Status neměnný. O vřelém přijetí nového snímku Davida FInchera The Social Network jsem se obšírně rozepisoval minulý týden. Od té doby se toho moc nezměnilo. Kritický jásot nepolevuje: Stále se mluví o filmu roku. Spokojení diváci snímek mezitím vyhnali na 151. místo žebříčku nej počinů všech dob na IMDb (ano, Počátek je tamtéž stále čtvrtý). A komerční výsledky jsou uspokojivé... Výborné ohlasy zajistily pouze třetinový propad zisků, díky čemuž si The Social Network mohl připsat dalších patnáct milionů a obhájil první pozici kasovního žebříčku.

Průběžně má na kontě 46 milionů dolarů po deseti dnech v distribuci – slušná suma, ale nikterak úžasná. Co do výdrže a dosavadních zisků The Social Network poměrně věrně kopíruje výdělky Affleckova thrilleru Město. Ten si čerstvě odkroutil čtvrtý víkend v distribuci a na šesté příčce se posunul k průběžným 73 milionům. Fincherův opus půjde přesně ve šlépějích Města, otázkou je, kterému z rozžhavených oscarových želízek dojde elán dřív v týdnech následujících.

Obhajobu první příčky v kasovním žebříčku Fincherovi umožnila skutečnost, že do kin se vrhly jen tři slabší novinky. Jeden z nejnudnějších víkendů podzimu neprozářila ani současná královna romantických komedií Katherine Heigl. Její miminkovská veselohra Pod jednou střechou utržila o prvním víkendu pouze průměrných 14,6 milionů. Celkové tržby téhle žánrové výplňovky se zastaví okolo čtyřiceti milionů, což můžeme brát jako zklamání. Film se totiž dočkal velkorysého nasazení do 3150 kin, odkud se daly napodobit vysoké výnosy předchozích komedií Katherine Heigl (Zbouchnutá utržila 148 mega, komedie 27 šatů 77 a Chceš mě, chci tě skoro devadesát). Jenže sympatická přebornice přes romantiku neprožívá moc dobrý rok. Po neúspěšných Vrahounech si připisuje do filmografie další snímek, na který se zapomene dřív, než vůbec vyrazí z Ameriky do zbytku světa.

Na počest dalšího triumfu Josefa Váni ve Velké pardubické uvedl Disney do kin svoje ambiciózní dostihové retro Secretariat. Jeho rozpočet je srovnatelný s Pod jednou střechou, též kolem 35 milionů – a jakbysmet se peníze nebudou vracet úplně nejrychleji. Secretariat si doklusal pro dvanáct milionů. Nicméně, pokud se máme držet dostihové hantýrky, můžeme dodat, že se od něj alespoň čeká vytrvalost a výdrž, zkrátka že půjde o tempaře, kterému síly vystačí trochu delší dobu. Reakce recenzentů i publika jsou poměrně vřelé, takže John Malkovich, Diane Lane a jejich koníci mají šanci.

Znovu pouze třetinový pokles tržeb potkal Legendu o sovích strážcích. Snyderův animák už utržil skoro čtyřicet milionů, s ohledem na dvojnásobný rozpočet to je však stále katastrofální bilance.

Do pětky se ještě vešla jedna novinka: Šestimilionový otvírák pro 3D horor My Soul to Take je ovšem další podzimní žánrovou pohromou. Teenagerská nadpřirozená vybíjená, kterou režíroval zkušený Wes Craven, nepokryje ani svůj pětadvacetimilionový rozpočet. Kritici navíc film ocejchovali jako jednu z největších sraček roku – zatímco u The Social Network se pravidelně objevuje přívlastek „nejlepší“, u My Soul to Take se opakuje přídavné jméno „nejhorší“. Škoda. Cravena teď může od deprese chránit jenom skutečnost, že už pilně maká na čtvrtém Vřískotu. Co jiného než právě tahle série by mu mělo vrátit promarněnou reputaci? 

Za Městem se v žebříčku umístil ne-zrovna-úspěšný sequel Wall Street: Peníze nikdy nespí. Mdlých 43 milionů z Ameriky zatím doplňuje jen dalších dvacet ze zbytku světa. Gordon Gekko už moc netáhne.

Do desítky se ještě vešla chválená oddychovka Easy A, hororová slabota Případ číslo 39 a prý dost nepovedená komedie Zase ona.

Kompletní žebříček tržeb k nahlédnutí zde.

Za týden zkusí americká kina rozesmát buranská smršť Jackass 3-D a akčňák s divným českým názvem Red: Ve výslužbě a extrémně nebezpeční. Překoná Bruce Willis Johnnyho Knoxvilla?