Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Televizní Tipy 11.4. - 17.4. 2011

příspěvky 1 - 15 Napsat příspěvek

liuk

H20 zkus, ale ber ohled na to, že jsem velkej Halloweenovskej fanda. Každopádně tohle mi připadalo jako ta správná cesta. U Vřískotu mám prostě pocit, že to bylo moc násilné a že se najednou Craven s Williamsonem rozhodli, že TEĎ to celé ukončí. I ta Rodriguezovsko-Williamsonovská Fakulta fungovala v téhle rovině elegantněji.

Samozřejmě na to má taky ohled fakt, že jsem Vřískot viděl celkem pozdě, nebo ne pozdě, ale ty starší série, z jejichž pravidel si dělá legraci a na kterých se veze, jsem měl nakoukaný a ta oslavovaná hra a chytrost na mě nefungovala, protože jsem jí dávno prokouknul. Ale to je úděl hororových geeků.

Ale jednoduše chápu, proč to běžný divák nebo běžný hororový fanda bere jako zásadní film. Jen budu do posledního dechu bojovat za to, že by si měl člověk nakoukat i ty věci okolo a pak teprve tomu stavět pomník.

Jinak všechny fandy asi uklidním tím, že recenzi na čtyřku psát nebudu :)
198940
H20 zkus, ale ber ohled na to, že jsem velkej Halloweenovskej fanda. Každopádně tohle mi připadalo jako ta správná cesta. U Vřískotu mám prostě pocit, že to bylo moc násilné a že se najednou Craven s Williamsonem rozhodli, že TEĎ to celé ukončí. I ta Rodriguezovsko-Williamsonovská Fakulta fungovala v téhle rovině elegantněji. Samozřejmě na to má taky ohled fakt, že jsem Vřískot viděl celkem pozdě, nebo ne pozdě, ale ty starší série, z jejichž pravidel si dělá legraci a na kterých se veze, jsem měl nakoukaný a ta oslavovaná hra a chytrost na mě nefungovala, protože jsem jí dávno prokouknul. Ale to je úděl hororových geeků. Ale jednoduše chápu, proč to běžný divák nebo běžný hororový fanda bere jako zásadní film. Jen budu do posledního dechu bojovat za to, že by si měl člověk nakoukat i ty věci okolo a pak teprve tomu stavět pomník. Jinak všechny fandy asi uklidním tím, že recenzi na čtyřku psát nebudu :)
liuk
0 0
reagovat

MrHlad

Tak já si třeba nemyslím, že si dělá z toho jen legraci. A i kdyby jo, tak zároveň funguje nejen jako parodie/pocta, tak jako samostatný slasher. On byl Vřískot snad můj první slasher, co jsem viděl, a bavil mě jako horor hrozně, žádné narážky jsem tam tehdy ani neviděl. A to se taky cení. Podle mě je tam ta uvědomělost jen jako bonus, ale ten film zas tak úplně nedefinuje.
S tím studiovým systémem, já ti nevím. Když se podíváš na ty osmdesátá léta, tak všechny ty slashery točících kolem významných dnů, byly natočeny zavedenými studii, většinou to nebyly žádné nezávisláky, i když i těch se najde dost. Ale nejsou to ty, na které Vřískot odkazuje.
A taky se jde bavit o tom, jak moc je v tomhle rýpání do pravidel žánru a přepáleně sečtělých postavách na vině Vřískot a jak celá 90. léta ve filmu, kdy se tohle začalo dít masově i v ostatních žánrech. Ale jak mluvíš o Sleepaway Campu, tak myslím ve třetím díle je tahle vřískotovost už taky - lidi vytáhnou z jezera hokejovou masku a zároveň víš, že je Sobota 14. :)
H20 jsem neviděl.
198934
Tak já si třeba nemyslím, že si dělá z toho jen legraci. A i kdyby jo, tak zároveň funguje nejen jako parodie/pocta, tak jako samostatný slasher. On byl Vřískot snad můj první slasher, co jsem viděl, a bavil mě jako horor hrozně, žádné narážky jsem tam tehdy ani neviděl. A to se taky cení. Podle mě je tam ta uvědomělost jen jako bonus, ale ten film zas tak úplně nedefinuje. S tím studiovým systémem, já ti nevím. Když se podíváš na ty osmdesátá léta, tak všechny ty slashery točících kolem významných dnů, byly natočeny zavedenými studii, většinou to nebyly žádné nezávisláky, i když i těch se najde dost. Ale nejsou to ty, na které Vřískot odkazuje. A taky se jde bavit o tom, jak moc je v tomhle rýpání do pravidel žánru a přepáleně sečtělých postavách na vině Vřískot a jak celá 90. léta ve filmu, kdy se tohle začalo dít masově i v ostatních žánrech. Ale jak mluvíš o Sleepaway Campu, tak myslím ve třetím díle je tahle vřískotovost už taky - lidi vytáhnou z jezera hokejovou masku a zároveň víš, že je Sobota 14. :) H20 jsem neviděl.
MrHlad
0 0
reagovat

