filmových cen celkově nebo stahování. Jeli jsme poprvé – „pilotně“ – takže víme o nevychytanosti některých aspektů a prosíme nenápadně o shovívavost. Techniku, stopáž i slovní přestřelky budeme pilně ladit do budoucna, než se tak stane, koukejte nám napsat, co si o celém projektu myslíte, jak se vám zamlouvá a jestli stojíte o další díly. My je sice nejspíš natočíme tak jako tak, i kdybyste nás poslali do háje :), ale za každou zpětnou vazbu samozřejmě budeme vděční. Klidně i s nástřelem originálnějšího názvu pro startující rubriku…

1. část nejen o Českých lvech - „Kdo dělá filmy pro ceny, je chudák“

2. část nejen o natáčení thrilleru Pouta - „Mohli jsme natočit výraznej evropskej film, ale nestihli jsme to“

3. část nejen o režijním rukopisu a násilí ve filmu - „Natáčet film je jako fárat do dolů“

4. část nejen o recenzích a o rozdílech mezi televizí a filmem - „V televizi často vznikaj lepší věci, než který jdou do kin“

5. část nejen o stahování filmů - „Ulož.to mě trošku sere“