Co teď dělají Michael Mann a jeho oblíbená digitální kamera? Ne, nekrčí se někde v rohu proto, že se z Veřejných nepřátel nestal druhý Nelítostný souboj. Mann následoval kroky Stevena Spielberga nebo Martina Scorseseho a pilně pracuje na dostihovém seriálu Lucky od HBO. Prý šlo o jednu z nejlepších věcí, co mu kdy doputovala na stůl, tenhle menší oddech od velkého plátna ale brzy skončí. Režisér Posledního Mohykána nebo Miami Vice totiž začal vážně zvažovat, jestli se brzy podívá do středověku, anebo znovu mezi mafiány.

Mann se rozpovídal o dvou projektech, kolem kterých se právě točí. A oba znějí hodně slibně. Prvním je Big Tuna, životní příběh gangstera Tonnyho Accarda (toť jeho přezdívka) a jeho následovníka Sama Giancana. V podstatě má sice jít o klasický příběh vzestupu a pádu nejmocnějšího mafiána v okolí (tady to bude Chicago), tyhle velké příběhy ale v Hollywoodu vždycky dostávaly prvotřídní péči. A zrovna Mann patří mezi několik málo režisérů, kteří v žánru pokaždé dokázali operovat se ctí. Jen tu digitální kamarádku by protentokrát mohl nechat doma.

To samé by měl asi udělat i v případě, že si jako svůj další film vybere historický epos Agincourt. Ten, jak ti sečtělejší z vás jistě pochopili, se bude točit kolem bitvy u Agincourtu, jíž se zúčastnil i Shakespearův oblíbenec Jindřich V.. Film by se ale neměl zabývat primárně jím (na to máme Branaghovu výbornou adaptaci), nýbrž bezchybným lučištníkem, jehož Jindřich V. zachrání před jistou smrtí. Náš hrdina se posléze stane opravdovým válečníkem, nabalí pohlednou děvčicu a ve finále předvede svoje schopnosti na bitevním poli. Ano, zní to maličko "hoodovsky", ale za scénářem stojí zkušený Michael Hirst (Tudorovci, nedávné filmy s Královnou Alžbětou), takže bych se nějakého kopírování vůbec nebál. Navíc v tuhle chvíli musíme být rádi za každý pokus o velký historický film, jelikož se do nich po Scottově oživení pána z Locksley jen tak někdo nepohrne. U čeho byste tedy Manna viděli raději?