liuk

Tohle beru, ale pro mě osobně byl slasher právě vždycky ten nezastavitelný magor. Žádná detektivka, jen čistá práce s mačetou a - a to především - ta campová atmosféra. Brak, malý rozpočet, kvalita hereček se posuzovala podle toho, jestli něco ukázala a nebo ne, násilí a fanboyovství. Vřískot si z toho dělal nepokrytě legraci, OK, v pořádku, nemám s tím problém, ale zabil tím právě tu brakovost, kterou já (a nejen já) mám na starých slasherech rád.

Když se člověk podívá, co vzniklo potom ze Vřískotu, je to smutné. Tajemná legenda, Valentine, Tajemství loňského léta... ty filmy už jsou produkty klasického studiového systému, který okleštil tvůrce, kterým pár let před tím stačila parta kamarádů, kýbl umělé krve a soused, co má dva metry a figuru dřevorubce. A od toho byl už jen krok k tomu, že se začaly točit klipové věci jako jsou remaky od Platinum Dunes. Dnešní generace musí kvůli Vřískotu vyrůstat na vykastrovaných slasherech a přitom by věci jako Sleepaway Camp nevydýchala. Tohle mi vadí. Nechci aby to znělo pateticky, ale pokud měly slashery někdy duši, Vřískot jim jí vzal.

U H20 ta evoluce, ke které tak jako tak dojít muselo, o tom žádná, působí mnohem přirozeněji. Na jedné straně byl Williamson se svým vřískotovským přístupem, na druhé Steve Miner, který pomáhal pravidla patnáct let před tím tvořit. Společně natočili film, kde si z těch pravidel dokázali dělat legraci a hráli si s nimi (scéna na záchodech, vývoj postavy, kterou hrál LL Cool J), zároveň však nikdy nepřekročil hranici, kdy by si z nich bez ostychu utahoval. Měl respekt. Ale to už málokdo ocení, protože to přišlo po Vřískotu, který tu evoluci udělal extrémně násilným způsobem.
198912
Tohle beru, ale pro mě osobně byl slasher právě vždycky ten nezastavitelný magor. Žádná detektivka, jen čistá práce s mačetou a - a to především - ta campová atmosféra. Brak, malý rozpočet, kvalita hereček se posuzovala podle toho, jestli něco ukázala a nebo ne, násilí a fanboyovství. Vřískot si z toho dělal nepokrytě legraci, OK, v pořádku, nemám s tím problém, ale zabil tím právě tu brakovost, kterou já (a nejen já) mám na starých slasherech rád. Když se člověk podívá, co vzniklo potom ze Vřískotu, je to smutné. Tajemná legenda, Valentine, Tajemství loňského léta... ty filmy už jsou produkty klasického studiového systému, který okleštil tvůrce, kterým pár let před tím stačila parta kamarádů, kýbl umělé krve a soused, co má dva metry a figuru dřevorubce. A od toho byl už jen krok k tomu, že se začaly točit klipové věci jako jsou remaky od Platinum Dunes. Dnešní generace musí kvůli Vřískotu vyrůstat na vykastrovaných slasherech a přitom by věci jako Sleepaway Camp nevydýchala. Tohle mi vadí. Nechci aby to znělo pateticky, ale pokud měly slashery někdy duši, Vřískot jim jí vzal. U H20 ta evoluce, ke které tak jako tak dojít muselo, o tom žádná, působí mnohem přirozeněji. Na jedné straně byl Williamson se svým vřískotovským přístupem, na druhé Steve Miner, který pomáhal pravidla patnáct let před tím tvořit. Společně natočili film, kde si z těch pravidel dokázali dělat legraci a hráli si s nimi (scéna na záchodech, vývoj postavy, kterou hrál LL Cool J), zároveň však nikdy nepřekročil hranici, kdy by si z nich bez ostychu utahoval. Měl respekt. Ale to už málokdo ocení, protože to přišlo po Vřískotu, který tu evoluci udělal extrémně násilným způsobem.
liuk
0 0
reagovat

