Od některých velkofilmů se dneska dá 3D čekat. Jednoduše proto, že v této technologii producenti i přes sporná čísla z posledních měsíců i nadále vidí zdroj vyšších tržeb (zážitek ale větší být nemusí - zase to potvrzuje Zelený sršeň, u kterého je 3D úplně zbytečné). Ale jsou režiséři, do kterých byste neřekli, že se kdy do natáčení stereoskopických filmů pustí.

Baz Luhrmann mezi ně možná tolik nepatří, protože jeho vizuální styl by ve 3D naopak mohl být ještě o něco zajímavější. Spíš je zvláštní, že se na letošním CES o 3D rozpovídal zrovna v souvislosti se svým dalším projektem: Nová adaptace Velkého Gatsbyho od Francise Scotta Fitzgeralda, ve které by se měli objevit Rebecca Hall, Leonardo DiCaprio a Tobey Maguire, se nezdá jako úplně ideální adept na 3D.

Do Michaela Manna by pak přesun ke stereu neřekl snad nikdo, a to i přes jeho lásku k digitálním technologiím. Jeho dokumentární styl se na to prostě nehodí a "omezení" na 2D mu naopak moc sluší. Přesto Mann návštěvníky největší světové výstavy spotřební elektroniky překvapil: Chce si ve 3D natočit malé konverzační drama. Co tím měl konkrétně na mysli nikdo neví a je dost možné, že jen tak plácnul o něčem, co zatím na papíře neexistuje. Vyplnila by se tím ale vize Jamese Camerona, který před Avatarem tvrdil, že by stereoskopie mohla prospět také filmovým dramatům. Ta by díky třetímu rozměru byla ještě působivější a kupříkladu intimnější.

Režiséři se na konferenci spolu s Oliverem Stonem rozpovídali také o Blu-ray discích. Třeba Mann podotknul, že BD release Posledního Mohykána nebyl schopný úplně ideálně reprodukovat unikátní chemický proces, s nímž kameraman pracoval (je fakt, že přepis je velmi málo kontrastní a má ukrutně nízký jas). A Oliver Stone ví, že se jedná o poslední fyzické médium a doporučuje Blu-ray nakupovat ve velkém. Za padesát let to prý bude ze sběratelského hlediska vzácná záležitost. Má pravdu ten chlapec.