Mr. Hlad

Stale rozpravas o tom ako Vreskot zabil zaner, ale ked uz pristupim na tvoju hru a povedzme, ze Vreskot vytvoritl vlnu urciteho druhu slasheru, ktory sa ti nepacil, tak to uz ale nie je chyba Vreskotu, ale ludi. Ludia urcuju poptavku a reagovali na Vreskot, lebo sa im pacil cely koncept. Vdaka Vreskotu sa nijak vyvoj ostatnych druhov hororu nezastavil, . On bol skor injekcia adrenalinu do srdca hororu ako takeho. Pred nim iba pomaly zomieral(aspon teda v tej velkej studiovej forme). Vreskot dal ludom iba urcitu upgradovanu variantu, ktoru oni sami rozhodli, ze chcu vidiet a chcu na nu chodit. Ludia ti zabili ten tvoj urcity druh slasheru. Nie Vreskot. Inak H20 je vyborny film, s tym suhlasim.
198892
Stale rozpravas o tom ako Vreskot zabil zaner, ale ked uz pristupim na tvoju hru a povedzme, ze Vreskot vytvoritl vlnu urciteho druhu slasheru, ktory sa ti nepacil, tak to uz ale nie je chyba Vreskotu, ale ludi. Ludia urcuju poptavku a reagovali na Vreskot, lebo sa im pacil cely koncept. Vdaka Vreskotu sa nijak vyvoj ostatnych druhov hororu nezastavil, . On bol skor injekcia adrenalinu do srdca hororu ako takeho. Pred nim iba pomaly zomieral(aspon teda v tej velkej studiovej forme). Vreskot dal ludom iba urcitu upgradovanu variantu, ktoru oni sami rozhodli, ze chcu vidiet a chcu na nu chodit. Ludia ti zabili ten tvoj urcity druh slasheru. Nie Vreskot. Inak H20 je vyborny film, s tym suhlasim.
Mr. Hlad
0 0
reagovat
Hlad
Jak v čem. Pokud přistoupíme na to, že slasher je pokračovatel gialla v amerických filmech, jak o tom mluví i režiséři prvních amerických slasherů, tak je Vřískot mnohem větší slasher než většina předchozích. Jednoduše protože dal do popředí i významnou detektivní zápletku. A není to tedy jen to hádání vraha divákem jako v Prom Night, ale i hlavní postavy se v tom angažují s dost velkou zapáleností. Jak v giallu.
A srovnávat to s těmi Pátky 13. nebo Burning nejde vůbec, protože tam to ty postavy ani nemají šanci nijak vykoumat, protože je vrah netečný cvok. Zato ve Vřiskotu i v giallech je to většinou osobní. :)
K tomu použil stereotypní teenagery z těch původních slasherů, kteří se chovají dost jako oni, a vznikl slasher, který novátorsky vychází z kořenů. A to bych rozhodně nenazval zabitím. :)
198798
Hlad Jak v čem. Pokud přistoupíme na to, že slasher je pokračovatel gialla v amerických filmech, jak o tom mluví i režiséři prvních amerických slasherů, tak je Vřískot mnohem větší slasher než většina předchozích. Jednoduše protože dal do popředí i významnou detektivní zápletku. A není to tedy jen to hádání vraha divákem jako v Prom Night, ale i hlavní postavy se v tom angažují s dost velkou zapáleností. Jak v giallu. A srovnávat to s těmi Pátky 13. nebo Burning nejde vůbec, protože tam to ty postavy ani nemají šanci nijak vykoumat, protože je vrah netečný cvok. Zato ve Vřiskotu i v giallech je to většinou osobní. :) K tomu použil stereotypní teenagery z těch původních slasherů, kteří se chovají dost jako oni, a vznikl slasher, který novátorsky vychází z kořenů. A to bych rozhodně nenazval zabitím. :)
0 0
reagovat
Hlade, tentokrat se te nezastanu... H20 je tva iracionalni uchylka 8)
198797
Hlade, tentokrat se te nezastanu... H20 je tva iracionalni uchylka *8)*
0 0
reagovat

Hlad

No vidis. sam si to teraz priznal, ze Vreskot je ovela vyznamnejsi, lebo zaner hororu niekam posunul (to ze sa ti ten posun vobec nepaci je tvoj problem), zatialco sice kvalitny H20 z udania nejakych trendov uplne vysumel.
198796
No vidis. sam si to teraz priznal, ze Vreskot je ovela vyznamnejsi, lebo zaner hororu niekam posunul (to ze sa ti ten posun vobec nepaci je tvoj problem), zatialco sice kvalitny H20 z udania nejakych trendov uplne vysumel.
Hlad
0 0
reagovat

Xtreme

Vřískot slasher nejen že ne "prinavratil" (česky bych to nedokázal tak hezky vystihnout), ale zabil ho a vymočil se na jeho mrtvolu :(
198794
Vřískot slasher nejen že ne "prinavratil" (česky bych to nedokázal tak hezky vystihnout), ale zabil ho a vymočil se na jeho mrtvolu :(
Xtreme
0 0
reagovat
Kdyby mi nevypadla síť, tak mám krásnej monolog o přeceňování Vřískotu (60% a víc ani kdyby na tom závisel osud mého mužství) a o tom, jak je H20 tím pravým krokem v hororové evoluci, na který historie neprávem zvysoka kašle. Teprve tady se Williamson vytáhnul. Stěžujte si u UPC :)

Jinak na dlouhý článek to určitě je a věřím, že bych dost lidí přesvědčil, ale otázka je, jestli se mi ho chce psát.

A nechce. :D
198793
Kdyby mi nevypadla síť, tak mám krásnej monolog o přeceňování Vřískotu (60% a víc ani kdyby na tom závisel osud mého mužství) a o tom, jak je H20 tím pravým krokem v hororové evoluci, na který historie neprávem zvysoka kašle. Teprve tady se Williamson vytáhnul. Stěžujte si u UPC :) Jinak na dlouhý článek to určitě je a věřím, že bych dost lidí přesvědčil, ale otázka je, jestli se mi ho chce psát. A nechce. *:D*
0 0
reagovat

popik

všichni dobře víme, že nej je Evil Dead 2, Campbell a upilovaná brokovnice 8):D
198792
všichni dobře víme, že nej je Evil Dead 2, Campbell a upilovaná brokovnice *8)**:D*
popik
0 0
reagovat
Sorry Hlade, ale to je trochu úlet... ;)
198791
Sorry Hlade, ale to je trochu úlet... *;)*
0 0
reagovat
H20 je fajn, ale historicky dôležitejší ako Vreskot, čo je najdôležitejší horor za posledných cca 30 rokov? No way.
198790
H20 je fajn, ale historicky dôležitejší ako Vreskot, čo je najdôležitejší horor za posledných cca 30 rokov? No way.
0 0
reagovat
Chcelo by to článok, pretože napriek tomu, že Halloween: H20 je skvelý a pre sériu dôležitý film... ako dôležitý horor všeobecne my vôbec nepríde. Napriek tomu, Vreskot mal svoje posolstvo, ktoré splnil a niellen že prinavrátil slasher, ale vytvoril novú modernú vlnu teen hororu, ktorá je to dodnes. Co také dal hororu Halloween: H20?
198789
Chcelo by to článok, pretože napriek tomu, že Halloween: H20 je skvelý a pre sériu dôležitý film... ako dôležitý horor všeobecne my vôbec nepríde. Napriek tomu, Vreskot mal svoje posolstvo, ktoré splnil a niellen že prinavrátil slasher, ale vytvoril novú modernú vlnu teen hororu, ktorá je to dodnes. Co také dal hororu Halloween: H20?
0 0
reagovat
Určitě jo 8)
198786
Určitě jo *8)*
0 0
reagovat

"proč je Halloween: H20 výrazně lepší a historicky důležitější než Vřískot"

No asi nie ;)
198785
No asi nie *;)*
"proč je Halloween: H20 výrazně lepší a historicky důležitější než Vřískot"
0 0
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se